Strona 1 z 3
[80 B3 1.8 ] ucieka płyn chłodniczy
: 13 mar 2009, 18:29
autor: ramzes11mirek
Od pewnego czasu ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego szybko ubywa mi płynu. Co najmniej muszę w tygodniu dolać z litr. Nie zauważyłem nigdzie wokół przewodów, chłodnicy miejsca w którym byłyby jakieś mokre ślady. W wewnątrz tez na wycieraczkach z przodu nie jest mokro co wyklucza że nagrzewnica padła. Również nie zauważyłem aby przybywało oleju w silniku bo poziom jest taki sam. Uszczelka pod głowicą też myślę że nie poszła. Samochód ma normalną moc jak wcześniej i nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika. Nie wiem już co może być. Czy wie ktoś jak mogę zlokalizować skąd wycieka ten płyn?? Chciałbym to zrobić ale nawet nie wiem co muszę naprawić.
: 13 mar 2009, 19:23
autor: goldi j51
Króciec z tyłu głowicy sprawdz na zimnym silniku czy nie jest mokro

: 13 mar 2009, 19:50
autor: mieszko32
U mnie było podobnie, miałem nieszczelny kruciec z tyłu głowicy.
: 14 mar 2009, 00:45
autor: trevor
u mnie poszedł do wymiany kruciec .. jest teraz wszystko ok
: 14 mar 2009, 01:31
autor: spiczi
Kolego jeśli masz układ zalany płynem a nie wodą, to obejrzyj dokładnie silnik i chłodnice(mozę z niej dołem cieknie) płyn jeśli gdzieś ucieka i paruje to zostawia biały osad.
: 14 mar 2009, 01:52
autor: góral31
Uszczelka pod głowicą też myślę że nie poszła. Samochód ma normalną moc jak wcześniej i nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika. Nie wiem już co może być. Czy wie ktoś jak mogę zlokalizować
To nie wyklucza uszczelki pod głowicą.Miałem tak w 100ce żadnych objawów a płyn spinkalał właśnie przez uszczelkę pod głowicą .Uszczelkę da się ponoć sprawdzić na odpowiednim sprzęcie.Pozdrawiam.
: 14 mar 2009, 17:47
autor: darioj1
Wycieki płynu najlepiej lokalizować na gorącym silniku , ponieważ jest ciśnienie w układzie i łatwiej zobaczyć gdzie się sączy płyn , zerknij też na wężyki które idą do nagrzewnicy do kabiny.

: 14 mar 2009, 18:04
autor: CHUDY85
najlepiej dokręcić wszystkie opaski jakie tylko są.
najlepiej jest to zrobić na gorącym silniku bo wtedy węże są bardziej elastyczne.
: 14 mar 2009, 19:08
autor: ramzes11mirek
koledzy a mogli byście mi dokladnie powiedzieć gdzie znajduje się ten króciec??
Ile kosztuje i czy trudno to wymienic?
: 15 mar 2009, 21:35
autor: kho
więc kolego stań przed bezpośrednio przed silnikiem i zerknij ze głowice. Króciec jest przykręcony do głowicy na dwie śrubki M6, a wąż z niego ,,idzie'' o ile pamiętam do nagrzewnicy w samochodzie.
Problemu z wymianą nie powinno być, może tylko przeszkadzać trochę mało miejsca, a kosztuje grosze.
Pozdrawiam
: 29 kwie 2009, 16:05
autor: percevalle
Czy ktos łaskawy poda mi nr owego krucca od głowicy do nagrzewnicy z ETKI? i orientacyjną cene...pzdr
: 29 kwie 2009, 16:30
autor: grze
percevalle pisze:Czy ktos łaskawy poda mi nr owego krucca od głowicy do nagrzewnicy z ETKI? i orientacyjną cene..
jeśli chodzi Ci o króciec, który znajduje się za blokiem silnika, to mogę Ci jedynie podpowiedzieć, że w ASO kosztuje on ok. 45 zł + cena oringu kilka zł
: 29 kwie 2009, 17:20
autor: krzycho
Ja kupowałem kilka dni temu FEBI to zapłaciłem 10zł wraz z oringiem.
Czasem może być problem taki, że się urwą śrubki od króćca w głowicy :evil: wtedy jest problem.
: 29 kwie 2009, 17:24
autor: grze
krzycho pisze:Czasem może być problem taki, że się urwą śrubki od króćca w głowicy :evil: wtedy jest problem.
co można zrobić w takim przypadku?
: 29 kwie 2009, 18:08
autor: goldi j51
W takim przypadku pozostaje demontaż głowicy rozwiercenie i ponowne nagwintowanie ,chyba że będzie wystawało kawałek gwintu M6 to może szczypcami spróbować wykręcić.
