Strona 1 z 2
[Silnik Stirlinga] - gazy inne niż LPG
: 01 mar 2008, 07:01
autor: maxer
: 01 mar 2008, 16:09
autor: Seyv
Naprawdę ciekawa ale jak wszystkie alternatywy jeszcze trochę potrwa zanim się rozpowszechni. Do maszyn np. wózków widłowych ma szanse wejść szybko ale do samochodów wątpię.
: 01 mar 2008, 16:16
autor: bartek18150
widzialem kiedys ciekawszy silnik, wykozystywal on ruznice tamperatury, potrafil pracowac juz po ogrzaniu ciplem reki <ok> Zasada dzialania oparta byla na tym ze gaz zmienia objetosc pod wplywem temperatury

: 01 mar 2008, 16:16
autor: marcinelk13
do samochodów nie wejdzie dopóki nie skończy się ropka i inne surowce ! <ok> przecież teraz to nie wejdzie bo by było państwo (świat) tak do tyłu że głowa mała ! :lol: wejdzie w życie jak będę pra pra pra pra pra pra dziadkiem !

:lol: :mrgreen:
: 01 mar 2008, 16:19
autor: bartek18150
marcinelk13 pisze: wejdzie w życie jak będę pra pra pra pra pra pra dziadkiem
Oj sprzeczalbym sie, szacuje sie ze zapasow ropy naftowej wystarczy na okolo 50lat, a ceny barylki wzrosna do atronomicznych cen jak zrobi sie jej malo <ok>
: 01 mar 2008, 16:21
autor: marcinelk13
z tym szacowaniem to niech oni się..........

wtedy będzie miał ktoś na Pb lub Diesla to gazowcy będą się śmiać uszami !

:mrgreen: ale pewnie za te 100lat skończy się <ok>
: 01 mar 2008, 16:24
autor: bartek18150
http://www.stirling.fc.pl/index.php?plik=teoria O na tej stronie jest ciekawie opisany silnik Stirlinga. Polecam nawet dla wlasnej ciekawosci

: 01 mar 2008, 16:32
autor: maxer
Ja myśle że ropy jest jeszcze na bardzo długo. To że mówią że źródła się kończą to zwykły blef i fama. Stany mają pewnie tyle rezerw naftowych że jeszcze 2 lata po skończeniu się dostaw, mogli by normalnie funkcjonować.
: 02 mar 2008, 22:52
autor: jasiekddd
jest kupa patentów na ekologiczne napedy i biopaliwa ale koncerny naftowe je wykupiły ja gruba kase i zamkneły w szafie zeby kilkadziesiat lat jeszcze czerpac ogrooooooooooooooomne zyski.
silnik na wodór? wodoru nigdy nie zabraknie i juz kilka lat temu zostal wymyslony, co prawda z malymi wadami ale ucichlo o tym
: 03 mar 2008, 00:44
autor: maxer
Kiedyś się bałem że ropa się skończy i się zacofiemy ...no ale jest trochę tych alternatywnych źródeł. Niemcy podczas wojny poruszali się pojazdami na holzgas (holzgaz). Jak bryka stanęła facet wychodził w poszukiwaniu patyków, ładował do kotła, stopa na gaz i do przodu. Pojazdy jeździły praktycznie na wszystkim, stare skarpety, gumofilc, beretka, zdechły jaszczur, liście itd. Wszystko z czego można zrobić zadymkę. <lol> Gaz drzewny posiada 180 oktanów, to więcej jak LPG, zaś LPG więcej jak benzyna bo ponad 100. Niestety nie tylko liczba oktanowa się liczy a do tego jeszcze metanowa, benzynka ma jej więcej.

_________________________________________________________________________
informacje pochodzą z niezdefiniowanych źródeł
Ps. Jak ktoś znajdzie audi na sprężone powietrze to niech da znać :roll:
: 03 mar 2008, 12:22
autor: jasiekddd
maxer pisze:Gaz drzewny posiada 180 oktanów, to więcej jak LPG, zaś LPG więcej jak benzyna bo ponad 100. Niestety nie tylko liczba oktanowa się liczy a do tego jeszcze metanowa, benzynka ma jej więcej.
A wiesz do czego służy liczba oktanowa :?: :?: :?: :?: ona nie ma nic wspolnego z moca auta! od tego jest wartość energetyczna paliwa :!: :!: :!: :!: :!: ciśnienie mi skacze jak ludzie takie coś pisza. LO oznacza odpornośc na spalanie stukowe. czyli mieszanka moze byc bardziej sprezona zanim dostanie samiozapłonu. Pb 98 nie ma w sobie wiecej energii od 95, tzn moze miec ale to zalezy ewentualnie od jej innego skladu a nie tego ze ma LO98.
kiedyś Doc załozył temat chyba "PB 95 czy 98" tam kilku mądrzejszych ode mnie i od Ciebie to lepiej opisało, poczytaj.
Z tego co pamietam to LPG ma wyższa wartośc energetyczna niz benzyna w przeliczeniu na kg paliwa, bo jest bardziej lotny i lepiej sie miesza z powiertzrem, ale ze jest lżejszy to w przeliczeniu na litr wychodzi gorzej( i wlasnie dlatego auta pala wiecej gazu i sa na nim słabsze). uff rozpisalem sie.

: 03 mar 2008, 12:58
autor: maxer
jasiekddd pisze:maxer pisze:Gaz drzewny posiada 180 oktanów, to więcej jak LPG, zaś LPG więcej jak benzyna bo ponad 100. Niestety nie tylko liczba oktanowa się liczy a do tego jeszcze metanowa, benzynka ma jej więcej.
A wiesz do czego służy liczba oktanowa :?: :?: :?: :?: ona nie ma nic wspolnego z moca auta! od tego jest wartość energetyczna paliwa :!: :!: :!: :!: :!: ciśnienie mi skacze jak ludzie takie coś pisza. LO oznacza odpornośc na spalanie stukowe. czyli mieszanka moze byc bardziej sprezona zanim dostanie samiozapłonu. Pb 98 nie ma w sobie wiecej energii od 95, tzn moze miec ale to zalezy ewentualnie od jej innego skladu a nie tego ze ma LO98.
kiedyś Doc załozył temat chyba "PB 95 czy 98" tam kilku mądrzejszych ode mnie i od Ciebie to lepiej opisało, poczytaj.
Z tego co pamietam to LPG ma wyższa wartośc energetyczna niz benzyna w przeliczeniu na kg paliwa, bo jest bardziej lotny i lepiej sie miesza z powiertzrem, ale ze jest lżejszy to w przeliczeniu na litr wychodzi gorzej( i wlasnie dlatego auta pala wiecej gazu i sa na nim słabsze). uff rozpisalem sie.

powiedział co wiedział 8-) popatrz kolego czego dotyczy temat i nie czepiaj się do podanych informacji, nigdzie w moim poście nie pisało co jest lepsze tylko co zawiera ile oktanów, na przyszłość czytaj dokładnie, odnoszę wrażenie że jesteś bystry jak woda w muszli.
Ps. Wyższa LO sprawia, iż możliwe jest uzyskanie w silniku iskrowym wyższych stopni sprężania, co poprawia sprawność silnika i pozwala uzyskać większą moc. - Wikipedia
: 03 mar 2008, 17:28
autor: jasiekddd
maxer pisze:Wyższa LO sprawia, iż możliwe jest uzyskanie w silniku iskrowym wyższych stopni sprężania, co poprawia sprawność silnika i pozwala uzyskać większą moc
z tym to prawda jak najbardziej, dobra nie robmy juz OT
: 05 mar 2008, 22:44
autor: maxer
: 09 mar 2008, 00:03
autor: widmo
obecnie mozna jeżdzić na wszystkim co zawiera węgiel wodór i tlen
przeczytajcie to sie uśmiejecie :lol:
Kod: Zaznacz cały
Paliwo ze zdechłych kotów
14.09.2005 20:34 Interia.pl
Niemiecki wynalazca, produkujący na swoje potrzeby biopaliwo, wzbudził oburzenie obrońców praw zwierząt. Wynalazca ten wykorzystuje do jego produkcji również zdechłe koty.
55-letni Christian Koch z Saksonii powiedział gazecie "Bild", że jego organiczne paliwo do dieslowskiego silnika, uzyskane z domowej mieszanki śmieci, przejechanych na drodze kotów i innych składników, jest sprawdzoną alternatywą dla normalnego paliwa.
- Jeżdżę moim samochodem z dieslowskim silnikiem napędzanym taką miksturą - twierdzi Koch. - Przejechałem 170 tys. km bez żadnego problemu.
Na internetowej stronie firmy Kocha, "Alphakat GmbH", można przeczytać, że jego opatentowana maszyna "KDV 500" może wyprodukować "bio-dieslowskie" paliwo za około 0,23 euro, co stanowi około jednej piątej ceny litra benzyny na stacjach paliw.
Koch powiedział, że dodanie około 20 zdechłych kotów do mieszanki pomaga uzyskać dość paliwa, aby napełnić 50-litrowy bak.
Jednak szef niemieckiego Towarzystwa Ochrony Zwierząt Wolfgang Apel uważa, że wykorzystywanie zdechłych kotów do paliwa jest działaniem nielegalnym.
- Nie ma niebezpieczeństwa dla kotów i psów w Niemczech, taka praktyka jest w Niemczech zabroniona - powiedział Apel w środę gazecie "Bild", która pisze o tym w artykule pt. "Czy naprawdę można uzyskać paliwo z kotów?".
Na wszelki wypadek Apel deklaruje: "Będziemy mieć na to oko".
a teraz mały joke <ok>
Ile Ci AUDI pali "Zdechłych kotów" / 100km ??