Strona 1 z 1
[coupe NG Q] Naprawa tłumika..?
: 19 maja 2011, 12:19
autor: davcio2
Hej
Mam nastepujący problem. Przerdzewiała mi rura od ostatniego tłumika tak że aż sie rozsypała jak nim zahaczyłem o cos przy cofaniu..

no i tłumik musialem zdemontować bo kawałki rury dudniły w karoserie i mam teraz taką "pustą" dziure w zderzaku. Mam do was pytanie czy nie wiecie gdzie ktoś robi ( ewentualnie jak zrobić..

) naprawe tłumika. Chodzi o to że puszka jest jeszcze w dobrym stanie i jest ori i trzeba by odciąć, wyprofilować i przyspawać nową rure..

. Pewnie zaraz sie posypie że nie mam co se głowy zawracac bo na alledrogo tego jest pełno ale jak poszukacie tłumika do quattro to wtedy albo nic albo chore ceny za już przerdzewiały kawałek blachy...
Bede wdzięczny za każdą pomoc..

: 19 maja 2011, 16:18
autor: luk_OP_Q89
Opcja 1.Jedziesz do warsztatu i tam Ci przyspawają zwykła rura kosztuje 40-50zł za 2metry więc nie jest to majątek.Ewentualnie dokładasz parę złotych i do rury dokładasz końcówkę ozdobną w chromie.
Opcja 2.Kupujesz rurę 1metr bo sprzedają na metry,bierzesz maga + flekse 20min roboty i po sprawie.Dobrze aby ktoś stanął pare metrów za autem i patrzył czy równo przykładasz końcówkę jak będzie równo przyłapujesz spawarką po czym spawasz na spokojnie.
Podstawowa sprawa to sprawdzic czy jest do czego spawac.Jak tłumik jest skorodowany rozlezie się pod spawarą.
: 19 maja 2011, 17:17
autor: davcio2
dzieki za odpowiedz... a kupić jakas specialną rure?? kwasowke albo aluminium czy zwykla?? problem jest taki że w Quattro rura z tłumnika idzie do góry nad półoś więc jest mi potrzebne kolanko.. jakby ktoś mial zdjęcie calego tłumika koncowego do 2,3 Quattro to byłbym wdzięczny żeby podejrzec dokładnie jak wyglada to kolanko...
: 19 maja 2011, 18:53
autor: tomek1982
jezeli wymaga to wyprofilowania dosc sporego a zapewne tak jest nie widzialem w twoim typie auta jak to wyglada to wystarczy ze z kawalkow nowej rury pod odpowiednimi katami ci to pospawa bez zadnego problemu
To ze pucha wyglada ok nie znaczy ze jest ok dobrze obadaj czy ci nie grucha nic w niej u mnie wydech niby byl w idealnym stanie okazalo sie ze w srodku pucha sie rozleciala i nei bylo sensu tego lepic
: 21 maja 2011, 10:24
autor: luk_OP_Q89
davcio2, rura zwykła stalowa, kwasówka spawana do zwykłej to głupota w miejscu połączenia tych materiałów będzie korodowało 2x szybciej.
Mam 90 quattro z motorem NG więc wiem jak wydech przebiega nad półosią.
Dla kogoś kto potrafi korzystac ze spawarki to nie problem.
: 29 maja 2011, 18:25
autor: davcio2
a powiecie mi może gdzie szukać takiej rury??:-) bo wszystko co uzywane w budownictwie itp to rury o grubych sciankach a mi trzeba takiej o sciankach z cienkiej blachy..

: 30 maja 2011, 09:18
autor: luk_OP_Q89
Walker sprzedaje rury 2-metry o różnych średnicach.
: 30 maja 2011, 17:05
autor: shellah
w hurtowniach stali i kształtownków bez problemu dostaniesz kwasókę
