Strona 1 z 1

[B4 q 4.2 ABZ] Problem z motorem! Pilne.

: 20 cze 2013, 09:16
autor: kuba411vm
Witam.
Jakiś czas temu rozleciało mi się łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy i zablokowało mi docisk. Jako, że miałem jeszcze kilka rzeczy do zrobienia, które mnie denerwowały, to wywaliłem silnik. Przy samym silniku nie robiłem praktycznie nic, oprócz uszczelniania dużej i małej miski olejowej i uszczelniacza wału. Po ponownym zamontowaniu, silnik strasznie kulał, walił paliwem w wydech. Okazało się, ze urwał się kabelek od czujnika temp. do ECU. Po zlutowaniu kabelka czujnik działa i już go nie wywala na kompie, ale motor nadal dość mocno kuleje. Mam wrażenie, że go przylewa paliwem, krztusi się, słabo się wkręca. VAG pokazuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1,4,6,7. Sprawdzałem wszystkie wtyczki, podmieniałem moduły i nadal wywala te same cylindry. Nie mam pojęcia co się mogło stać, przecież tam nie ma co zepsuć.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, że jak myłem silnik (dimer + woda, bez użycia myjki ciśnieniowej) to mogłem coś pozalewać. Wyciągałem wczoraj cewki i nic niepokojącego nie było widać. Swoją drogą je też pozamieniałem miejscami i nic się nie zmieniło. Co jeszcze sprawdzić?
Jak woda się dostała do Halla, to może coś mieszać?
Czujnika położenia wału nie wyciągałem, ale czy mogłem go utrącić przy wsadzaniu silnika na skrzynię?
Czekam na jakieś podpowiedzi, bo już zgłupiałem.
Pozdrawiam.
Kuba.

: 20 cze 2013, 10:17
autor: Audi 80 Polska
A jak zwiększysz obroty to zaczyna lepiej pracować czy dalej tak samo? Jakby zaczynał lepiej pracować to znaczyłoby że jest gdzieś nieszczelność.
Sprawdź na vagu jaką widzie temperaturę bo może dalej czujnik szwankuje, przy okazji skontroluj inne parametry jak przepływ powietrza czy temperatura zasysanego powietrza.

: 20 cze 2013, 10:25
autor: Leo
woda woda woda ...

: 20 cze 2013, 10:52
autor: kuba411vm
Kuleje w całym zakresie obrotów i nie chce się wkręcać tak jak powinien. Chodzi nierówno i wali w wydech.
Leo pisze:woda woda woda ...
Leo, co mogłem napsuć tą wodą? Co sprawdzić? Silnik był myty kilka dni przed odpaleniem.

: 20 cze 2013, 11:13
autor: Leo
wszystko co związane z zapłonem, niestety ale woda mogła się dostać wszędzie. Silników benzynowych się nie myje i to zawsze będę powtarzał.

: 20 cze 2013, 11:30
autor: kuba411vm
Leo pisze:wszystko co związane z zapłonem, niestety ale woda mogła się dostać wszędzie. Silników benzynowych się nie myje i to zawsze będę powtarzał.
Na przyszłość będę wiedział.. Czyli w sumie głównie rozchodzi się o cewki. Co z nimi zrobić? Nie są one mokre, bo wczoraj sprawdzałem (jeśli były, to od temperatury silnika wyschły). Pościągać gumki, przetrzeć, czymś konkretnym wyczyścić?

: 20 cze 2013, 11:36
autor: Leo
jest taki środek, który usuwa wodę z połączeń, kontaktron się nazywa czy jakoś tak.
Cewki, kable , kostki elektryczne każdą rozpiąć i spryskać tym środkiem. Z tego co wiem ,od biedy chyba wd40 też może być, ale nie polecam.

: 20 cze 2013, 23:48
autor: kuba411vm
Wszystkie cewki wyciągnięte, pościągane gumowe osłony, dokładnie wyczyszczone, odtłuszczone, wysuszone. Świece sprawdzone. Kostki sprawdzone, przeczyszczone. Żadnej poprawy nie ma.
Podejrzenia jakie mi się nasunęły to:
- czujnik położenia wału (kabel był już naprawiany, bo kiedyś się podtopił na wydechu, może gdzieś się naruszył przy wyciąganiu-wkładaniu motoru)
- hall (nie ma żadnej reakcji na odpinanie/podpinanie wtyczki, z odpiętą chodzi identycznie)
- sterownik silnika (pierwsza próba odpalenia miała miejsce z nieprzykręconą masą silnika, mógł się uszkodzić?)

Jeśli moje podejrzenia są bzdurne, to proszę mnie naprostować, jestem laikiem można powiedzieć :)