Strona 1 z 1

[2.0 ABK] [B3/B4] Grzanie się silnika.

: 24 lip 2013, 23:02
autor: IrekB
Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwny problem.
Jak jadę z prędkością 90-100 km/h temperatura silnika oscyluje kolo 90 stopni.
Lecz jak tylko zwolnię czy wjadę w miasto/korek momentalnie idzie do góry aż do 100 i załącza się wiatrak na chłodnicy. Po wyjechaniu z miasta/korka i ponownym nabraniu prędkości bardzo powoli ale spada znowu do tych 90 stopni.
Wymieniony został termostat, czujniki wskaźników temperatury.
Czy to znak , że pompa pada czy zamulona chłodnica jest ?
Raz nawet zapaliła się kontrolka temperatury wody w silniku "ta czerwona".

Proszę o pomoc i rady. Jeżdże sporo i nie chciałbym żeby coś się stało w trasie.

: 25 lip 2013, 07:09
autor: Pieterb
IrekB, _uwaga

: 25 lip 2013, 22:06
autor: kamsta
A moim zdaniem wszystko jest ok:-P jak działa wentylator to wszystko dobrze. Jak spada na trasie i wentylator jest w stanie schlodzic silnik to wszystko działa.

: 26 lip 2013, 14:36
autor: IrekB
no raz nie schlodzil wentylator . A po trasie jak jade te 90 km/h to jest ok ale jak juz zwolnie do 60-70 bo musze jechac za ciezarowka czy kims wolniejszym to temperatura od razu wzrasta. Przy 20 stopniach na dworze. A przy 30 to nie chce myslec co by sie dzialo.

A jakie sa objawy jak wlasnie chlodnica jest zamulona czy pompa niedomaga ? Mialem kilka samochodow i nic takiego nie wystepowalo.

Pozdrawiam

: 26 lip 2013, 15:26
autor: tomek1982
nie szukaj przyczyny tylko smigaj jest ok

: 26 lip 2013, 15:40
autor: IrekB
no nic zobaczymy ida upaly wiec sie przekonam lada dzien

pozdrawiam

: 26 lip 2013, 17:05
autor: tomek1982
zaczniesz sie martwic jak bedzie przekraczac 100 wtedy zaczniesz sie martwic a w trybie miejskim to norma ze z 90 skoczy szybko do 100