Strona 1 z 1

[80 B3 1.8 B+G) jak wymieni rozrząd

: 07 maja 2011, 17:08
autor: iboxcyc
Tak samo jak w temacie wie ktoś jak wymienić rozrząd w audi.
Wie ktoś może gdzie jest to dobrze opisane.
Z góry Dziękuje.

: 07 maja 2011, 18:05
autor: tomek1982
opisu raczej tu nie znajdziesz jedynie szkic ustawienia znakow itp silnika ABT i ABK innych nie widzialem jesli chodzi o wymiane to cala filozofia w napieciu napinacza by pasek byl odpowiednio napiety jezeli tego nie robiles to moze daj sobie spokoj

: 07 maja 2011, 18:10
autor: pawel_m
Opisu jako takiego nie ma(chyba, że ja źle szukałem :-P). A co do wymiany- przygotuj sobie naprawdę dobre klucze, szczególnie imbus 6 (takie, abyś śrubek nie po obrabiał). Musisz zdemontować koła pasowe(od wału korbowego oraz pompy wody), pasek napędzający alternator(i pasek napędzający pompę wspomagania jeżeli masz). Musisz też zdemontować osłony rozrządu(górną, oraz dolną, jednak dolna zejdzie tylko po zdjęciu kół pasowych). Wtedy już masz rozrząd na wierzchu <ok> . Luzujesz stary pasek oraz zdejmujesz go, zakładasz nowy pasek wraz z nową rolką(pasek zakładasz tak, aby stojąc przed silnikiem móc przeczytać litery/cyfry, które są na nim napisane). Po założeniu nowego paska regulujesz jego naciąg. Dobrze dokręcasz rolkę i już możesz zacząć składać :-). Zakładasz dolną osłonkę, koła pasowe, paski klinowe(też przydałyby się nowe). Odpalasz silnik i sprawdzasz czy pasek równo się prowadzi po kołach zębatych. Jeżeli tak, to zakładasz górną osłonkę i cieszysz się nowym rozrządem :mrgreen: . Zajmie Ci to pewnie ok 2-4 h. Polecam pasek rozrządu firmy ContiTech, może być też Gates. Paski klinowe tak samo. Pamiętaj też o dobrym dokręceniu śrubek, które utrzymują koła pasowe.

: 07 maja 2011, 18:43
autor: slaby
tomek1982, kiedyś musi być ten pierwszy raz :)

: 07 maja 2011, 19:19
autor: Thauri

: 18 maja 2011, 00:00
autor: piekarelk
Moim zdaniem najlepiej zdjac chlodnice,wtedy jest latwiej odkrecic te imbusowe sruby,ktore z reguly ciezko sie odkrecaja!! po zdjeciu oslon ustaw stary pasek na znakach,poluzuj napinacz i zdejmij pasek.Po nalozeniu nowego zobacz czy ci sie nie po przestawialy znaki na kolach(to wazne),zanim uruchomisz silnik obruc kluczem na sucho wal 360st i zobacz czy nic sie nie klinuje,jezeli cos bedzie zle ustawione i zakrecisz rozrusznikiem to licz sie z tym ze mozesz pogiac zawory!! :-? Ja mam zalozony pasek Gates. :-D