Strona 1 z 2

[B3 PM] Chwilowe wzrosty temperatury na wskaźniku

: 06 mar 2010, 23:40
autor: Belphegor89
Witam. Mój problem wygląda następująco: samochód ładnie się nagrzewa i trzyma temperaturę 90 stopni (niedawno wymieniony termostat) ale zauważyłem, że raz na jakiś czas temperatura szybko wzrasta do 100-110 stopni, po czym zwykle równie szybko wraca do 90. Nie bardzo mam pomysł gdzie szukać uszkodzenia.

Na przyszłość tytułuj wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł wątku streszczał istotę problemu).

: 07 mar 2010, 08:10
autor: dlugi422
A dokładnie kiedy wzrasta ci temperatura , jak stoisz czy jedziesz ?

: 07 mar 2010, 10:11
autor: goldi j51
Może czujnik wariuje który daje sygnał na zegary a czy przy tych 110 stopniach włącza się wentylator :?:

: 07 mar 2010, 10:26
autor: Przemo80b3
Kolega Goldi j51 ma rację pewnie czujnik wariuje, ja też miałem podobną sytuację. ( tylko, że u mnie temp cały czas była na 100 stopni ) po wymianie czujnika na orginał wszystko wróciło do normy ( tylko nie kupuj czujnika firmy Hans Pries, inaczej Topran, bo ja najpierw taki kupiłem to na wstępie pokazywał temp 100 stopni, kupiłem oryginał ze szrotu i śmiga jak ta lala )

: 07 mar 2010, 13:00
autor: Belphegor89
Temperatura wzrasta nawet gdy jadę po trasie. Jak do tej pory wentylator się nie włączał.

: 07 mar 2010, 15:18
autor: Przemo80b3
a wskaźnik poziomu paliwa Ci nie wariuje ? bo możliwe, że może regulator napięcia w zegarach, ale to by wskaźnik temp, i poziomu paliwa wariował

: 07 mar 2010, 22:03
autor: Belphegor89
Ze wskaźnikiem paliwa raczej nic dziwnego się nie dzieje.

: 08 mar 2010, 19:22
autor: Przemo80b3
ja bym obstawiał na czujnik temp. pewnie świruje i podaje dziwne wskazania na deskę

: 21 mar 2010, 16:37
autor: gucia
Ja tak maiłem w swoim audi. Sprawdź oporność czujnika (szarego) i jeśli odbiega od danych, to go wymień. Ja zapłaciłem ok. 65 zł.

: 19 lut 2011, 10:18
autor: iboxcyc
u mojego brata bylo tak w polonezie i to bylo uszczelka pod glowica

: 19 lut 2011, 11:44
autor: Dragomi
iboxcyc pisze:u mojego brata bylo tak w polonezie i to bylo uszczelka pod glowica
czemu od razu z takimi rzeczami wyjeżdżasz, głowica nie ma tu nic wspólnego z tym wtedy by temperatura zbyt szybko rosła i silnik cały czas miał wysoką temperaturę,

sprawdziłbym czujnik temperatury na wstępie, tak jak piszą poprzednicy może mu coś bije na dekiel już;p

: 19 lut 2011, 12:05
autor: djmajor01
gucia pisze:Ja tak maiłem w swoim audi. Sprawdź oporność czujnika (szarego) i jeśli odbiega od danych, to go wymień. Ja zapłaciłem ok. 65 zł.

Podzielam opinie Kolegi, Znajomy tez mial taki przypadek i to pomogło rozwiazać problem.

: 19 lut 2011, 12:26
autor: iboxcyc
a jeszcze sie spytam jak jest duzo na minusie to czy ci zamarza parownik??

: 19 lut 2011, 17:15
autor: gucia
Tak. Dlatego odpalanie jest na benzynie, żeby podgrzać płyn chłodniczy.
W "starym" Oplu jeździłem na samym gazie i przy dużych mrozach polewałem gorącą wodą mikser i odpalałem na gazie, ale to zamierzchłe dzieje.

: 19 lut 2011, 17:41
autor: motora125
Część Wam wszystkim :-) yyy podepnę się do tematu z tymi wariacjami temperatury. Zawsze najpierw wina idzie na czujnik ale może warto zacząć od jeszcze bardziej banalnej rzeczy i sprawdzić czy mechanior, który zmieniał mam termostat składając wszystko nie popełnił żadnego błędu i nie ubywa mam płynu chłodniczego, czyż nie ? objawy będą podobne jeśli mam będzie brakować płynu, gwałtowne skoki temperatury i powroty do normy. Czujnik mamy przecież w krućcu przy głowicy a wiadomo, że zapowietrzal mam się będzie zawsze w najwyższym punkcie układu i będą problemy z ogrzewaniem. Warto to spradzić bo szkoda silnika i naszych nerwów ale to tylko moje sugestie :-) a jak już rozwiążesz problem napisz na forum :-)