Strona 1 z 1
					
				[B3 1,8 JN] Zerwany gwint od swiecy w głowicy
				: 05 lut 2010, 18:36
				autor: serial28
				Witam. Panowie mam  nie-lada problem 

 Zerwał mi się gwint w głowicy i wywaliło świece. I teraz pytanie:Czy konieczna jest wymiana głowicy czy da się profilaktycznie wkleić świece na silikon wysoko temperaturowy? a może ktoś z was zna jakiś inny sposób?
 
			 
			
					
				
				: 05 lut 2010, 18:40
				autor: Motostacja pl
				serial28 pisze:czy da się profilaktycznie wkleić świece na silikon wysoko temperaturowy?
Hehe. Mój kumpel tak zrobił w Vektrze i po czym szybko ją sprzedał. 
serial28 pisze:Czy konieczna jest wymiana głowicy
Nie koniecznie. Wiem że czasem da się wstawić specjalną tulejkę i w ten sposób uratować głowicę.
 
			 
			
					
				
				: 05 lut 2010, 18:53
				autor: Kokolino
				Jedyny skuteczny sposób naprawy to tulejowanie otworu  i gwintowanie. Znam firme która to robi na niezdemontowanej głowicy. Niestety nie weim jak to wytrzymuje cylinder. Gdyż obawiam sie że podczas tego zabiegu wpadaja do środka wióry .
			 
			
					
				
				: 05 lut 2010, 21:25
				autor: piekarelk
				Jak nie chcesz sie pakowac w koszta to zrob jak pisze kolega kokolino1,a jezeli autko robisz sobie to najlepiej zmienic glowice.Do B3 nie powinna byc droga-cena. :-| 
A raczej zaden silikon,klej nie pomoze.  

 
			 
			
					
				
				: 06 lut 2010, 22:43
				autor: sebastianek133
				Silikon nie wytrzyma ciśnienia a jak wytrzyma to pomyśl nad tym co kolega Labiel pisał. Znajdź kupca wypisz umowę z podpunktem że kupujący zna stan pojazdu i jak wyjedzie tylko za bramę to sobie może. Jakbyś chciał wymienić głowicę to napisz do mnie mam cały silnik to mógłbym Ci ją sprzedać
			 
			
					
				
				: 06 lut 2010, 22:48
				autor: pawelrybak15
				Doraźnie spróbuj wkręcić świecę na taśme teflonową, nie gwarantuje Ci, że to wytrzyma, ale podobno dawno, dawno temu w moim B3 jeszcze przed remontem silnika ojciec wkręcił wtryskiwacz na taśme teflonową i aż do samego remontu wytrzymało <ok>
			 
			
					
				
				: 06 lut 2010, 23:01
				autor: msauto
				ja robilem tak ze toczylem tulejke z kolnierzem i gwintem wewnetrznym na mala swiece a zewnetrznym na duza, przerabialem gwint w glowicy na duza swiece, wkrecalem swiece w tulejke, i tulejke na klej w glowice. i bylo git. oczywiscie na zdjetej glowicy. za taka tulejke u tokarza placilem 25 pln.
			 
			
					
				
				: 06 lut 2010, 23:09
				autor: PI7er
				Sa do tego specjalne sprezynki.
Tu jest opisana technologia:
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/g ... art14.html
W dobrym warsztacie maja takie rzeczy.
Mozna tez kupic taki zestaw do naprawy na allegro.
Przy tej metodzie nie trzeba sciagac glowicy.
 
			 
			
					
				
				: 08 lut 2010, 10:21
				autor: serial28
				Witam ponownie.Profilaktycznie spróbowałem metody na taśmę teflonową i o dziwo świeca się trzyma nie ma luzów i auto odpaliło 

 Ciekawe jak długo wytrzyma 

 Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie jak odpalam auto(tylko na gazie benzyna  nie  działa 

 ) to zalewa mi tylko dwie pierwsze świece a dwie pozostałe są suche przez co mam trochę kłopotu z odpalaniem.Może mi ktoś wytłumaczyć czym to jest spowodowane i w jaki sposób usunąć tą usterkę? Dodam że cały układ WN jest wymieniony.A jest to instalacja pierwszej generacji .
 
			 
			
					
				
				: 08 lut 2010, 10:55
				autor: vril
				witam
kiedyś miałem golfa mk2 w dieslu ( 1,6 TD ) z ta sama usterka. zerwany gwint przy wkręcaniu. Zostało go 1/3 
firma mysliwiec.net.pl w Gdańsku zrobiła mi nadlew na głowicy (koszt kolo 150 zl) głowice musiałem zdjał ale cylindrów nie musiałem wyjmować ( przygotowana jak do planowania ) następnie zakład planujący nawiercił i nagwintował otwór pod swiecę (koszt kolo 120 zl + planowanie ) 
nadlew solidnie zrobiony - głowica zyła jakiś rok potem skasowali mi samochód w wypadku:))
 
			 
			
					
				
				: 08 lut 2010, 11:48
				autor: marko009
				serial28 pisze:spróbowałem metody na taśmę teflonową 
A czy teflon się nie wypali 

 Proponuję zdjąć głowicę i dać do tokarza.Rozwierci nagwintuje,dorobi tulejkę i będzie cacy.Kiedyś z gwintami było sporo problemów i pamiętam ,że się gwintowało na większą świecę od Syrenki :lol:
 
			 
			
					
				
				: 08 lut 2010, 12:15
				autor: serial28
				Zdjął bym ją z miłą chęcią ale niestety nie mam na to warunków 

 Brak garażu a na dworku nie uśmiecha mi się jej robić.Poczekam do wiosny jak będzie cieplej i na pewno ja zwale.A do mechaników nie oddaje bo sam jestem mechanikiem ale od 10 lat nie pracuje w  zawodzie  

 
			 
			
					
				
				: 09 lut 2010, 11:43
				autor: maniek887
				W sklepach z wyposażeniem warsztatów lub w dobrych sklepach z narzędziami dostaniesz zestaw do regeneracji gwintów nie jest tani ale zrobisz sobie to sam i nie trzeba głowicy demontować a sprawdza sie to w 100% . ewentualnie jeżeli jest miejsce można wstawić tulejke redukcyjną i też bedzie śmigać ale do tego trzeba już troche nażędzi i miejsca a tulejke zrobi ci każdy tokaż
			 
			
					
				
				: 09 lut 2010, 13:17
				autor: serial28
				I to chyba bedzie najlepsze wyjście z tym zestewem do regeneracji gniazda swiec 

 Jeszcze miał bym tylko jedną prosbe a mianowicie chodzi mi czy ten Zestaw do regeneracji gwintów gniazd świec 14 m będzie u mnie pasował ?
 
			 
			
					
				
				: 09 lut 2010, 17:59
				autor: pawelrybak15
				marko009 pisze:serial28 pisze:spróbowałem metody na taśmę teflonową 
A czy teflon się nie wypali 

 Proponuję zdjąć głowicę i dać do tokarza.Rozwierci nagwintuje,dorobi tulejkę i będzie cacy.Kiedyś z gwintami było sporo problemów i pamiętam ,że się gwintowało na większą świecę od Syrenki :lol:
 
Nic sie nie wypali, jedyne co, to może po jakimś czasie puścić, ale skoro w Dieslu wytrzymało, to w benzynie tym bardziej musi <ok>
Nie polecam jednak za długo z tym jeździć, zwłaszcza, że masz LPG, jak pierdyknie, to może nie być za wesoło 
