Strona 1 z 2

[1.8 DZ] twarde weze od chlodzenia

: 30 mar 2011, 11:59
autor: artur koszalin
witam, od kiedy kupilem moja fure mam z nia taki problem. na zimnym silniku przed odpaleniem stan plynu w zbiorniczku wyruwnawczym sie zgadza. gdzy auto nagrzeje sie do 90 przy jezdzie po miescie lub w trasie weze staja sie twarde jak skala, boje sie ze jak przyjda goraczki to bedzie mi je rozsadzalo:(, wymienilem korek od wlewu plynu, byl plukany uklad bo byl zamulony, nie wiem jeszcze co mam robic za co sie wziosc jeszcze. help koledzy, dodam rowniez ze znalazlem troche budyniu na korku od oleju <buu>

: 30 mar 2011, 15:10
autor: ivaszko
wymień termostat :-)

: 30 mar 2011, 16:58
autor: krystek
Pierw sprawdz czy przy rozgrzanym silniku jest ciepły dolny przewód chłodnicy,jeśli jest zimny to termostat,jeśli ciepły to może to być uszczelka pod głowicą,żeby to potwierdzić to przy odpalonym,nagrzanym silniku i odkręconym korku zbiornika wyrównawczego na wolnych obrotach powinny się pojawiać bąbelki powietrza. <ok>

: 30 mar 2011, 18:56
autor: pawel_m
Masło(budyń) może się pojawiać na korku oleju, gdy będziesz pokonywał autem krótkie dystanse(silnik się dobrze nie nagrzeje). Możesz mieć też słabej jakości olej.

: 30 mar 2011, 21:24
autor: Martinez
Witam.

Nagrzej silnik do temperatury 90 stopni,ostrożnie-powtarzam OSTROŻNIE odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego . Na wolnych obrotach dolej płynu chłodniczego do pełna tj pod korek. Jeśli będą ci lecieć bąbelki z nadmiaru (to ten cienki przewód od chłodnicy) to masz problem kolego. Zakładam ze układ masz odpowietrzony.

Temat przezemnie przerabiany w moim byłym TDI,ku (twarde węże,ubytki płynu) jak i teraz mam taki sam problem w moim ABK. W obydwu przypadkach głowica do planowania i koniecznie nowa uszczelka + nowe śruby + klucz momentowy. Acha zapomniałem dodać iż głowę musi sprawdzić fahura pod względem szczelności także.

W TDI,ku wymieniłem cały osprzęt -pompę,termostat,czujniki,chłodnicę na nową ,kroćce itp i poprawy żadnej nie było-zmiana nastąpiła dopiero po wyżej wymienionej operacji. Z koleji w ABK głowicę zrobiłem całą na glanc (1000 zł) ale co z tego jak cztery śruby nie mają momentu (tylko 100kg) bo jakiś debil dociągał głowę chyba dwu metrową rurą. Także muszę dać helikole do bloku aby móc dokręcić porządnie głowicę podle książki.

Wiem iż nie są to zbyt optymistyczne informacje ale niestety taka jest prawda.
Acha jeszcze dodam że wg VW/AUDI głowicy się nie naprawia ale wymienia na nową-ale kto z nas złotych rączek by się tym przejmował <ok>

: 31 mar 2011, 07:34
autor: krystek
Martinez, 1000zl za zrobienie głowicy??to co ty miałeś z tą głowicą??Wymiana prowadnic,uszczelniaczy,planowanie,sprawdzenie szczelności to koszt około 500pln,uszczelka pod głowicę to około 100,pokrywa klawiatury z 50-70.w 800zl powinieneś się zmieścić razem z robocizną dla mechaniora:) <ok>

: 31 mar 2011, 12:09
autor: artur koszalin
krystek pisze:Pierw sprawdz czy przy rozgrzanym silniku jest ciepły dolny przewód chłodnicy,jeśli jest zimny to termostat
waz jest zimny nawet po godzinnej jezdzie a z zbiorniczka nie widac bombelkow

: 31 mar 2011, 15:03
autor: krystek
więc masz termostat do wymiany:) <ok>

: 31 mar 2011, 20:54
autor: Martinez
Krystek-dodaj do wszystkiego jeszcze nowe zawory pod LPG i gniazda zaworowe bo stare były "posiadane" oraz śruby.
Cena jest za samą głowicę-resztę (robocizna) to już tylko moje i kumpla rączki.

: 01 kwie 2011, 10:35
autor: artur koszalin
ok dzieki wszystkim za pomoc zaraz po wyplacie biegne do motoryzacyjnego i kupie, tak myslalem ze moze byc termostat bo auto stalo przed kupnem nie odpalane od 4miesiecy.

: 02 kwie 2011, 18:24
autor: davidpolska
ja koledzy tez mam twarde węże i wode wyrzuca ze zborniczka jak się rozgrzeje oraz jak się rozgrzewa to poziom się podnosi; wymienione 3 korki; chłodnica; pompa wodna; termostat ok bo dolny gorący i grzanie ok; płynu mi ubywa bo chyba nagrzewnica bo mokro pod dywanikiem; jak silnik się nagrzeje poziom jest taki wysoki ze jak leeko odkręce korek to wyrzuca i z chłodnicy lecą tym cienkim węzem bąbelki powietrza; wentylator się włączy schłodzi do przed 90 a węże dalej twarde jak fix; czyzby to uszczelka czy nagrzewnica by tak robiła; nadmienie ze jak mam grzanie włączone to tem nie przekraca 90; a bez ogrzewania jak jede i chwilke stane na swiatłcha juz 90 albo 92; jak jade i ruszam temp lekko spada; jaki byłby koszt naprawy tej uszczelki?? :cry: :cry: :cry:

: 01 lis 2011, 18:22
autor: Pieterb
Odświeżę troszkę temat, przeczytałem tu masę poustów odnośnie twardych przewodów układu chłodzenia i trochę zgłupiałem. Ostatnio też zauważyłem u siebie zbyt twarde węże i wycieki płynu przy krućcu przy głowicy. Wymieniłem korek od zbiorniczka i przez kilka dni jakby było wszystko okey, ale dziś znów to samo :cry: Dodam że płynu nie ubywa ani nie przybywa i jest czysty nie czuć spalin, żadnego budyniu na korku od oleju nie ma, nie widzę tęż żadnych bąbelków powietrza w zbiorniczku. Termostat wydaje się być dobry bo chłodnica jest cała gorąca i wentylatory włączają się. I teraz moje pytanie czy to wina uszczelki pod głowicą?

: 08 lis 2011, 17:10
autor: HeavenQueen
davidpolska pisze:mam twarde węże i wode wyrzuca ze zborniczka jak się rozgrzeje oraz jak się rozgrzewa to poziom się podnosi
To normalne objawy. Przy krućcu uszczelnij jak przecieka i nie szukaj dziury w całym.

: 09 lis 2011, 11:38
autor: Grzegorz1718
ja mam podobny problem,mam maz na korku i troche na filtrze powietrza przy zimnym silniku plynu do chlodnic mam mniej niz przy cieplym pod wycieraczka mialem troche mokro no i nawet sie nie nagrzewa do 90 stopni w trasie tylko w miescie i do tego jak mam wlaczony nawiew to nie leci cieple powietrze a po za tym na bagnecie tez mam troche mazi....o co chodzi???termostat czy uszczelka pod glowice???

: 11 lis 2011, 18:51
autor: Pieterb
Grzegorz1718 pisze:maz na korku i troche na filtrze powietrza
to może być objaw niedogrzanego silnika lub słabej jakości oleju jak jeździsz krótkie odcinki, pytanie jak dużo tej mazi Ci się zbiera.
Grzegorz1718 pisze:zimnym silniku plynu do chlodnic mam mniej niz przy cieplym
to akurat normalne bo płyn pod wpływem tem. zwiększ swoją objętość.
Płynu Ci nie ubywa?
Grzegorz1718 pisze:pod wycieraczka mialem troche mokro
możesz mieć dziurawą nagrzewnicę
Grzegorz1718 pisze:tego jak mam wlaczony nawiew to nie leci cieple powietrze
zapowietrzony układ chłodzenia.
Sprawdź czy chłodnica jest gorąca jeśli tak to termostat działa.