Strona 1 z 1

[80 b4 2.0 ABT+LPG] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym.

: 08 lut 2012, 13:19
autor: kuba1990
Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem że moja audiczka szybko łapie temperaturę :-) - wszystko było by ok. gdyby spalanie było na normalnym poziomie :-( - ale niestety jest duuuuzo większe. :-(
Sprawdziłem miedzy innymi temperaturę wody w całym obiegu i okazało się że gdy mam już 90 stopni to płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny, oraz gruby dolny przewód tez jest zimny. Kompletnie nie mam zielonego pojęcia co to może być - dodam ze wymieniłem czujnik temperatury , i czy to może mieć związek z większym spalaniem? proszę o rady i dziękuje.

: 08 lut 2012, 19:57
autor: audiktom
Kolego jeśli stan płynu w zbiorniczku masz ok. to zagrzej go na postoju nie jadąc bo przez ten mróz w czasie jazdy możesz nie zagrzać płynu aż tak żeby termostat się otworzył, no chyba że masz zapowietrzony układ chłodzenia to inna sprawa, w tedy zbyt szybki skok temperatury będzie normalnym objawem, ile musisz przejechać a żeby osiągnął 90 stopni?
Większe spalanie raczej normalne zimą a co do tego musiał by silnik chodzić na ssaniu ciągle, winą by był niski poziom płynu w tedy czujnik nie jest zamoczony w płynie i robi głupotę.

: 08 lut 2012, 22:28
autor: kuba1990
w takie mrozy łapie 90 stopni po przejeczaniu ok.5km. odpowietrzałem również cały obieg i nic z tego nie wyszło nadal płyn w zbiorniczku jest zimny tak jak i gruby przewód. a w dodatku spalanie jest 15l/100km. :-(

: 09 lut 2012, 08:29
autor: audiktom
Zrób jak ci napisałem, zrób 90 stopni stanij i przygazuj troszke chwilę opserwując co się dzieje, powinien ci puścić obieg. Dużo ludzi teraz stosuje przykrywanie chłodnicy tekturą co napewno powoduje szybsze grzanie i otwieranie się termostatu, ja tego nie stosuje.

: 11 lut 2012, 15:43
autor: kuba1990
dzis wymieniłem termostat, i wszystko jest w normie :-)