Strona 1 z 2
[80 b3] Zmiana z SF na PM
: 11 lip 2011, 20:07
autor: karol_17
Witam .
Panowie mam pytanie , posiadam 'Audi 80 b3 z 1988r z silnikiem 1.8 s oznaczanie SF z mechanicznym ssaniem i mam możliwość zakupu wiązki i gaźnika za tanie pieniądze od wersji Pm czyli mono wtrysku , powiedzcie mi ile to jest roboty przerobić i co jest potrzebne ?
Bo mam dość tego tego ssania .
: 11 lip 2011, 23:10
autor: Patrique
Ojjj... nie wiesz co dobre. Ja tam wolałbym mieć ręczne ssanie. A dlaczego? Już Ci mówię :mrgreen:

w "Pm-ce" wystarczy uszkodzenie jednego głupiego czujnika temperatury i auta już rano nie odpalisz;

w SF możesz sobie wcześniej wyłączyć ssanie, co spowoduje mniejsze spalanie;

nie wiem jak w silniku Audi, ale w maluchu na rozgrzanym silniku, włączają ssanie "malczan" dostawał nieziemskiego kopa <lupa> <wodka>
: 11 lip 2011, 23:30
autor: gornek90
Hmm zależy co chcesz osiągnąć. Jeśli będziesz miał mono-wtrysk to dostaniesz troszkę więcej mocy. Będzie też lepsze przełączanie z benzyny na gaz ( nie trzeba będzie wypalać paliwa z komory pływakowej ) <ok>. Gaźnik tez jest dobry, ale są jego plusy i minusy... :roll:
Co będziesz potrzebował... na pewno cały układ mono-wtrysku ( wtryskiwacz, przepustnica, regulator ciśnienia, silniczek krokowy, czujnik temp. zasysanego powietrza ), sterownik do wtrysku, wiązkę, nową pompę paliwa ( bo ta co jest do gaźnika nie będzie), czujnik położenia wału korbowego, czujnik temperatury do sterownika, sondę lambda, nowy mikser lpg.
Jeśli o czymś zapomniałem, to proszę od dodanie tego czego nie wymieniłem

: 11 lip 2011, 23:43
autor: karol_17
Niby tak ale Pm podchodzę i gada a mój gaźnik to nie zawsze chce w zimę słuchać mnie !
czyli potrzebuje instalacj , gaźnika , pompki paliwowej , ....a czujnika położenia walu nie ma w moim ?i czy da sie to zamontować ? sonda jest inna ?
: 12 lip 2011, 00:09
autor: Patrique
Kolego co mogę dodać od siebie to jeszcze nasuwa mi się problem związany z zamontowaniem elektrycznej pompy paliwa. Nie jestem pewien czy aby oryginalne mocowanie (występujące w PM, JN itp. jednostkach) jest w wersji gaźnikowej.
[ Dodano: 2011-07-11, 23:11 ]
karol_17 pisze:Niby tak ale Pm podchodzę i gada a mój gaźnik to nie zawsze chce w zimę słuchać mnie !...
Może wystarczy tylko porządnie wyregulować istniejący układ? A czy problemy są tylko zimą?
: 12 lip 2011, 00:41
autor: gornek90
Patrique pisze:Kolego co mogę dodać od siebie to jeszcze nasuwa mi się problem związany z zamontowaniem elektrycznej pompy paliwa. Nie jestem pewien czy aby oryginalne mocowanie (występujące w PM, JN itp. jednostkach) jest w wersji gaźnikowej.
[ Dodano: 2011-07-11, 23:11 ]
karol_17 pisze:Niby tak ale Pm podchodzę i gada a mój gaźnik to nie zawsze chce w zimę słuchać mnie !...
Może wystarczy tylko porządnie wyregulować istniejący układ? A czy problemy są tylko zimą?
Pompa elektryczna jest montowana w baku

więc nie powinno być problemu :->
: 12 lip 2011, 05:28
autor: karol_17
Latem i zimom jest to samo , a co z czujnikiem położenia walu ?
: 12 lip 2011, 19:03
autor: gornek90
karol_17 pisze:Latem i zimom jest to samo , a co z czujnikiem położenia walu ?
a jaki tam gaźnik masz ?
: 12 lip 2011, 20:00
autor: Patrique
gornek90 pisze:Pompa elektryczna jest montowana w baku

więc nie powinno być problemu :->
W PM i JN pompa paliwa jest montowana w podłodze od strony jezdni przy prawym tylnym kole

.
: 12 lip 2011, 21:00
autor: karol_17
Patrique, wlasnie wiem , zobaczylem i juz nawet ja mam tylko zasilanie puscic ... a cewka jest taka sama ?
Gaznik .. hm nie wiem Pierburg czy jakos tak
: 12 lip 2011, 21:30
autor: Patrique
Cewka chyba będzie taka sama

. W ostateczności można wstawić od jakiegoś poldka <ok> ... one do wszystkiego pasują <oki>
: 12 lip 2011, 21:40
autor: karol_17
hmm okej , pompke mam gaznik wiazke i komputer bd mial niedlug , a co z tym czujnikiem polozenia walu ? ??
: 12 lip 2011, 22:05
autor: gornek90
Patrique pisze:gornek90 pisze:Pompa elektryczna jest montowana w baku

więc nie powinno być problemu :->
W PM i JN pompa paliwa jest montowana w podłodze od strony jezdni przy prawym tylnym kole

.
a no tak, pomyliło mi się z b4. A to w b3 jest pompa zewnętrzna, więc oryginalna. Może tez być od golfa, jetty.
Pierburg z ręcznym ssaniem... to raczej nie ma tego czujnika.
: 13 lip 2011, 05:19
autor: karol_17
A czy to nie jest Hall w aparacie zapłonowym ??
: 13 lip 2011, 11:35
autor: Audi 80 Polska
A Audi 80 pierburgi były tylko z automatycznym ssaniem i kupą elektroniki a w SF jest keihin.
Co do czujnika położenia wału to go niema przy mono-wtrysku. jest tylko hall w aparacie zapłonowym taki sam jak przy SF więc nic nie będziesz musiał modzić. Chyba że dorwiesz nowszy monowtrysk który steruje też zapłonem (mono-motronic starszy mono-jetronic jeszcze nie steruje zapłonem poza elekrozaworkiem otwierającym podciśnienie do aparatu ale chyba też nie we wszystkich wstępował).
Poza tym już było
https://audi80.pl/-b3-16-zmiana-gazn ... t56420.htm