Witajcie Koledzy.
Jeden z klubowiczów poprosił mnie o pomoc przy zdiagnozowaniu usterki. Ale zanim cokolwiek udało mi się wymyślić to zostałem "zastrzelony" .
Otóż na bloku silnika wyraźnie pisze, że jest to silnik PM, niestety albo ktoś kiedyś przełożył dół albo górę bo na pewno nie jest to PM. Na moje oko to jest albo JN albo DZ. Czy moglibyście zerknąć na fotki i podpowiedzieć. Myślałem, że dojdę po numerze głowicy ale takiego numeru w etce brak . Na rozdzielaczu paliwa też jest zupełnie inny numer niż w etce. Oto fotki:
Koledzy co to za "hybryda"?
: 07 gru 2007, 15:02
autor: siwusek216
Danek, moze warto poszukac tych nr w etce tylko ze w VW z tego co wiem to passaty(do roku 92 to chyba B3) byly tez na wtryskach mechanicznych, napewno byl 2.0 16v 140km identyczny jak w competition.
: 07 gru 2007, 15:15
autor: WOJTEK26
Wydaje mi sie że jest to DZ, ktos pewnie przełożył dól bo poleciał a zostawił osprzet od mechanicznego wtrysku
: 07 gru 2007, 15:26
autor: Danek
siwusek216 pisze:moze warto poszukac tych nr w etce tylko ze w VW z tego co wiem to passaty(do roku 92 to chyba B3) byly tez na wtryskach mechanicznych
Też na to wpadłem ale w VW też nic nie ma .
Aha zapomniałem dodać, że jest sonda lambda, a w DZ chyba sondy nie było? Kurde ale rzeźba <hmm> .
: 07 gru 2007, 15:42
autor: WOJTEK26
Kurcze nie pamietam dokładnie ale bracholek w VW miał sonde i miał K-Jetronik ale nie pamietam oznaczenia silnika, ale osprzet bardzo podobny
: 07 gru 2007, 17:54
autor: Fantomas_29
Ja mam taka naklejke z danymi danego modelu przyklejona do lewego błotnika w bagazniku sprawdz czy u Ciebie tez jest. Dowiesz sie wtedy jaki posiadasz motor. Pozdrawiam
: 07 gru 2007, 18:13
autor: siwusek216
Fantomas_29 pisze:Ja mam taka naklejke z danymi danego modelu przyklejona do lewego błotnika w bagazniku sprawdz czy u Ciebie tez jest. Dowiesz sie wtedy jaki posiadasz motor. Pozdrawiam
Kolego chyba nie czytałeś uważnie. To rozkminka co to za hybryda?
: 07 gru 2007, 23:40
autor: czarekj
Według mnie jest to silnik 3A- model '89. Czyli KE-Motronic. Oryginalnie było to 2,0 ale po zmianie "dołu" wyszło 1,8 dm3.
Co do usterki to w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa przed i po regulatorze ciśnienia.
W tym wtrysku istnieje takie coś jak regulator różnicowy ciśnienia paliwa, rzecz, która się często psuje w tym modelu.
Co do metodyki sprawdzania to macie całą opisana w książce od Audi 80 B3. Nie będe jej przepisywał bo nie ma sensu, zainteresowani sobie zajrzą.
Jeżeli mam rację to w tym aucie będzie zamontowany sterownik - tam gdzie w innych modelach.
Sprawdźcie czujnik temperatury, regulator wolnych obrotów i potencjometr przepływomierza.
: 08 gru 2007, 13:12
autor: Danek
Dzięki Czarku za zainteresowanie . Jak dojdziemy co to jest i co mu dolega to na pewno napiszemy. Na wtorek kolega jest umówiony na wizytę u jakiegoś ponoć dobrego mechanika. Zobaczymy.
Ja bym obstawiał na JN (miałem AUDI z takim silnikiem )
JN posiadał sondę lambda
Sądząc po wyglądzie osprzętu ( zaworu dodatkowego powietrza , przewodów podciśnienia , rozdzielacza) to będzie JN
: 17 gru 2007, 21:47
autor: master72
może odczytanie numeru sterownika by pomogło
: 17 gru 2007, 22:28
autor: nitro20
Czarku 3A raczej chyba nie, rozmieszczenie niektórych elementów jest inne z tego co patrzę nie widze krokowego u mnie był na pokrywie zaworów a miełem 3A tu jest w tym miejscu linka pociągnięta o ile dobrze pamiętam do serva ale mogę sie mylić
: 17 gru 2007, 22:43
autor: master72
pozostaje JN lub DZ . jak nie ma wyłącznika przepustnicy to JN