Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABT+LPG] jakie są objawy przegrzanego silnika?

: 16 paź 2010, 11:26
autor: stempel87
Witam. Obawiam się że w mojej audi mam przegrzany silnik, ale niewiem jakie są objawy, które moglyby to potwierdzić lub wyeliminować. Czy w przypadku przegrzania ostateczna jest wymiana silnika czy jest jakaś inna możliwość naprawy? Proszę o jakieś porady.

: 16 paź 2010, 11:52
autor: kacper85
stempel87 pisze:Czy w przypadku przegrzania ostateczna jest wymiana silnika czy jest jakaś inna możliwość naprawy? Proszę o jakieś porady.
Przegrzany silnik nie od razu jest do wymiany. Można go często naprawić o ile nie jest przegrzany za mocno. Objawy to np. pokrzywiona głowica i wycieki spod niej. Ogólnie różne uszczelki mogą puszczać bo wiadomo wyższa temperatura działania niż przewidziana.

: 16 paź 2010, 14:05
autor: yankes2.8
Objawy to brak mocy, białe kłęby dymu (chłodziwo dostaje się do cylindrów), gotowanie wody. Najczęściej przyczyną jest wykrzywiona lub pęknięta pomiędzy zaworami głowica. Odkręcenie głowicy wszystko wyjaśni. Jeśli nie głowica to w grę wchodzi przytarcie a to już więcej roboty i pieniędzy. Wiec rada taka jak masz któryś z objawów o których pisałem to ścigaj głowicę i leć do mechanika, który oceni co dalej.

: 17 paź 2010, 15:58
autor: fox33
A na podstawie jakich wnioskow opierasz swe domysly ,odnosnie przegrzania<>???? :-/

: 29 paź 2010, 00:57
autor: Motostacja pl
A na podstawie jakich wnioskow opierasz swe domysly ,odnosnie przegrzania<>?
Dokładnie. Tak będzie chyba łatwiej coś stwierdzić.

: 31 paź 2010, 14:59
autor: stempel87
Objawy jakie występowały to szybkie nagrzewanie się płynu chłodniczego nawet do 100 stopni, a ktoś mi podpowiedział że moge mieć przegrzany silnik. Okazało się że była to wina termostatu. Wcześniej brałem go pod uwage więc go wymieniłem w pierwszej kolejności, ale później sie okazało że nowy który kupiłem też jest wadliwy, ale teraz już jest wszystko ok. Dzięki za podpowiedzi.

: 31 paź 2010, 15:08
autor: Motostacja pl
stempel87 pisze:Objawy jakie występowały to szybkie nagrzewanie się płynu chłodniczego nawet do 100 stopni, a ktoś mi podpowiedział że moge mieć przegrzany silnik.
To głupoty gadał i tyle.