Witam, zastanawia mnie jedna rzecz w jakich granicach powinna utrzymywać się obroty na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku tj 90 stopni. W mojej B4 abt obroty są na granicy 1100/min. nie wiem czy to jest ok.czy już muszę się martwic. :cry: dzięki.
: 12 sty 2012, 19:14
autor: killer0123
Obroty trochę za wysokie.
U mnie przy zimnym silniku nie mam obrotów wyższych niż 1200 obr/min.
Przy temperaturze 90stC powinieneś mieć około 900 obr/min.
Podłącz Vag-a zobacz czy nie ma błędów - być może coś nie tak masz z czujnikiem temp. niebieskim.
: 12 sty 2012, 19:29
autor: kuba1990
No właśnie dzięki za podpowiedz, coś mi świtało ze to może być czujnik temperatury zobaczę w sobotą.
[ Dodano: 2012-01-14, 15:49 ]
Panowie a ten szary czujnik to od czego jest? dzieki.
: 15 sty 2012, 17:24
autor: pawelw_1986
u mnie w b4 jest 1000 a w b3 juz prawie 1300 a w b2 2E potrafily zejsc na 400-500 mysle ze norma to w granicach 950
: 15 sty 2012, 17:54
autor: killer0123
szary czujnik temp odpowiada za temperaturę wskazywaną w liczniku oraz za kontrolę przegrzania silnika.
: 15 sty 2012, 18:13
autor: GerB3
W B3 na podobnym wtrysku co Ty też mam ok. 1100 na ciepłym na czujnika Boscha, na podróbce też tyle miałem. Czasem spada do 990. Co ciekawe jak sie nagrzewa to jest 960-990 ale mało pali więc niech sobie będą jakie chcą. Ale przypuszczam ze 1100 to zawieszanie się licznika bo jak uderzę w szybke od zegarów to spadaja na 990 :mrgreen:
: 17 sty 2012, 12:16
autor: kuba1990
Czyli dla pewności za jednym razem lepiej wymienić obydwa czujniki tj.niebieski i szary?
: 17 sty 2012, 20:07
autor: Audi 80 Polska
Zobacz jakie obroty będzie pokazywać na VAGu bo jak wspomniał jeden kolega obrotomierz pokazuje zazwyczaj to co mu się podoba.
: 19 sty 2012, 17:51
autor: KORU
kuba1990 pisze:Czyli dla pewności za jednym razem lepiej wymienić obydwa czujniki tj.niebieski i szary?
Niekoniecznie bo szary odpowiada za pokazywanie temperatury na zegarach.
Jesli wiec po rozgrzaniu pokazuje 90 stopni to niech zostanie ten stary. Wymień tylko czujnik temperatury silnika (niebieski). Może to być zamiennik włoskiej firmy EPS.
: 20 sty 2012, 23:04
autor: kuba1990
Dzięki za info, będzie git jeśli podeślesz mi linka gdzie mogę kupić ten czujnik tej firmy, dzięki.
: 21 sty 2012, 16:27
autor: KORU
Po co linka ? idziesz do sklepu motoryzacyjnego mowisz co potrzebne w jakiej cenie mają i po sprawie. Dobra masz tego linka.
Jak chcesz mogę załatwić MEYLE za 45zł z przesyłką. Oczywiście nowy.
Kontakt na PW.
: 23 sty 2012, 16:24
autor: Leon
Panowie ten czujnik szary to wizualnie jest taki sam jak niebieski? bo z tego co w intercars widzę to są dwa rodzaje: okrągły i płaski (jak niebieski)
: 23 sty 2012, 16:46
autor: KORU
Nie oba czujniki różnia się od siebie kolorem oraz kształtem. Tylko dolna cześc tych czujników jest taka sama. Szary jest okragły bo taka ma tez wtyczkę (3 piny). Niebieski jest prostokątny od góry (2 piny).
: 23 sty 2012, 20:57
autor: Leon
KORU, dzięki.
Ten niebieski już raz wymieniałem i z tego co widzę po obrotach będę musiał wymienić go ponownie.
U mnie temp nie dochodzi do 90stopni, po przejechaniu 100km ciagle jest w czerwonym polu oo tak>>> , za to też ten szary odpowiada?
Sorry za podłączanie się do tematu, ale nie ma sensu nowego wątku tworzyć.