Strona 1 z 2

[80 b4 abt] problem z obiegiem płynu chłodniczego

: 08 sie 2012, 23:59
autor: Maniek1993
witam. mam problem. problem jest z ogrzewaniem ale nie o to dokładnie tutaj chodzi. gdy włączę w obieg nagrzewnice niby wszystko jest ok. na drugi dzień wsiadam przejezdzam około 5 km i woda sie gotuje dolny wąż chlodnicy zimny i często zamarza parownik przez brak małego obiegu. gdy odłączę nagrzewnice zrobię to na tzw krótko wszystko jest dobrze temperatura około 92 stopnie. ale zauważyłem coś dziwnego. czekając aż płyn obiegnie nagrzewnice aby ja odpowietrzyc to płyn leci po chwili przestaje jakby nie było obiegu ... po chwili znów leci. nie wiem co jest nie tak. słyszałem coś ze ze to może być wina jakiegoś oringu w kolektorze ssacym bo on tez chyba jest ogrzewamy przez płyn i coś o wężu metalowym od powrotu pompy ale nie wiem czy napewno to jest to i wolę zapytać. co myślice? z góry dzięki

: 09 sie 2012, 19:17
autor: mariusz122
Może po prostu nagrzewnica jest zamulona,albo dziurawa.Chociaz ,jak by była dziurawa to miałbyś dywaniki mokre.

: 09 sie 2012, 22:30
autor: Maniek1993
zapchana nagrzewnica tłumaczyła by tylko brak ogrzewania a reszta objawów? nagrzewnica kiedys leciała dziwnym sposobem płyn kapał po podłużnicy ale kupiłem proszęk i nie leci. dywaniki suche.

: 09 sie 2012, 23:15
autor: Jarewa
Maniek1993 pisze:nagrzewnica kiedys leciała dziwnym sposobem płyn kapał po podłużnicy ale kupiłem proszęk i nie leci
I nic do dodania nie trzeba. Ten twój cudowny środek fajnie działa ale przy sprzedaży nie dla siebie. Praktycznie do sprawdzenia wszystko ( nagrzewnica, chłodnica, pompa, termostat) i płukanie silnika.

: 11 sie 2012, 18:51
autor: mariusz122
Cudowne środki na łatanie nadaja sie do poloneza.

: 14 sie 2012, 23:47
autor: Maniek1993
zauważyłem ze metalowy wąż z którego płyn ogrzewa tez kolektor i który jest chyba na powrocie do pompy jest w miejscu łączemią sie z powrotem nagrzewnicy zgnieciony. mówię chyba powrót bo już sam nie wiem który to zasilanie a który powrót. oto moje pytanie czy to tez może być powodem braku ogrzewania? wydaje mi sie ze tak ale lepiej zapytać

: 15 sie 2012, 12:04
autor: mariusz122
A sprawdziłeś tą nagrzewnice,lub wymieniłeś,przepłukałeś?Bo skoro piszesz ze na krótko jest wszystko ok. a jak podłączysz nagrzewnice to zle ,no to nic dodać ,nic ujać,.Do tego jeszcze ten cudowny srodek na wycieki-Jarewa napisał CI co zrobić.A tak a propos ,to gdzie ten proszek wsypałeś,ja załatałem nim wyciek w chłodnicy ale w polonezie którym woze graty do pracy,i poza tym w poldefonsach jest korek w chłodnicy wiec wsypałem bezposrednio do chłodnicy,.Nawet jak by cos sie stało to mała strata,ale do mojej besti nigdy bym tego nie wlał.

: 06 paź 2012, 18:10
autor: Maniek1993
odswieze temat. przepłukałem silnik woda, wymieniłem termostat, chłodnice i nagrzewnice, jak włacze w obieg nagrzewnice ogrzewanie super, na postoju silnik ma normalna temperature i wentylator sie włacza przy ok 93-4 st. podczas jazdy ogrzewanie super a temperatura rosnie do około 100 st i chłodnica na dole zimna. jak sie zatrzymam i silnik bedzie chodzil to tem powoli zacznie spadac i znów wszysko bedzie ok, wsiadam jade po około 1 km znów to samo. wyłacze narzewnice z obiegu to podczas jazdy wszystko ok tem 92 st cały czas podczas jazdy, wentyl włacza sie przy 98 st niby., weze nie puchna,korek puszcza cisnienie, wiec co teraz?? dziwne ze temp wlaczania sie wentylatora z nagzewnica i bez jest rozna... prosze o rade

: 06 paź 2012, 18:25
autor: Jarewa
A tak się zapytam który czujnik masz pierwszy licząc od bloku? siwy czy niebieski?

: 07 paź 2012, 19:07
autor: Maniek1993
niebieski. ale z nagrzewnica woda sie gotuje bo temp rosnie do okolo 100 podczas jazdy a dol chlodnicy zimne. wiec co czujnik ma do tego? chyba nic... :cry:

: 07 paź 2012, 20:51
autor: Jarewa
A pompę wodną sprawdziłeś? czy nie oberwał się wirnik.

: 07 paź 2012, 22:24
autor: Maniek1993
pompy nie sprawdzałem. ale jest raczej ok bo gdyby wirnik był urwany to tak czy tak silnik by sie przegrzewał moim zdaniem, pompe wymieniałem jakies góra 15 tys km temu przy wymianie rozrzadu. wspomne o zgniecionym lekko metalowym wezu ktory jest powrotny do pompy ale gdyby woda nie przepływała to po wyłaczeni nagrzewnicy z obiegu przez zmostkowane przewody tez płynie woda wiec przeływa jej ta sama ilosc co z nagzrzewnica w obiegu. problem jest naprawde beznadziejny i walcze z nim juz od dawnw a nie mam zamiaru kolejna zime jezdzić bez ogrzewania

: 07 paź 2012, 23:23
autor: LUPO
Maniek1993 pisze:
jeżeli jesteś z Trójmiasta to mogę zerknąć do twojej bryczki

: 08 paź 2012, 22:59
autor: Maniek1993
niestety nie. dzieki za checi. a moze jest zbyt male cisnienie w malym obiegu i woda tam sie gotuje i nie ma przez to duzego obiegu? moze zmniejszyc srednice powrotu malego obiegu dla zwiekszenia cisnienia? moze glupie ale juz cuda wymyslam zeby to chcialo dzialac

: 10 paź 2012, 16:21
autor: ignac112
Termostat się nie otwiera do końca!!!