Strona 1 z 1
[ABT] Problem z vagiem
: 23 lip 2011, 00:57
autor: Key100l
Koledzy pomóżcie bo problem jest następujący. Badam mój samochód i wszystko jest ok i później na warsztat trafia drugie ABT które nie chce chodzić na PB. Wywala parę błędów, a między innymi 00523 Czujni spalania stukowego 1 - G61 I teraz ABT ma czujnik stuku?? Bo szukałem tematów o tym problemie ale nic sensownego nie znalazłem:( Problem jest z dawkowaniem paliwa i tym, że sprawny krokowy w ogóle nie startuje, nawet mój i cały czas błąd przepustnicy nawet tej która u mnie ma się dobrze:( Sory za chaos w wypowiedzi ale denerwuje mnie już ta furka... A myślałem że ten silnik jest idioto odporny 8-)
: 23 lip 2011, 13:33
autor: Audi 80 Polska
00523 z tego co znalazłem w internecie to "00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)"
Czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie. Jest on obok wtryskiwacza.
Pewnie używałeś polskiego vaga a on jest kulawo przetłumaczony.
Co do tego nieodpalającego abt to paliwo dochodzi? Wtryskiwacz dostaje napięcie i sygnał (masowy) otwierający wtryskiwacz?
Co do nie działania krokowca to może TPS nie działa dobrze i przez to nie chce sterować krokowym.
Sprawdź czy masa przykręcona do bloku silnika dobrze się trzyma. Ta z boku bloku oraz plecionka przy akumulatorze.
: 23 lip 2011, 14:33
autor: Key100l
Jest tak że samochód chodzi na Pb jak mu się chcę... Na moich gratach chodzi trochę lepiej, ale może to złudne. Coś mi się wydaje, że to sprawa kompa albo jego zasilania bo wyskakuje błąd przepustnicy i ten od temperatury, czujnika cieczy chłodzącej i coś jeszcze... Właśnie Myślałem że nie ma tego czujnika i Znalazłem właśnie dobre tłumaczenie tych błędów. Ale dzięki za podpowiedz. Problemem jest też ten krokowy który właśnie nie działa. Nawet jak wziąłem cały mój wtrysk i na włączonym zapłonie ruszałem przepustnicą to nic się nie działo a w mojej budzie wszystko chodzi jak należy. I teraz pytanie ma ktoś może schemat połączenia kompa?? Bo szukałem ale jak to zwykle w pośpiechu bywa nic nie znalazłem:-( muszę też posprawdzać napięcia przy potencjometrze bo może gdzieś przewody kolega po zrywał wyciągając skrzynie biegów:-( Sam już nie wiem za co się zabrać... Jest tak że samochód chodzi na Pb jak mu się chcę... Na moich gratach chodzi trochę lepiej, ale może to złudne. Coś mi się wydaje, że to sprawa kompa albo jego zasilania bo wyskakuje błąd przepustnicy i ten od temperatury, czujnika cieczy chłodzącej i coś jeszcze... Właśnie Myślałem że nie ma tego czujnika i Znalazłem właśnie dobre tłumaczenie tych błędów. Ale dzięki za podpowiedz. Problemem jest też ten krokowy który właśnie nie działa. Nawet jak wziąłem cały mój wtrysk i na włączonym zapłonie ruszałem przepustnicą to nic się nie działo a w mojej budzie wszystko chodzi jak należy. I teraz pytanie ma ktoś może schemat połączenia kompa?? Bo szukałem ale jak to zwykle w pośpiechu bywa nic nie znalazłem:-( muszę też posprawdzać napięcia przy potencjometrze bo może gdzieś przewody kolega po zrywał wyciągając skrzynie biegów:-( Sam już nie wiem za co się zabrać...
: 23 lip 2011, 14:38
autor: Audi 80 Polska
W niebieskiej książce obsługa i naprawa audi 80 jest na końcu schemat.
: 31 sie 2011, 16:22
autor: rejdzik
Panowie, z innej beczki.
Mam Vag na lapku, mam przewód usb->obdII, mam też przejściówkę obdII->obdI. Czy w takim połączeniu tych dwóch przewodów będzie można zrobić diagnozę szeregową ?
: 31 sie 2011, 18:51
autor: Audi 80 Polska
rejdzik pisze:będzie można zrobić diagnozę szeregową ?
Chodzi o połączenie szeregowe kabla+przejściówka? Jeśli tak to powinno to działać bez problemu.
: 31 sie 2011, 19:33
autor: rejdzik
W pracy podłączałem swoje audi pod cdifa zeby zrobić adaptację przepustnicy (nastawy podstawowe), cdif nie połączył się, błąd.
Dziś sprawdzałem Vagiem... nic brak połączenia.
Z tego co zdążyłem ustalić to na czarnej dwu pinowej wtyczce nie ma napięcia. Po sprawdzeniu zwykłym miernikiem na pozycji diody miernik w jednym pinie piszczy i pokazuje 0 (masa) a w drugim pinie cisza i wartość 44, czy zasilaniem gniazda obd zajmuje się jakiś przekaźnik??
Wiem że mogę sprawdzić sam ale nie bede tego rozbierał i sprawdzał gdzie prowadzi każdy przewód skoro ktoś może to już przerabiał.
pozdro
: 31 sie 2011, 20:01
autor: karolas123
Zasilanie gniazda ma być nawet na wyłączonym zapłonie. Jeśli go nie ma musi być przerwa w obwodzie.