Strona 1 z 1

[B4 ABT + LPG] Wyciek płynu chłodniczego

: 28 sty 2014, 16:59
autor: XDaveX
Witam wszystkich mam problem ze swoim ABT . Zauważyłem , że z okolic kolektora ssącego a dokładnie gdzieś pod nim leci płyn chłodniczy (powoli go ubywa) . Raz na jakiś czas dolewam płyn . Myślałem że to uszczelka pod głowicą ale kumpel powiedział że jak nieco rozgrzeje auto , odkręcę korek zbiornika płynu i nie będzie pęcherzyków powietrza ani śladów oleju to uszczelka ok . Czy pod kolektorem są jakieś przewody chłodnicze bo nie mam pojęcia skąd to dokładnie może lecieć . Proszę Was o radę .

: 28 sty 2014, 17:14
autor: Pieterb
XDaveX, pewnie z pod kolektora bo z tego co wiem to ABT ma ogrzewanie jeża i pewnie są tam kanały wodne.

: 28 sty 2014, 17:20
autor: Slawo777
Cześć :-) Tak jest tam kanał wodny.Czeka Cię wymiana uszczelki ssącego i uszczelki gumowej właśnie na tym kanale.Dodatkowo można uszczelnić dobrym wysokotemperaturowym silikonem.Zostawić na noc by dobrze związało i wtedy sprawdzać szczelność .Tu masz temat co i jak https://audi80.pl/szybko-ubywajacy-p ... ?view=next Pozdrawiam :-)

: 03 lut 2014, 19:34
autor: XDaveX
A żeby zdemontować kolektor ssący to trzeba także demontować zespół wtryskowy czy wogóle go nie ruszać ? I czy śruby imbusowe da się wszystkie odkręcić bez odkręcania kolektora wydechowego ?

: 05 lut 2014, 11:46
autor: Slawo777
Jeśli górne śruby imbusowe odkręcisz i spokojnie wyjmiesz to nie będziesz musiał.Przydała by Ci się mała grzechotka z przedłużkami bo dostęp dolnych jest dość trudny ale da się go odkręcić bez ściągania wydechowego.Kup sobie klej niebieski do śrub przy składaniu.Zapobiegnie to odkręceniu w przyszłości.Ja dodatkowo tę uszczelkę gumową pod płaszcz wodny położyłem na silikonie.Zostawiłem na noc żeby się związał i wtedy odpaliłem auto.Miałem może o tyle lepiej że składałem silnik a gaźnik miałem oddzielnie.Lepiej mi było manewrować ssącym przy jego montażu.W sumie nie wiem czy ten zespół jedno punktu nie było by lepiej odkręcić bez rozbrajania elementów oprócz filtra powietrza.Pewnie jest na czterech śrubkach,podnieść i zawiesić nad silnikiem jeśli się da.Później położysz go na silikonie na podstawie.Może by tak było szybciej,sprawniej a montaż ssącego dokładniejszy i mocniej byś go dokręcił.Wybór należy do Ciebie.Pozdrawiam :-)