Strona 1 z 2
[all] Dziwna maź w oleju?
: 23 paź 2010, 17:54
autor: seba9121
Witam,w audi 80b3 LPG w oleju jest dziwna maź jak by masło od czego to może być?samochód jeżdżony na krótkich trasach a i ubywało wody z chłodnicy ale po wsypaniu proszka jak na razie chyba przestało ubywać.A i ile wchodzi oleju do silnika?
Poprawiłem temat by był zgodny z regulaminem bo już sporo postów więc szkoda wyrzucać
/aldi
: 23 paź 2010, 19:18
autor: ysiul
no to już wiesz gdzie się podziała woda jeśli nie było innych wycieków
seba9121 pisze:w oleju jest dziwna maź
no a po za tym na krótkich odcinkach na lekko nie dogrzanym silniku może się coś takiego wytrącać. A oleju to chyba 3,5L wchodzi
: 23 paź 2010, 19:26
autor: Canibal
dokladnie jak kolega wyzej napisal.Ja mialem podobnie na krotkich trasach auto nie dogrzane i wytracala sie woda.Jesli ci ucieka plyn chlodzacy to moze byc poczatek uszczelki pod glowica

Jesli przestal uciekac plyn i maz nadal jest to znaczy ze za krotkie odcinki masz.Sprobuj zrobic trase 200km moze pomoze.
: 23 paź 2010, 21:33
autor: ysiul
no ale nawet jeśli to była wina uszczelki i ten środek zatkał to, to jest to metoda raczej na krótką metę ponieważ i tak trzeba będzie wymienić uszczelkę. I tak jak radzi Canibal, spróbuj zrobić choć raz na jakiś czas dłuższy odcinek drogi. Bo krótkie trasy nie tylko powodują znane już Ci objawy ale i szybciej wydech rdza zje bo tez nie jest dobrze dogrzany i jest w nim woda(a raczej chyba para woda)
[ Dodano: 2010-10-23, 21:36 ]
a i w sumie jeszcze jedno jeśli teraz odczujesz że słabiej się nagrzewa samochód to jest to kolejny objaw stosowania środka do uszczelniania chłodnic, ponieważ kanaliki w nagrzewnicy są na tyle małe że jeśli zrobi się z tego proszku mały zator i dotrze do nagrzewnicy to potrafi ją zabić przez co woda już tak szybko w niej nie krąży i słabiej się nagrzewa no i pewnie nie uda się jej przeczyścić bo skończy się to jej całkowitym rozszczelnieniem- no ale to taka mocno pesymistyczna opcja tego wszystkiego.
: 28 paź 2010, 09:21
autor: piter10
Zgadzam sie z powyzszymi odpowiedziami ta maz to mic strasznego gorzej z ubywajaca woda czeka cie wymiana uszczelki pod glowica
: 29 paź 2010, 13:44
autor: Motostacja pl
piter10 pisze:gorzej z ubywajaca woda czeka cie wymiana uszczelki pod glowica
Pod warunkiem że to ona była odpowiedzialna za ubytki płynu.
: 29 paź 2010, 22:16
autor: reyna44
Zgadzam się również z kolegami

ale nie do końca otóż miałem identyczny problem jezdziłem na krótkich odcinkach i miałem jak Sebastian napisał taką maz na bagnecie i pod korkiem olejowym. Jazda na dłuższą trasę tylko pogorszyła sytuację

nie dość ,że poszła mi uszczelka pod głowicą to do tego doszły jeszcze panewki korbowodowe :evil: . Koszt całej naprawy wyniósł mnie ok. 1170PLN. Drugi raz takiego błędu z jazdą na pewno nie powtórzę :mrgreen: . Znajomemu doradziłem w porę to tylko skończyło się na samej wymianie uszczelki no i wiadomo szlif głowicy- jak ręką odjął.
: 30 paź 2010, 09:37
autor: Canibal
reyna44 ale widzisz mozliwe ze u ciebie było cos jeszcze.Ja mialem w poprzednim aucie zalane olej z NORAUTO ich firmowy tylko po to aby silnik przeplukac i przy jezdzie na krotkich trasach wytrącała sie woda i była taka maz.Zrobilem dluzsze trasy i bylo ok.Po wymianie oleju na Mobil juz takiego problemu nie mialem.
Koledze seba9121 także bym radzil zmienic olej + filtr.Napewno nic nie zaszkodzi a jedynie moze pomoc.
: 30 paź 2010, 09:47
autor: Motostacja pl
reyna44, zgodzę się z tobą, ale nie do końca, bo twoja wypowiedź może sugerować że maź na bagnecie to w każdym przypadku = problem z silnikiem - a tak nie jest. Maź + ubytki płynu chłodzącego - ok, może wskazywać na uszczelkę. Sama maź to natomiast jeszcze nic strasznego: auto użytkowane na krótkich trasach, niedogrzane, słabej jakości olej itp i mamy taki efekt. Kumpel jak kupił jakiś czas temu Seata miał taką maź że o mało się nie porzygałem jak zdjęliśmy kopułkę zaworów. Było tej mazi aż grubo. Wymieniliśmy olej, termostat i wszystko jest <ok> już od prawie 3 lat.
: 05 lis 2010, 13:31
autor: reyna44
Jeździłem na semisyntetic 10W/40. To mogła być przyczyna u mnie??
: 05 lis 2010, 18:19
autor: Tauron
reyna44, może najwyższy czas przejść na 15W40 mineral :>?
: 05 lis 2010, 20:02
autor: Canibal
ale po co ? jesli nie ma wyciekow to nie ma potrzeby zmiany lepkosci oleju

: 05 lis 2010, 22:07
autor: Tauron
W leciwych autkach masz lepsze smarowanie , masz racje że skoro nie ma wycieków to nie ma konieczności, ale jest sposobność

. Znajomy zrobił odwrotnie z minerala przeszedł na półsyntetyk i gorzej mu pracuje.
: 05 lis 2010, 22:33
autor: ysiul
Tauron, co znaczy gorzej pracuje :?:
: 05 lis 2010, 22:51
autor: Tauron
ponoć mu klepią zawory, ponoć bo ja jego autem nie śmigam na co dzień a jak je widzę to stoi

, może poprostu mu silnik umiera, ale upiera się że to olej
