Strona 1 z 2

[B4 2.0E ABK] Problem z chłodzeniem silnika

: 25 paź 2010, 14:28
autor: yohnell
Witam,
przeszukałem i znalazłem post o uszczelce do wymiany, ale tamta sytuacja jest trochę inna niż u mnie.

Opis:
-Auto się nagrzewa do 90St. i trzyma temperaturę podczas jazdy na stałym poziomie.
- Gdy stoję w korku to temperatura podskakuje pod 100 St., musi to być powiedzmy korek na 10-15 minut
- Nagrzewnica ciepło daje już po 3 minutach jazdy więc tu nie widzę problemu
- Najistotniejsze, chłodnica wcale się nie nagrzewa, i dlatego jak temperatura podejdzie pod 100 to wentylatory się nie załączają, acha no i jak się zagotuje to po odkręceniu korka wywali trochę wody, ale to nie są bulgoty jak przy zwykłym uszkodzeniu uszczelki;
- górny przewód chłodzenia jest gorący, momentami twardy, dolny zimny jak kobieta jak wrócisz pijany do domu;
- przy jeździe i temp 90 woda nie wywala, jest ciśnienie w zbiorniczku, puści trochę powietrza przy odkręceniu korka i tyle

Po tym wstępie zaczyna się pytanie, co to może w ogóle być jakieś sugestie? Zaprzyjaźniony mechanik powiedział że najprawdopodobniej zapchane kanaliki, więc uszczelka by była do wymiany, ale przed rozkręcaniem chciałbym się poradzić czy ktoś coś podobnego przeszedł.

: 25 paź 2010, 15:35
autor: mati86
przed rozbieraniem głowicy najpierw przeczyść chłodnice.
morze być zakamieniona porządnie.
są specjalne środki do tego, i zobaczysz co się będzie dziać.

: 25 paź 2010, 21:41
autor: yohnell
No dobrze, ale biorąc pod uwagę że w żadnym miejscu chłodnica się nie nagrzewa, więc może jest totalnie zapchana. Wobec tego bawić się z preparatami do udrażniania chłodnic, czy ją wyciągnąć i czyścić domowymi sposobami czyli odkamieniaczem do czajników?

: 25 paź 2010, 21:41
autor: Tauron
mati86, ma rację, dziwne że masz dolny przewód zimny, bo przecież termostat musiałby się otworzyć przy 100st. na maxa, i wąż powienien być ciepły co najmniej, jak odkręcisz korek to zawsze ci wywali wode/płyn. Może masz zapowietrzony układ? Spróbuj wymienić korek ze zbiorniczka wyrównawczego, to wydatek raptem 8-10 zł.

: 25 paź 2010, 21:47
autor: damianek1234561
witam ja tez stawiam na zapowietrzony uklad dziwnym trafem dzisiaj akurat bawilem sie z tym na szczescie nie u mnie:) wymienilem kumpeli termostat i tu zonk silnik 100stopni i dalej sie nagrzewa wiec co szukanie dziury w calym a jednak dziura byla na gorze zbiorniczka wyrownawczego mala dziurka ktora powodowala zapowietrzenie uklady przy czym termostat sie nie otwieral w czasie jazdy czasmi zaskoczyl dlatego tez temperatura byla w miare raz 90 raz 100 a nawe 110 a chlodnica zimna jak powietrze na dworzu a po zaklejeniu tej malej nieszczesnej dziurki zywica problem od razu znikl uklad sie odpoietrzyl chlodnica ciepla termostat sie otworzy wentylator zalaczyl wszystko smiga i gra az milo wiec moj wniosek szukaj dziur na wezach na zbiorniczku wszedzie gdzie sie da zeby wykluczyc uszczelke

: 25 paź 2010, 21:47
autor: yohnell
W sprawie zapowietrzenia, wątpię, choć mogę być w błędzie.
Górny odpowietrznik na ścianie grodziowej jest uszkodzony i nie da się odkręcić, ale jak wzrośnie ciśnienie to wycieknie z niego co nieco płynu, więc jak płyn wyjdzie to myślę że powietrze tym bardziej.
Wąż jest miękki i zimny jak by wody w nim nie było. Ale jak go ściskam do w zbiorniku płyn się rusza.

Właśnie nie pisałem o tym, wymieniałem płyn i nie odpowietrzyłem go jak być powinno, bo ten koreczek nie daje się odkręcić. Ale przed wymianą płynu było tak samo, czyli chłodnica zimna.

: 25 paź 2010, 21:56
autor: Tauron
yohnell, mówisz o tym zaworku który idzie do nagrzewnicy tak? Jeśli silnik masz 90'C a dolny wąż jest zimny to jak nim popracujesz ręką to sam wymusisz obieg i płyn będzie się cofał do zbiorniczka to normalne. Układ w audiku masz podciśnieniowy. Jeśli korek masz niesprawny i nadmiar ciśnienia nie jest odprowadzany przez korek to będą ci się cuda robiły, w najgorszym wypadku zacznie ci wywalać płyn jakimś przewodem lub krućcem. Spróbuj go odpowietrzyć , czasem troche trzeba poczekać

: 25 paź 2010, 21:57
autor: damianek1234561
w audi uklad sam sie odpowietrza ale zeby go odpowietrzyc wlacz nadmuch w kabinie na cieplo i na maks dmuchania
za upuszcznie cisnienia odpowiada korek wlewu plynu od zbiorniczka ale jezeli gdzies jest dziurka to i tak z odpowietrzenia nici z tymi wezami to mialem dokladnie tak samo sciskalem zeby podpompowac i normalnie nie bylo w nich wody a jak zlokalizowalem i zalatalem malutka doslownie dziurke to wszystko gra
Jak to sie mowi Niemiecka precyzja, wiec wszystko musi byc idealnie wtedy bedzie dobrze dzialac

: 25 paź 2010, 22:02
autor: Tauron
damianek1234561, się uparłeś na tą dziurkę :D, równie dobrze może być pęknięty zbiorniczek przy wężyku zwrotnym z chłodnicy. Dzisiaj już kolega nie popracuje wiele, chyba ze ma garaż ze światłem i wyrozumiałą rodzinę :D

: 25 paź 2010, 22:07
autor: damianek1234561
czyli to i tak bedzie "dziurka" tak wiem ze nie popracuje tylko po co od razu stawiac uszczelke lepiej ja wykluczyc robiac wszystko co wlasciwie nie kosztuje:) pozdrawiam i niech kolega da znac o efektach

: 25 paź 2010, 22:50
autor: kwiatek4357
"dolny zimny jak kobieta jak wrócisz pijany do domu;"


Moim zdaniem to termostat nie otwiera. Bo jak by otwierał to wąż by się trochę nagrzewał ale może faktycznie chłodnica przypchana i nie ma obiegu.

Ja mam inny problem. Po odpaleniu rano stoje z 5 minut żeby się rozchodził, ruszam jadę odwieźć żonę do pracy 4km. i po takim dystansie (12-15 min przy temp. na dworze ok. 4- 5 st.) wskazówka ledwo co dryga na 50st. potem przez następne 10 min. jazdy stopniowo się podnosi przekracza 90st. i stoi ciut przed następną kreską, czyli chyba 98st(??). w korku przechodzi poza tą kreske i włącza sie wentylator. Termostat wymieniony ( jakiś droższy za 50 pln) układ odpowietrzony, trzyma ciśnienie, niewiem co jest grane. W poprzednim audi też tak się działo ale szybciej się nagrzewał. Z tego co czytam na forum to ludzie mają 90st. Co może być nie tak?

: 25 paź 2010, 23:03
autor: mati86
zależy od termostatu jaką ma temperature otwierania,
a różnie mają zamienniki.

: 25 paź 2010, 23:08
autor: kwiatek4357
Jakiś niemiecki dwa razy droższy o innych które kiedyś zakładałem a w sumie też silnik nagrzewał się kreske ponad 90. 87st chyba jest do audi i taki mam. a może to byś np. zamulona chłodnica?

: 25 paź 2010, 23:11
autor: mati86
wtedy by ci się bardziej grzał. bo nie miał by chłodzenia.

: 25 paź 2010, 23:17
autor: kwiatek4357
Nie wiem jak ta podziałka tam jest zeskalowana ale z tego co widać to jest prawie 100st. jadąc po trasie.