Strona 1 z 4
[ ALL ] Kolizyjne silniki
: 18 kwie 2008, 22:33
autor: Frachu
Witam kolegów.
Pytanie moje dotyczy silnika 1,8 RU czy jest on kolizyjny.
Chce sie zabrać za wymianę rozrządu i boje sie ze jak coś pójdzie nie tak to czy duża lipę będę miał.
Które silniki z produkcji Audi i VW są kolizyjne. Było by miło zebrać te jak że cenne informacje w jednym poście.
Pozdrawiam

: 18 kwie 2008, 23:03
autor: vwcorjacek
kolizyjne sa napewno wszystkie 16v vag'a oraz zasilane dieslem...jutro sprawdze jak jest z kolizyjnością 2.8 v6 ponieważ mam go akurat w warsztacie w maku

: 18 kwie 2008, 23:41
autor: grzesiek79
kilka miechów nazad bawiłem się w ustawienie rozrządu i tp. w swoim autku.
z początku nie mogłem dojść co-jak ale w końcu dało rade. mogę powiedzieć że mój silnik 3A jest napewno bezkolizyjny
: 19 kwie 2008, 12:21
autor: Darek_32
ABT też jest bezkolizyjny - sam tego doświadczyłem :mrgreen:
: 19 kwie 2008, 13:52
autor: Selfish
ABT (moj Ojciec takie ma w B4), SF (Ja mam w swojej B3) i RU (bardzo podobny do SF też na gaźniku tylko ma inaczej ustawiony zapłon) to silniki bezkolizyje.
Wystarczy spojrzeć pod mache i wiadać ze oprocz osprzętu do silnika (bo jak wiadomo ABT był dopiero w B4 a RU i SF w B3)i układu wstryskowego silniki te są bardzo podobne dla laika nie do odrożnienia.
Pozdrawiam
: 19 kwie 2008, 15:44
autor: Darecki3037
kolego po wymianie paska i tak należy obrócić wałem 2x za pomocą klucza nasadowego ręcznie w celu upewnienia się że wszystko jest ok i znaki się pokryją ponownie, wtedy już będziesz miał jasnośc czy dobrze poskładałeś autko bo jeśli źle a silnik jest kolizyjny to w pewnym momencie Ci się zablokuje i będziesz już wiedział że jest źle założony pasek.
: 19 kwie 2008, 18:02
autor: Audi 80 Polska
Darecki3037 pisze:po wymianie paska i tak należy obrócić wałem 2x za pomocą klucza nasadowego ręcznie w celu upewnienia się że wszystko jest ok
Święte słowa, kumpel robił głowice w Nissanie Micrze po regeneracji za którą dał jakieś 200zł załorzył, wszystko poskładał no i co trzeba odpalać... Załorzył pompkę paliwa bez jakigoś dystansu, a że była napędzana z rozrządu zablokowała go, poszedł pasek i pogieło zawory. Kolejne 200zł poszło a za 500zł mógł kupić drugie takie auto na chodzie tylko bez prawa rejestracji.
: 19 kwie 2008, 21:13
autor: Frachu
Może wiecie gdzie jest jakiś znak na bloku silnika lub do jakiego znaku ustawia sie kolo walka pośredniego?? Czy ustawia sie go do kola korbowodu?? Czy po takiej operacji trzeba bedzie ustawiać zapłon?? co sie dzieje z palcem. Prosił bym jakąś instrukcje tylko po polskiemu. A co do znaku na kole pasowym wału korbowego to jesli przekręce go o 360 stopni to czy wtedy bede musiał kręcić wałkiem na wałku u góry???
Proszę o wyrozumiłośc co do moich pytań, nigdy nie robilem nic przy rozrządzie i nie mam o tym pojecia a chce sie czegoś nauczyć przy tym.
pozdrawiam
: 19 kwie 2008, 21:17
autor: nera1981
a jak jest z silnikiem PM?
jest kolizyjny? :-|
: 19 kwie 2008, 23:22
autor: vwcorjacek
Może przy takich pytaniach warto by napisać coś więcej niż oznaczenie silnika??
np,pojemność,ilość zaworów ?? nie każdy ma wgłowie tabele z oznaczeniami....
znalazłem
PM [JN]
Pojemność [cm3] 1781
Typ / Rodzaj zasilania R4 / PM: wtrysk jednopunktowy Mono-Jetronic lub Mono-Motronic [JN: wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE- Jetronic]
Jest bezkolizyjny
: 20 kwie 2008, 06:14
autor: Darecki3037
ogólnie rzecz biorąc na wale znaki są na kole zamachowym przy skrzyni biegów (kreska-od zapłonu i 0 - GMP tłoka), rozrząd ma znak OT pokrywający się z kreską na obudowie wew netrznej rozrządu nad pokrywą zaworów, koło zębate od aparatu zapł również ma znaczek OT ale do tej pory nie udało mi się odnaleźć znaku na bloku silnika przypisanego do tego koła. Jesli silnik będzie ustawiony na GMP 1 tłoka rozrząd na OT to koło od zapłonu należy ustawic tak aby palec w aparacie zapłonowym był na wprost kreski na jego obudowie czyli wskazywał na podanie iskry na 1 tłok. Tyle filozofii, powodzenia. :mrgreen:
: 20 kwie 2008, 11:06
autor: Audi 80 Polska
Wał silnika można ustawić tak jak mówi kolega
Darecki3037 w tym okienku do sprzęgła kręcąc silnikiem aż pojawi się 0 przy dolnej krawędzi. Albo z przodu silnika jak takie małe wcięcie na kole pasowym będzie na przeciw strzałki na osłonie paska rozrządu. Jak osłona zdjęta to jak będzie to wcięcie w miejscu krzyżowania się z kołem napędu pompy olejowej i rozrządu (wałek pośredni). Na wałku pośrednim też jest chyba znak, który trzeba ustawić w miejscu krzyżowania się koła wałka pośredniego i koła pasowego. Wałek rozrządu oprócz znaku OT można ustawić wg kropki na kole, którą widać z drugiej strony i musi się ona pokrywać z wierzchem głowicy. Wszystko widać dokładnie na rysunkach.
Rysunek 1 |
Rysunek 2 |
Rysunek 3
Frachu pisze: A co do znaku na kole pasowym wału korbowego to jesli przekręce go o 360 stopni to czy wtedy bede musiał kręcić wałkiem na wałku u góry???
Wystarczy jak ustawisz wszystko wg. instrukcji.
: 20 kwie 2008, 18:19
autor: Dobry_K
Hej mam motor 2.0 ABK 8 zaworow o mocy 115KM i jestem ciekaw czy ten moj motor tez jest bezkolizyjny ?? Bo jesli by tak bylo to bym sie bardzo ucieszyl poniewaz nieraz sie balem tego ze jadac w daleka droge i pedzac moim autem moze dojsc do zerwania paska i wiadomo co dalej moze nastapic. Prosze o odpowiedz, pozdro
: 20 kwie 2008, 19:55
autor: 8S3
A wie ktoś może jak jest z silnikami V6 (2.6, 2.8) ?
: 21 kwie 2008, 18:19
autor: BogdanC
Przyłącze się do tematu.
Może któryś z kolegów wie,czy silnik 1,6 ADA jest kolizyjny?