Strona 1 z 1

[Audi 2,3 Gaz] ale już 100-tka - piszczenie i kontrolki

: 21 paź 2011, 14:45
autor: sliw
Witam, często byłem i jestem czytelnikiem tego forum, przesiadłem sie na audi 100 z silnikiem 2,3 i LPG, w związku z tym , że to popularny silnik również w 80takch postanowiłem tu zapytać.

Sprawa tyczy się czujnika zaznaczonego na zdjęciu .
Prosze o informacje , co to za czujnik( zawór) co mierzy i jak działa .

Podczas jazdy jak auto sie nagrzeje, podczas jazdy powyżej 2100 obrótów zapala sie kontroka OLEJU i 3 dość donośne piknięcia. Obnizenie obrotów wyłacza kontroke i nic sie nie dzieje.

Zauważyłem ze przy podniesienej temperaturze, po przejechaniu dynamiczenie po mieście olej robił sie rzadszy i gorący i jak by woda gotowala sie w czesci górnej silnika.

Myslałem ze moze to coś z termostatem, jego wyjecie w lato obnizyło mi temperature pracy i nic sie nie dzialo całe wakacje. Teraz troche chłodniej i zimno w aucie wiec z termostatem musze wrócić.
Temperatura wskazywana przez termometr nie jest za wysoka , a piszczenie takie pojawia się już przy 70 - 80 stopniach.

ZASTANAWIA mnie jednak fakt czemu kotnrolka oleju :( . Sprawdzalem cisnienie i czujniki wysoiego i niskiego cisnienia , są ok.
Odpięcie przewodu od zaznaczonego czujnia - przestaje piszczeć .

Z gory dziekuje za info. Obrazek

: 21 paź 2011, 17:40
autor: Audi 80 Polska
sliw pisze:ZASTANAWIA mnie jednak fakt czemu kotnrolka oleju :( . Sprawdzalem cisnienie i czujniki wysoiego i niskiego cisnienia , są ok.
Odpięcie przewodu od zaznaczonego czujnia - przestaje piszczeć .
To jest czujnik dla temperatury dla wskaźnika i jest w w nim styk załączający ostrzeżenie o przegrzaniu.

: 22 paź 2011, 10:47
autor: sliw
Dzięki za podpowiedz. czyli jednak sprawa moze tyczyc tej uszczelki , przegrzewa sie tutaj w tej części górnej przez kiepski obieg wody, i mimo, ze chłodnica nie gorąca to tu temperatura max i piszczy

: 22 paź 2011, 14:28
autor: Audi 80 Polska
Nie wiem jakie tam szły pompy wody, może były z plastikowym wirnikiem który lubi odpaść z ośki.

: 09 lis 2011, 00:30
autor: sliw
Dzieki
Czy ktoś jeszcze w stanie pomóc z tą pompą ?? moze to jej wina, Jak sprawdzic czy działa prawidłowo ?

[ Dodano: 2012-01-23, 09:03 ]
Musze się poradzic jeszcze.
odświeże wątek żeby nie tworzyć nowych postów.

Jak napisałem w poście w sprawie wentylatora, komplet został zrobiony. Uszczelka pierścienie, rozrząd etc.
kontrolka ponad 2000 obrotów nadal piszczy.
Z tym, ze przed remontem uszczelki gotowała się woda w głowicy i w momencie gdy odpinałem czujnik temperatury na króćcu miedzy 1 a 2 świecą KONTROLKA OLEJU przestawała piszczeć.
Teraz woda się nie gotuje a reszta w jak najlepszym porządku.
Ciśnienie górne OK
dolne OK
Temperatura wody OK
Wymieniłem czujniki ( wszystkie 3) brak poprawy
Wczoraj sprawdzałem zgodnie z książka czujniki oleju. Działają prawidłowo.
Jak silnik był zimny i zdjąłem przewód z czujnika wysokiego ciśnienia to od razu powyżej 2000 piszczy
Po podłączeniu - spokój do momentu rozgrzania.
Na zimnym i ciepłym silniku miedzy czujnikiem i + pojawia się napięcie powyżej 2000 obr. wiec działa prawidłowo.
JUŻ nie wiem co może być. Może Państwo coś pomogą.