Strona 1 z 1

[80 B3 1.8 PM 89r] Kąt wyprzedzenia zapłonu dla lpg

: 23 maja 2012, 19:57
autor: napoleon1111
Witam wszystkich, potrzebuje wiedzieć jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu dla mojej audi, dodam tylko że gdy zapłon został ustawiony na 0 na LPG auto szarpało i nie miało kopyta, teraz zapłon mam ustawiony na 6-7 stopni tak jak powinno być fabrycznie ale jeszcze na LPG nie ma tego jada tak jakby nie dopalała gazu i zdarzają się czasami szarpnięcia . Gdy ustawiłem zapłon na słuch autko śmigało jak diabli ale nie wiem czy czasem za dużo nie wyprzedziłem zapłonu dlatego prosił by was o informację o jaki kąt wyprzedzić zapłon żeby wszystko działało jak powinno, dodam jeszcze że na Pb działa bez problemu.

: 23 maja 2012, 23:09
autor: michal84
Ja u siebie mam ustawione na 9 stopni ,chociaz moj kolega ma na 12 stopni zalezy tez od kondycji silnika (PM i ABT to praktycznie te same silniki)

: 24 maja 2012, 19:22
autor: napoleon1111
Ok tylko mi chodzi o dane oparte na książce czy coś w tym stylu jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu żebym za chwilę nie musiał robić silnika, silnik ma już przejechane powyżej 300 tys km i oleju nie bierze jak wyprzedzę zapłon kto mi da gwarancję że się z tego powodu się nie rozszczelni i zacznie mi brać, dlatego chciałbym mieć dane dokładnie sprecyzowanie do jakiego silnika i jakie wyprzedzenie powinno być zastosowane dla LPG.

: 24 maja 2012, 21:56
autor: michal84
ksiazkowo na benzynie jest 6 stopni, jezeli chodzi o lpg to nie znajdziesz w zadnej ksiazce ile powinno byc, ja mam na 9 stopni, jezdze juz 3 lata i nic sie nie dzieje

[ Dodano: 2012-05-24, 21:58 ]
wiekszosc kolegow ma ustawione od 9 do 12 stopni

: 24 maja 2012, 22:36
autor: Audi 80 Polska
Profesjonalne urządzenia do przestawiania kąta wyprzedzenia zapłonu (dla samochodów gdzie mechanicznie nie da się jego regulować) mają zakres przyspieszenia od 6° do 12°.

W instrukcji AC TAP: http://www.ac.com.pl/public/pubonline/c ... v1_3_2.pdf na stronie 8 jest wykres przedstawiający zalecane dodatkowe wyprzedzenia zapłonu dla LPG i CNG.

Obrazek