Strona 1 z 1

[B3 1.8 RU] przesadny pobór oleju

: 21 sie 2010, 22:28
autor: adrianneo633
Witam

Mam problem z moją 80-ką. Po przejechaniu 500 km wzieło mi 700 ml oleju silnikowego;/ co moze byc przyczyną?. Auto ma instalacje gazową

: 21 sie 2010, 22:47
autor: gawcio12312
No to czas zabierać się za remont silnika. Pierścienie, uszczelniacze zaworów, uszczelka pod glowicą (obowiązkowo z planowaniem) pozostałe uszczelki również

pobór oleju

: 21 sie 2010, 22:47
autor: jkruk77
a kopci ci z wydechu

[ Dodano: 2010-08-21, 22:49 ]
no to masz podpowiedz kolega mnie uprzedził

: 21 sie 2010, 23:42
autor: Motostacja pl
Tu masz ten sam problem. Tematów jest znacznie więcej, trzeba tylko użyć <szukaj>

https://audi80.pl/b4-abk-kopci-jak-l ... t45637.htm
https://audi80.pl/b3-20-znikajacy-olej-vt45634.htm

: 25 sie 2010, 23:47
autor: Pablo_SC
Na`początek poszukaj wycieków (uszczelka dekla, uszczelka misy, uszczelka podstawy filtra oleju, czy nawet takie bzdety jak korek czy bagnet). Zobacz czy nie kopci z rury na niebiesko, a jak nie jesteś pewny to zrob analizę spalin i jak będzie wysokie HC to oznacza, że do roboty uszczelniacze i pierścienie. Oczywiście uszczelka pod głowicą + planowanie też. Przy takim ubytku obstawiam wszystko po trochu...

: 26 sie 2010, 18:17
autor: adrianneo633
Posprawdzałem wszystko. nie ma wycieków i nie dymi na niebiesko. Poprzednio użyłem oleju który przez dłuższy czas lezal sobie w bagazniku. Czy jest takie prawdopodobienstwo ze w tych warunkach mogl stracic swoje wlasciwosci?

: 26 sie 2010, 18:22
autor: PI7er
Kazdy doswiadczony mechanik, który zjadl zeby na silnikkach VAG powie Ci, ze zaczyna sie od wymiany uszczelniaczy zaworowych poniewaz w wiekszosci przypadków to one sa odpowiedzialne za pobór oleju..

Jak to nie pomoze to dopiero zaglada sie do dolu i wymienia ewentualnie pierscienie...

: 26 sie 2010, 19:13
autor: grzesiek79
adrianneo633, zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdź ciśnienie na cylindrach. jeśli ciśnienie będzie równomierne na wszystkich i w miarę wysokie to dół zostaw w spokoju i zajmij się samą głowicą: jak już było wspomniane wymień uszczelniacze zaworów

miałem tak samo jak Ty: ubywało 1l na 1000km, bez śladów wycieków i chmury. jedni mówili że silnik do remontu, inni że same uszczelniacze. po sprawdzeniu ciśnienia stanęło na samej głowicy i zużycie spadło do 1l na 10000kmów

: 30 paź 2010, 18:46
autor: PICEK1
Kazdy doswiadczony mechanik, który zjadl zeby na silnikkach VAG powie Ci, ze zaczyna sie od wymiany uszczelniaczy zaworowych
Nic dodać nic ująć--od tego się zaczyna.