Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Ustawienie palca oraz kopułki i problem z kontro

: 19 mar 2014, 20:54
autor: MrLaska
Witam chciałem się zapytać jak należy ustawić palec i kopułkę aby był odpowiednio ustawiony do zapłonu posiadam audi 80 b3 1,8 s 90 r . Kupiłem nowy palec oraz kopułke ale niestety mam problem z ustawieniem . teraz z innej beczki podczas jazdy zapala mi się kontrolka od oleju przy zmianie biegu na wyższy niższy kontrolka gaśnie i zaświeca się ponownie zaznaczam że olej jest w normie .

: 19 mar 2014, 21:06
autor: antoni
Co mi sie nasuwa jako pierwsze, to masz zakitowane róznymi rezaniami ssanie pompy olejowej.
Na wolnych obrotach olej jeszcze nadąża dopływać bo i wydajność pompy mała. Ale jak już zwiększysz obrotami wydajność pompy, to ciśnienie spada bo pompa niema co podawać.

A palec nowy i kopułka , to tak jak było na starych i ma śmygać.

: 19 mar 2014, 21:13
autor: Audi 80 Polska
Co do aparatu to ustaw silnik jak do wymiany rozrządu wtedy palec powinien być skierowany w prawą stroną samochodu (patrząc z kierunkiem jazdy). Na obudowie aparatu na górnej krawędzi (zdejmij palec i osłonkę) też powinna być kreska też skierowana w prawą stronę.

: 20 mar 2014, 07:24
autor: MrLaska
a gdzie odnaleść to ssanie oleju i jak to przeczyścić a co do ustawienia zobaczę dzisiaj jeżeli mi nie wyjdzie ustawienie palca i kopułki bd pisał . i jeszcze mam pytanie jeżeli po ustawieniu tego wszystkiego auto będzie normalnie odpalało ale na rozgżanym silniku nie będzie mialo mocy czyli nie będzie mogło wskoczyć na obroty to wina będzie leżała po stronie czujnika halla ?? czy nie bardzo bo na starym palcu i kopułce zauważyłem że są pod węglone styki .

: 20 mar 2014, 13:05
autor: Audi 80 Polska
Po wymianie aparatu należałoby ustawić zapłon z lampą.

: 20 mar 2014, 13:13
autor: Pieterb
Nie wiem po co do wymiany palca jakieś skomplikowane operacje ;-) wyjmujesz stary palec i tak samo wkładasz nowy i tak samo kopułka. Kilka razy już to robiłem i nigdy nie ustawiałem na żadne znaki i nigdy nie było z tym problemu.
Oczywiście można też wszystko najpierw rozebrać a patem się zastanawiać jak to było :-P

MrLaska, a co do ciśnienia oleju to podjedź do jakiegoś warsztatu gdzie mają ciśnieniomierz i Ci sprawdzą ciśnienie oleju, jak będzie oki to trzeba szukać winy w czujnikach a jak nie to wtedy szukać innych przyczyn.

: 20 mar 2014, 13:31
autor: Audi 80 Polska
PieterB pisze:Nie wiem po co do wymiany palca jakieś skomplikowane operacje ;-)
A racja ja cały czas myślałem że on chce cały aparat wymieniać.

: 20 mar 2014, 21:28
autor: MrLaska
mnie cos podkusiło żeby wyjąć cały moduł i teraz mam problem z ustawieniem wyprzedzenia rorzadu czy jakos tak jak ustawić bez lampy ? jakieś foto schemat może macie ?

: 21 mar 2014, 10:17
autor: Audi 80 Polska
MrLaska pisze: cały moduł
Chodzi ci o aparat zapłonowy?
MrLaska pisze:ustawieniem wyprzedzenia rorzadu
Chodzi o wyprzedzenie zapłonu?

Jak odpowiedź na powyższe pytania brzmi tak. To jak już udało ci się trafić moment w którym odpala to możesz ustawić na słuch tzn. odpalasz samochód z poluzowanym aparatem i ustawiasz tak aby wolne obroty masz jak najwyższe, będziesz słyszał bo dźwięku silnika kiedy ma najlżej pracować. Oczywiście nie zstąpi to 100% regulacji lampą.

: 22 mar 2014, 09:36
autor: MrLaska
no właśnie ustawiam to wyprzedzenie aby odpalił a on tylko strzela z rury wydechowej i po za tym żadnej reakcji nie ma

: 22 mar 2014, 10:13
autor: Audi 80 Polska
Może masz kable zapłonowe włożone w niewłaściwej kolejności? Chodzi na wszystkie gary?

Dobrze wsadziłeś palec i kopułkę? Palec ma taki występ w środku który musi trafić na nacięcie w wałku aparatu. Kopułka też ma na obwodzie taki występ który musi trafić w wycięcie w obudowie aparatu.

: 22 mar 2014, 10:58
autor: antoni
A co się działo, że wymieniłeś palec i kopułkę? Były jakieś problemy, czy tak tylko z nadmiaru kasy ?
Jeśli to pierwsze, to masz odpowiedż że nie trafiłeś. Strzelanie i prykanie w wydech znaczyło by, że wybuch mieszanki w cylindrach jest w momencie kiedy zawory wydechowe są uchylone. Dzieje się tak przy żle ustawionym zapłonie, albo przestawionym rozrządzie.

Miałem tak u siebie, kiedy przestawiAŁ mi się rozrząd.

Robiło się to dlatego, że z drugiej strony napinałem rolkę naciągającą pasek. Co ja pier...niczę !! Przecież, rolka jest z jednej strony i nie da się jej przełozyć na drugą stronę paska . Chodzi mi o kierunek zakładania paska i potem podpierania go ( nie za mocno ) rolką.
Wypaliłem ze 20 paczek śluguf zanim zatrybiłem łu cu chodzi. Co poustawiam i założę, zapalam a tu ...zda. Zaglądam wszystko przestawione i niech to...i co je grane.

Dodam, że ogólnogarażowy mechanior patrzył na to i "że trza go do mnie na kanał" to popatrze.
Zdarzyło mi się też zapomnioeć kiedyś, zatrzasnąć sprężyn mocujących kopułke z aparatem. Przejeżdziłem tak ze 3 tys km , aż palec wrobił sobie rowek z jednej strony kopułki bo krzywo lezała.
Zauważył to przypadkiem któryś z mechaników i aby zapiął te blaszki i tyle . Dla św. spokoju założyłem nową za pare groszy i lata.