Strona 1 z 1

[B3 1,8 JN] Zerwany gwint od swiecy w głowicy

: 05 lut 2010, 18:36
autor: serial28
Witam. Panowie mam nie-lada problem :-( Zerwał mi się gwint w głowicy i wywaliło świece. I teraz pytanie:Czy konieczna jest wymiana głowicy czy da się profilaktycznie wkleić świece na silikon wysoko temperaturowy? a może ktoś z was zna jakiś inny sposób?

: 05 lut 2010, 18:40
autor: Motostacja pl
serial28 pisze:czy da się profilaktycznie wkleić świece na silikon wysoko temperaturowy?
Hehe. Mój kumpel tak zrobił w Vektrze i po czym szybko ją sprzedał.
serial28 pisze:Czy konieczna jest wymiana głowicy
Nie koniecznie. Wiem że czasem da się wstawić specjalną tulejkę i w ten sposób uratować głowicę.

: 05 lut 2010, 18:53
autor: Kokolino
Jedyny skuteczny sposób naprawy to tulejowanie otworu i gwintowanie. Znam firme która to robi na niezdemontowanej głowicy. Niestety nie weim jak to wytrzymuje cylinder. Gdyż obawiam sie że podczas tego zabiegu wpadaja do środka wióry .

: 05 lut 2010, 21:25
autor: piekarelk
Jak nie chcesz sie pakowac w koszta to zrob jak pisze kolega kokolino1,a jezeli autko robisz sobie to najlepiej zmienic glowice.Do B3 nie powinna byc droga-cena. :-|
A raczej zaden silikon,klej nie pomoze. :-(

: 06 lut 2010, 22:43
autor: sebastianek133
Silikon nie wytrzyma ciśnienia a jak wytrzyma to pomyśl nad tym co kolega Labiel pisał. Znajdź kupca wypisz umowę z podpunktem że kupujący zna stan pojazdu i jak wyjedzie tylko za bramę to sobie może. Jakbyś chciał wymienić głowicę to napisz do mnie mam cały silnik to mógłbym Ci ją sprzedać

: 06 lut 2010, 22:48
autor: pawelrybak15
Doraźnie spróbuj wkręcić świecę na taśme teflonową, nie gwarantuje Ci, że to wytrzyma, ale podobno dawno, dawno temu w moim B3 jeszcze przed remontem silnika ojciec wkręcił wtryskiwacz na taśme teflonową i aż do samego remontu wytrzymało <ok>

: 06 lut 2010, 23:01
autor: msauto
ja robilem tak ze toczylem tulejke z kolnierzem i gwintem wewnetrznym na mala swiece a zewnetrznym na duza, przerabialem gwint w glowicy na duza swiece, wkrecalem swiece w tulejke, i tulejke na klej w glowice. i bylo git. oczywiscie na zdjetej glowicy. za taka tulejke u tokarza placilem 25 pln.

: 06 lut 2010, 23:09
autor: PI7er
Sa do tego specjalne sprezynki.
Tu jest opisana technologia:
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/g ... art14.html

W dobrym warsztacie maja takie rzeczy.

Mozna tez kupic taki zestaw do naprawy na allegro.

Przy tej metodzie nie trzeba sciagac glowicy.

: 08 lut 2010, 10:21
autor: serial28
Witam ponownie.Profilaktycznie spróbowałem metody na taśmę teflonową i o dziwo świeca się trzyma nie ma luzów i auto odpaliło :-) Ciekawe jak długo wytrzyma :-) Mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie jak odpalam auto(tylko na gazie benzyna nie działa :-( ) to zalewa mi tylko dwie pierwsze świece a dwie pozostałe są suche przez co mam trochę kłopotu z odpalaniem.Może mi ktoś wytłumaczyć czym to jest spowodowane i w jaki sposób usunąć tą usterkę? Dodam że cały układ WN jest wymieniony.A jest to instalacja pierwszej generacji .

: 08 lut 2010, 10:55
autor: vril
witam

kiedyś miałem golfa mk2 w dieslu ( 1,6 TD ) z ta sama usterka. zerwany gwint przy wkręcaniu. Zostało go 1/3 :)

firma mysliwiec.net.pl w Gdańsku zrobiła mi nadlew na głowicy (koszt kolo 150 zl) głowice musiałem zdjał ale cylindrów nie musiałem wyjmować ( przygotowana jak do planowania ) następnie zakład planujący nawiercił i nagwintował otwór pod swiecę (koszt kolo 120 zl + planowanie )

nadlew solidnie zrobiony - głowica zyła jakiś rok potem skasowali mi samochód w wypadku:))

: 08 lut 2010, 11:48
autor: marko009
serial28 pisze:spróbowałem metody na taśmę teflonową
A czy teflon się nie wypali :-/ Proponuję zdjąć głowicę i dać do tokarza.Rozwierci nagwintuje,dorobi tulejkę i będzie cacy.Kiedyś z gwintami było sporo problemów i pamiętam ,że się gwintowało na większą świecę od Syrenki :lol:

: 08 lut 2010, 12:15
autor: serial28
Zdjął bym ją z miłą chęcią ale niestety nie mam na to warunków :-) Brak garażu a na dworku nie uśmiecha mi się jej robić.Poczekam do wiosny jak będzie cieplej i na pewno ja zwale.A do mechaników nie oddaje bo sam jestem mechanikiem ale od 10 lat nie pracuje w zawodzie :-)

: 09 lut 2010, 11:43
autor: maniek887
W sklepach z wyposażeniem warsztatów lub w dobrych sklepach z narzędziami dostaniesz zestaw do regeneracji gwintów nie jest tani ale zrobisz sobie to sam i nie trzeba głowicy demontować a sprawdza sie to w 100% . ewentualnie jeżeli jest miejsce można wstawić tulejke redukcyjną i też bedzie śmigać ale do tego trzeba już troche nażędzi i miejsca a tulejke zrobi ci każdy tokaż

: 09 lut 2010, 13:17
autor: serial28
I to chyba bedzie najlepsze wyjście z tym zestewem do regeneracji gniazda swiec :-) Jeszcze miał bym tylko jedną prosbe a mianowicie chodzi mi czy ten Zestaw do regeneracji gwintów gniazd świec 14 m będzie u mnie pasował ?

: 09 lut 2010, 17:59
autor: pawelrybak15
marko009 pisze:
serial28 pisze:spróbowałem metody na taśmę teflonową
A czy teflon się nie wypali :-/ Proponuję zdjąć głowicę i dać do tokarza.Rozwierci nagwintuje,dorobi tulejkę i będzie cacy.Kiedyś z gwintami było sporo problemów i pamiętam ,że się gwintowało na większą świecę od Syrenki :lol:
Nic sie nie wypali, jedyne co, to może po jakimś czasie puścić, ale skoro w Dieslu wytrzymało, to w benzynie tym bardziej musi <ok>
Nie polecam jednak za długo z tym jeździć, zwłaszcza, że masz LPG, jak pierdyknie, to może nie być za wesoło :-P