Strona 1 z 2

[2.0 ABT LPG] Brak wężyka

: 09 gru 2013, 21:12
autor: maseł92
Witam wszystkich. Niedawno stałem się posiadaczem tego pięknego samochodu i zacząłem nad nim pracować :) zaintrygowało mnie to:

Wiem że ma być w tym miejscu wężyk ale do czego jest i do czego ma być podpięty? :oops: Obrazek
Proszę o pomoc.
Dodam że posiadam instalację LPG II generacji.

: 09 gru 2013, 21:21
autor: Pieterb
maseł92, _uwaga

: 10 gru 2013, 18:57
autor: dzikx
Obrazek Obrazek
Obrazek
proszę parę fot widać mniej więcej miejsce gdzie przychodzi wężyk

: 11 gru 2013, 14:57
autor: maseł92
Czy to prawda że przy instalacji LPG lepiej odpiąć ten wąż i zaślepić przy wtrysku?
Pytam bo ciągnie mi lewe powietrze przez ten kawałek wężyka który został przy wtrysku.
Kiedy podepnę ten wężyk od filtra do wtrysku auto ma książkowe obroty, kiedy odepnę zaczynają falować.

: 11 gru 2013, 16:28
autor: Audi 80 Polska
Jeśli jest odpiety to zaślep.

Co do odpinania przy Lpg to krąży taka opinia że powinno być podłączone tylko zimne powietrze.

: 11 gru 2013, 20:32
autor: dzikx
w PM mam wszystko przy silniku jak z fabryki ( poza lpg ) nic nie ściągałem ani nie zaślepiałem. Jedyne to Na PB obroty są ciut wyższe ( ok 1000 ) ale to wina zwężki lpg, dalej mówiąc od 2 lat nawet nie odpalam go z Pb a bezpośrednio z lpg problem z odpaleniem był przy -27 wtedy musiałem z benzyny odpalać . Ale oczywiście raz na jakiś czas ganiam na szlachetnym paliwie żeby się nie odzwyczaił :mrgreen: pozdrawiam

: 12 gru 2013, 10:48
autor: maseł92
Dzięki za zainteresowanie tematem :)
Zdjęcie jak to wygląda u mnie:

Obrazek

Chyba tak nie powinno być ? ;P

: 12 gru 2013, 11:13
autor: Audi 80 Polska
Nie i to wygląda jakby ktoś zapomniał to podłączyć albo samo wypadło. Jakby ktoś myślący odłączył to specjalnie to by zaślepił króciec we wtrysku aby nie ssało lewego powietrza. Zresztą to połączenie wygląda na jakieś kombinowane. Może ktoś kto ma ABT napisze czy to tak powinno wyglądać.

: 12 gru 2013, 16:27
autor: maseł92
Dodam jeszcze że mam problem z płynną jazdą, a mianowicie kiedy gwałtownie dodam gazu jadąc już na biegu samochód raz mocno szarpnie. To samo dzieje się gdy za szybko puszczę pedał: następuje jedno mocniejsze szarpnięcie i wydaje mi się że za szybko zwalnia na biegach... czy przepustnica na biegu jałowym ma być cały czas zamknięta ? zauważyłem też że przy tym mechanizmie na którym kończy się linka od gazu jest taki ogranicznik ale ten mechanizm wg się na nim nie opiera...

: 12 gru 2013, 18:56
autor: dzikx
co do wyglądu na foto troszkę jakby kombinowane. A szarpnięcia i zwalnianie to podejrzewam z przełożenia wynikają, do tego poduszki jekieś luzy i czuć szarpnięcia. Prędkość 100km masz przy obrotach około 2200???

: 12 gru 2013, 19:40
autor: maseł92
Właśnie na pierwszy ogień po zakupie poszła poduszka pod silnikiem bo jej nie było prawie już :P Do tego lewarek gonił jak szalony. Chwile było dobrze, a teraz znowu goni...
80km/h mam przy 1900 raczej tu jest w porządku. Zauważyłem dzisiaj że jak wcisnę sprzęgło i puszczam pedał gazu to wtedy nie ma tego szarpnięcia. Pedał bierze wysoko już ale czy to może mieć jakiś związek?

: 12 gru 2013, 20:27
autor: Audi 80 Polska
Jeśli ci szarpie przy wciskaniu sprzęgła to na 99% wina nieodpowiedniego używania gazu i sprzęgła. Szczególnie jeśli sprzęgło bierze wysoko.

: 12 gru 2013, 20:53
autor: maseł92
Przyznaje że przez ostatnie 3 lata jeździłem tylko dizelkami ale czy to normalne że samochód nie chce sie toczyć na biegu bez trzymania na pedale gazu ? Czy wasze ABT też tak mają?

: 12 gru 2013, 21:23
autor: rejdzik
Na benzynie na 4 biegu już było czuć szarpania. Ale niżej jakoś się toczył. Z lpg - zależy jak ustawić jałowe, jak na bogato - to czasami nawet na 5 biegu jechał... ;-)

: 12 gru 2013, 21:42
autor: dzikx
to jak bierze nie ma wielkiego wpływu, ale wciskając zmniejszasz hamowanie silnikiem i wtedy nie szarpie mocno, poduszek masz ze 4 do tego 4 gumy wózka, po 2 na wachaczu i na koniec przeguby. A mało to silnik musi być dobrze ustawiony.