Strona 1 z 1
[B4 abt]Świst
: 22 maja 2010, 22:33
autor: Bailando
Witam!
Mam dziwne wrażenie, że na zimnym silniku po dodaniu gazu coś świszczy na ciepły trochę mniej, prawie w ogóle. Rozrząd wymieniony, razem z rolka, pasek dobrze naciągnięty więc co to może być? Pasek od alternatora, bo tez słyszałem takie opinie?

: 22 maja 2010, 22:47
autor: Audi 80 Polska
Bailando pisze:pasek dobrze naciągnięty więc co to może być?
Może jest naciągnięty za dobrze. Naciągniąty choć trochę za mocno będzie świstał.
Jeśli chcesz sprawdzić co świszcze to posłuchaj przez kawałek węża elemetny napędzane paskami.
Idąc dalej zrzucaj paski po kolei i słuchaj czy świst nie zniknie (oczywiście prócz paska rozrządu).
Złap za pompę wody i alternator, najelpej po zdjęciu pasków i poruszaj na wszytskie strony czy nie ma luzu.
: 22 maja 2010, 23:36
autor: Bailando
aldi pisze:Może jest naciągnięty za dobrze. Naciągniąty choć trochę za mocno będzie świstał.
Jeśli chcesz sprawdzić co świszcze to posłuchaj przez kawałek węża elemetny napędzane paskami.
Idąc dalej zrzucaj paski po kolei i słuchaj czy świst nie zniknie (oczywiście prócz paska rozrządu).
Złap za pompę wody i alternator, najelpej po zdjęciu pasków i poruszaj na wszytskie strony czy nie ma luzu.
Naciągnięty jest w sam raz, można go spokojnie obrócić o 90stopni a zresztą przed wyminą też zaczęło tak świstać. Nie wiem czy coś da te słuchanie podczas postoju bo tak jak wspomniałem słychać dopiero coś jak doda się gazu.
: 23 maja 2010, 12:20
autor: Przemo80b3
ale jednak Kolego spróbuj posłuchać przez przewód, tak jak radził Aldi, bo jeśli nie bedziesz próbował, to samo się nie wyjaśni

A ja jednak bym obstawiał coś, w okolicach alternatora, pompy wodnej, pompy od wspomagania.
: 23 maja 2010, 20:17
autor: Bailando
A jak posłuchać przez ten przewód, wąż? Bo szczerze nie wiem czy piszecie, żeby wziąć jedna stronę do ucha a druga szukać w rejonach, które mogą wydawać takie dźwięki? Coś w stylu stetoskopu u lekarza? <ok>
: 23 maja 2010, 23:24
autor: TYGRYSQ
włóż lejek do węża - lejek do ucha drugi koniec do pompy wody ,wspomagania ukladu kierowniczego i alternatora bedzie słychac <ok> a tak w nawiasie ja sprawdzam to takim sposobem wew strona dloni do ucha tak jakbym zatykał ucho dłoniom a łokieć do urzadzenia działa podobnie jak stetoskop tylko radze nie uzywac tego sposobu w aucie :mrgreen:
: 28 maja 2010, 10:27
autor: arekkrosno
Bailando pisze:A jak posłuchać przez ten przewód, wąż? Bo szczerze nie wiem czy piszecie, żeby wziąć jedna stronę do ucha a druga szukać w rejonach, które mogą wydawać takie dźwięki? Coś w stylu stetoskopu u lekarza? <ok>
Dokładnie tak jak stetoskopu. Może to śmiesznie wygląda ale ja używałem kiedyś stetoskopu w Mondeo TD jak mi coś zgrzytało. I wybadałem że pompa wtryskowa zgrzyta, oddałem do regeneracji i przestała zgrzytać. Jeżeli pasek daje się przewrócić o 90st. to sprawdź sobie jeszcze czy w osłonie paska rozrządu (od wewnątrz) pasek nie nadciął sobie rowka. U mnie był nadcięty bo nie miałem spinek w obudowie i pasek czasem ocierał o osłonę i wyżłobił sobie gwizdek.
: 28 maja 2010, 11:32
autor: Marynarz41
Witam ja miałem taki sam problem paski naciągnięte a świst nadal nie ustał alternator ok pompa wody ok wspomaganie ok :roll: okazało sie ze winne były paski kopiłem ori.problem znikł :!: słyszałem że czasami winne są również koła pasowe :!: Pozdrawiam