Strona 1 z 2
[2.3 NG ]przelotowy tłumik końcowy
: 14 lis 2010, 19:31
autor: julekF1
Mam pytanie, bo może ktos już instalował do 2.3NG końcowy tłumik przelotowy?
Bardzo to hałasuje?
Katalizator mam 100% sprawny, tłumik środkowy również.
Ostani niestety dopadła korozja i trzeba go wymienić.
Chodzi mi po głowie zmienić go na zrobiony z "nierdzewki" przelot tylko obowiam się czy nie będzie za bardzo hałasować, co by auto nie zrobiło się uciążliwe w użytkowaniu i dało się nim przejechać więcej niż 20km za nim rozboli głowa

: 14 lis 2010, 19:36
autor: krystek
troche glosniej bedzie chodzic napewno,do urzytku w miescie to spoko ale na wieksze trasy.............:)zależy od gustu,ja mialem przelot w ng i fruwalo i chałasowało,w 7a tez mialem i wyzucilem bo czaszka pekala:)
: 14 lis 2010, 19:49
autor: dr.lolek
montuj zaje... sprawa mam u siebie :mrgreen: takze polecam
: 14 lis 2010, 21:13
autor: coobas
Podłącze sie po temat. A jaki będzie efekt bez kata ( zamiast kata wspawana rura) środkowy zostaje a ostatni pusty. Miał ktos takie cos u siebie?
: 15 lis 2010, 06:26
autor: dr.lolek
mam u siebie caly wydech czysciutki i tylko slychac takie bulgotanie nie jest glosny lecz bardziej basowy jak dla mnie to V6 wymieka przy 5cylindrach da sie wytrzymac przy jezdzie w tresie bo nie jest to jakis ryk chyba ze sie ma jakiegos mugena to spoko :mrgreen:
: 15 lis 2010, 06:45
autor: fredi99vv
Panowie Audi nie powinno być słychać ani zbytnio widać :mrgreen: Audi ma być jak komandos niewidoczne i niesłyszalne ALE skuteczne :mrgreen: Audi ma zapierdzelać :mrgreen:
: 15 lis 2010, 07:00
autor: luk_OP_Q89
Usunięcie kata bardziej podnosi głośnośc niż usunięcie końcowego.
Jednym odpowiada drugim nie.Trzeba sprawdzic i tyle.
Osobiście nie miałem auta z seryjnym wydechem
P.S.Troszeczkę nie ten dział z tym tematem
: 15 lis 2010, 08:57
autor: luk448
coobas, nie wspawaj żadnej rury zamiast kata bo musisz wtedy dorabiać mocowanie sondy.Lepiej wywal środek z kata.ja u siebie mam pustego kata,wywalony srodkowy tłumik i pysty ostatni i jest baaardzo przyjemnie dla ucha.
: 15 lis 2010, 09:06
autor: Słonik
Dorobienie mocowania na sonde to pikus, Pan pikus, wiercisz otwor naspawujesz na rure nakretke chyba M18 i wkrecasz sonde. pustych puszek sie nie zostawia bo to dyrastycznie zmienia zjawiska falowe w wydechu.
: 15 lis 2010, 09:15
autor: luk448
Słonik, wiem że sie nie zostawia i powinno sie wstawic rure czy tam strumienice ale ja jakoś nie zauwazyłem różnicy i na razie latam z pustą puchą.
: 15 lis 2010, 09:26
autor: PICEK1
Ja mam AAR.Założyłem przelotowy i jest super.W zestawie są silentsery,także jadąc w trasę z osobami z tyłu zakładamy i po sprawie.
Co do dźwięku to tak jak wyżej napisano-V6 się chowa :mrgreen:
Ja dodatkowo zrobiłem taki myk ,że silentser został skrócony o 3/4 długości.Wzdłuż dospawałem dwie nóżki i wspawałem mały okrągły ekran.Gazy w pierwszej kolejności odbijają się od ekranu i dźwięk jest ładniejszy.
Nic tylko brać i montować :mrgreen:
https://audi80.pl/sprzedam-tlumik-pr ... 6f2ec2eca2
: 16 lis 2010, 13:56
autor: jaco80
Heh ile ja bym dał żeby mojej Audiczki w ogóle nie było słychać. Bardzo sobie cenię cisze. Ale macie racje, co kto woli.
: 17 lut 2011, 09:23
autor: HeavenQueen
Osobiście montowałem do NG wydech o średnicy takiej jak fabryczna (ori nowe rury) w pełni przelotowy, pojemności puszek o 30% mniejsze niż ori. Katalizatora brak (zwykła rura zamiast). Końcowa zwężka 10% większego pola przekroju niż ori zwężenie.
W aucie było cicho, brak buczenia, z tyłu brzmienie WRC, ale dość ciche (o dziwo)

Na wolnych obrotach tylko sobie mruczy, a to przy ostrzejszym trybie, lubi strzelać w wydechu (piękny dźwięk).
Ziomal któremu to modziłem spokojnie przeglądy przechodzi a Miśki nie czepiały się go jeszcze.
Tłumiki dobierał ze względu na wymiary i średnice, jakieś polskie, aluminiowane, porządnie wykonane z grubej blachy.
: 18 lut 2011, 22:39
autor: SzymekB
fredi99vv pisze:Panowie Audi nie powinno być słychać ani zbytnio widać :mrgreen: Audi ma być jak komandos niewidoczne i niesłyszalne ALE skuteczne :mrgreen: Audi ma zapierdzelać :mrgreen:
Hahaha :mrgreen: :mrgreen: Za.....bisty tekst , ale teżj estem tego zdania :mrgreen:
Ng brzmi najlepiej na ori tłumniku i na wolnych jest cichy a jak depniesz to jak komandos narobi hałasu ...... :mrgreen: V6 wymięka .... :mrgreen:
: 13 gru 2014, 15:59
autor: emanuel33
Żeby nie robić nowego tematu, napisze tutaj.
W połowie przyszłego roku planuję rozebrać auto do gołej blachy i powoli skład od 0 żeby mieć zajęcie wieczorami
Przy tej okazji chce wstawić nowy wydech z kwasówki i nowy kolektor wydechowy na 1 flanszy ale podzielić go na 2 niezależne rury i tak przez całe auto aż do końcowego. Zastanawiam się też czy nie dać na 1 elektronicznej przepustnicy z wł w kabinie a żeby czasem auto ryczało głośniej :mrgreen:
W środku chce żeby było względnie cicho, bo dużo latam tym autem, ale z tyłu ostry bass i żeby czasem strzelił z wydechu niczym dobrze zrobione subaru <ok>
Ktoś może mi przedstawić koszta? Jak to najlepiej wykonać? Będę chciał to zrobić z kolegą co zajmuję się wydechami. Rury gięte nie spawane, chyba że będzie tego wymagała konieczność.
Silnika nie zamierzam uturbiać. Jeśli już, to tylko modyfikacje silnika, głowicy itd. Jest sporo rzeczy które można wykonać w ng żeby lepiej latało jak ma się elektroniczny wtrysk, tylko trzeba mieć PLNy i był już wręcz fanatykiem tego silnika jakim jestem bez wątpienia :mrgreen: :mrgreen: