Strona 1 z 3

[80 B4 2.0 ABK] płyny ustrojowe

: 14 wrz 2007, 08:08
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Witam

Noszę się z zamiarem wymiany w swojej niuni wszystkich płynów ustrojowych.
Zamierzam wymienić : olej w silniku, płyn chłodzący, płyn hamulcowy, płyn do wspomagania. Olej silnikowy kupie chyba taki jak mam czyli Castrol (biały) 15W40.

Jakich firm polecacie kupić reszte płynów i w jakich ilościach ?

Pozdrawiam.

: 15 wrz 2007, 07:59
autor: PABLO
Krzysztof_Suliko pisze:Olej silnikowy kupie chyba taki jak mam czyli Castrol (biały) 15W40.
Jeśli to jest Castrol 15W40 Motor OIL to nie kupuj tego. Lepszym wyborem będzie już Castrol GTX 15W40 High Milleage. Dobre są oleje Quaker State. Albo Mobil1 15W40 Super M.
Co do płynu chłodzącego to polecam Glixol.

: 15 wrz 2007, 12:20
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
PABLO pisze:Lepszym wyborem będzie już Castrol GTX 15W40 High Milleage.
Właśnie taki olej mam i zostane przy tym wyborze.
PABLO pisze:Co do płynu chłodzącego to polecam Glixol.
A co sądzisz o płynie DYNAGEL ?

: 15 wrz 2007, 12:29
autor: PABLO
Szczerze to nie słyszałem o takim płynie.

: 15 wrz 2007, 18:21
autor: pajak100
Polecam płyny i oleje najtańsze. Marketing w tym kraju raczkuje ale zbiera potężne żniwo. Wszystko jest podrabiane wiec castrol i mobil sobie odpuść. Proponuję lotos lub coś innego. A szczerze mówiąc Twój samochód ma już trochę lat i jego świetność już przeminęła, więc jezeli myślisz, że dając mu nowe płyny dasz mu nowe życie to się mylisz

: 15 wrz 2007, 18:27
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
pajak100 pisze:A szczerze mówiąc Twój samochód ma już trochę lat i jego świetność już przeminęła, więc jezeli myślisz, że dając mu nowe płyny dasz mu nowe życie to się mylisz
Nie oczekuje "nowego życia"... Wymiana płynów i olejów na tym nie polega.

Dobrze wiadomo ze np. płyn hamulcowy trzaba wymieniać co 2-3 lata. Jest on higroskopijny... Moj wymieniany był chyba w 2004 jak auto przyjechalo z niemcowni. Od tego czasu przejechane jest ponad 100 000.
Także to nie "nowe życie" a bezpieczeństwo i własne życie.

Płyn chłodzący to też dobra inwestycja zwłaszcza na zime....

: 15 wrz 2007, 22:00
autor: Michałek
l
Krzysztof_Suliko pisze:A co sądzisz o płynie DYNAGEL ?
Latałem na nim 5 latek golfem i nic się nie działo takze moge polecić audi tez bedzie nim zalane.Cena koło 60 zł chyba za 5 litrów.

: 16 wrz 2007, 12:16
autor: daro26
plyn do ukladu chlodzenia Prestone 30PLN 4 LITRY

: 16 wrz 2007, 14:18
autor: zserty
pajak100, muszę się z Tobą nie zgodzić odnośnie
pajak100 pisze:Twój samochód ma już trochę lat i jego świetność już przeminęła, więc jezeli myślisz, że dając mu nowe płyny dasz mu nowe życie to się mylisz
I chyba nie muszę mówić dlaczego.
A odnośnie podrabiania produktów, to masz rację. Dlatego trzeba być ostrożnym i znaleźć sprawdzone i pewne źródło.
Ja kupuję za granicą u niemieckich sąsiadów oraz w takim małym sklepiku, który nigdy mnie zawiódł. ;-)

: 16 wrz 2007, 16:27
autor: ltomas83
Witam Kolegów
Ja mam chłodzący zalany ogyginalny HEPU, a co do hamulcowego to jak dla mnie rewelacyjny jest ATE (bierz 1 litr bo 0,5 na przepłukanie idzie).
pozdrawiam :mrgreen:

: 16 wrz 2007, 21:22
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Sprawdzilem płyn chłodzący jaki mam wlany w aucie... niema jak zapiski poprzedniego właściciela :-) Okazało się że w układzie jest Borygo produkowane przez Orlen niby do -35st C. Co o tym płynie sądzicie ?

: 16 wrz 2007, 21:30
autor: killer0123
Co do płynu chłodzącego polecam koncentrat NESTE zielony lub czerwony cena około 60 zł za 4 litry po wymieszaniu z wodą pół na pół wychodzi 8 litrów gotowego płynu o temperaturze krzepnięcia -40stC.

: 16 wrz 2007, 21:57
autor: ltomas83
Krzysztofie ja bym wymienił znam kolege co sie na Borygo niemile przejechał zimą.
pozdrawiam

: 16 wrz 2007, 22:05
autor: pajak100
Ciekawe jak ten gość się przejechał na tym borygo? Rozwaliło mu blok, głowicę?? Temperatura krzepnięcia podana na opakowaniu nie oznacza temperatury zmiany stanu skupienia cieczy. Borygo poniżej -35st.C ma tendencję do żelowania, a nie zamarzania na kość, jeżeli nikt wcześniej nie rozcieńczył tego wodą

: 16 wrz 2007, 22:25
autor: ltomas83
nie nierozwaliło głowicy bo niema takiej opcji. :-P Link z innego forum kanciaków http://forum.klub-wartburga.pl/about3646.html
poprostu ma tendencje do cieknięcia z łączeń metalowo-gumowych(niewiem może po rozgrzaniu zmienia gęstość) :-/ Aha jeszcze jedno... ja jak miałem borygo to po niecałym roku z tych -35 zrobiło sie ledwo -20 , dodoam że go nierozcieńczałem.
pozdrawiam