Strona 1 z 1

[CABRIO] Swap silnika 2.8 AAH zamiast 2.0 ABK

: 18 lis 2014, 20:25
autor: Viteknt
Witam !

Ostatnio rozmyślałem nad swapem silnika , pierw chciałem 1.8T ale ostatnio wpadła mi myśl nad 2.8 AAH , jednak dzwiek V6 jest nie do porównania z 4 garowcem <ok> Co musiałbym zmienic oprócz silnika w moim Cabrio z ABK?

Chyba że polecicie inny silnik :-)

: 18 lis 2014, 20:36
autor: jacek199315
łapy wydech wiązkę silnika standard i prawdo podobnie chłodnice,trzeba przenieść akumulator i nie wiem czy abs zostanie tam gdzie jest

: 18 lis 2014, 21:17
autor: Audi 80 Polska
O jaki silnik 2.8 ci chodzi bo AHU to diesel 1.9 jest: http://www.audiklub.org/silniki/ahu/all ... x/all.html

V6 ma całkiem inne łapy mocujące silnik do nadwozia. Są przykręcane do podłużnic a nie przyspawana na stałe jak inne silniki.
Było kilka tematów o swapie z R4, R5 na V6.

: 18 lis 2014, 21:53
autor: Monster_C4
Viteknt pisze:pierw chciałem 1.8T ale ostatnio wpadła mi myśl nad 2.8 AHU , jednak dzwiek V6 jest nie do porównania z 4 garowcem <ok>
Ja bym nie szedł w tę stronę pod górę tylko brał 1.8T. Większy potencjał, więcej silników do wyboru, mniej rzeźbienia.
Powtarzam to za każdym razem przy dywagacjach o wyższości V6 lub R5 nad 1.8T - dźwiękiem się nie jeździ!

: 19 lis 2014, 11:22
autor: Viteknt
Aldi Literówka wpadła , juz poprawiłem :-)

Racja silnik ma śmigac ale jako właściciel Cabrioletu przywiązuje też uwage do tego jak auto brzmi :-P Nie mialem okazji posluchac 1.8T na kwasie moze ma ktos filmik jak to chodzi?

: 19 lis 2014, 12:12
autor: maciek889
Monster_C4 pisze:Ja bym nie szedł w tę stronę pod górę tylko brał 1.8T. Większy potencjał, więcej silników do wyboru, mniej rzeźbienia.
Powtarzam to za każdym razem przy dywagacjach o wyższości V6 lub R5 nad 1.8T - dźwiękiem się nie jeździ!
Nie każdy musi być drogowym bandytą z setkami koni pod maską i cały czas wykorzystywać 100% mocy jako alegorię środkowego palca wystawionego do innych.
Nawet mało kto robi 1.8T na ponad 200km bo to już wymaga nakładu finansowego. Za mniejsze same pieniądze można mieć 2.8 30V, które jest także bardziej idiotoodporne bardziej elastyczne oraz ma lepszy dzwięk.

Dźwięk z wydechu takiego 1.8 turbo raczej będzie trochę inny bo turbo zlewa pojedyncze rozpoznawalne impulsy z cylindrów więc głośny wydech nie powinien pierdzieć na wolnych obrotach. Spod maski będzie huczeć-ryczeć podobnie jak inne R4 + szum turbosprężarki jak się przyciśnie.
Wg. mnie nawet dźwięk z tłumika V6 nie powala. Ale za to silnik na wysokich obrotach spod maski nie drze się tak jak R4.

Zresztą jeśli autor chce wsadzić AAH więc pewnie na zdrowe 1.8 turbo nie będzie pieniędzy.

Jeszcze pod względem dźwięku silnika i dźwięku z wydechu warty rozważania jest R5. Tylko do NG najlepiej wsadzić elektroniczny wtrysk, który robi się coraz bardziej popularny.
jacek199315 pisze:prawdo podobnie chłodnice
Chłodnicę tak bo ba z innej strony dolny króciec. Tylko też tanich zamienników brak jeśli chciałoby się nową.

: 20 lis 2014, 12:00
autor: Viteknt
2.8 30v to jaki kod silnika ?

Co do funduszy to i na 1.8t starczy , kwestia tylko wyboru jednostki , oczywiście w tematy takie jak 2.7 biturbo lub 4.2 V8 nie mam zamiaru się bawić :-)

Koszt silnika NG jest mały, ile mmoże kosztować przerobienie wtrysku mechanicznego na elektroniczny ?

: 20 lis 2014, 12:44
autor: Leo
ACK ale nie idź w koszty.
Zmieniaj na 1.8T dobrze radzę, szczególnie, że pod nosem masz kolegę, który chyba 4x 1.8T wymieniał w swoim A4 i zna się na nim jak mało kto w naszej okolicy.
Przeróbka mechanicznego na elektroniczny to 1200 zł. jak w ogłoszeniach tutaj wisi.
Szczerze polecam 1.8T.

: 20 lis 2014, 20:01
autor: jacek199315
Szczerze polecam 1.8T.
chyba ze chcesz się bawić to pakuj ng do tego elektroniczny wtrysk i kompresor lub turbo
ze wszystkich silników jakie można załadować do 80 najlepszym jest aeb dość rozwojowy względnie oszczędny części łatwo dostępne i prosta przekładka tyle co 1 łapę i wiązkę elektryczną chłodnica może zostać

: 20 lis 2014, 20:43
autor: Viteknt
Jeżeli chciałbym wlożyc AEB-a i zrobic go na 200KM to jednak warto chlodnice zmienic i do tego FMIC. Powiedzcie mi czy skrzynia CPB z 2.0ABK nada sie do tego silnika?

: 21 lis 2014, 08:00
autor: Leo
chłodnica da radę. FMIC to oczywistość, bo aeb ma rpzecież go w serii.

: 21 lis 2014, 08:13
autor: wysio
Leo pisze:ACK ale nie idź w koszty.
Zmieniaj na 1.8T dobrze radzę, szczególnie, że pod nosem masz kolegę, który chyba 4x 1.8T wymieniał w swoim A4 i zna się na nim jak mało kto w naszej okolicy.
Przeróbka mechanicznego na elektroniczny to 1200 zł. jak w ogłoszeniach tutaj wisi.
Szczerze polecam 1.8T.
też radzę wsadzić 1.8 T , 2.8 30 V to są olejarki ciękną strasznie , ciężki ten silnik jest , a takie 1.8 T po programie będzie fajnie latać ;-)

: 24 lis 2014, 16:37
autor: maciek889
Leo pisze:ACK ale nie idź w koszty.
W którym momencie wychodzi taniej 1.8T?

Słupek z głowicą 1.8T 1500zł
osprzęt silnika bez turbosprężarki 700zł
turbosprężarka 600zł
instercooler 300-400zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zderzak S2 w którym zmieści się konkretny intercooler 900zł (chyba że upchnąć coś małego w zderzak cabrio bo chyba jest pojemniejszy niż ten z sedana i avanta)
orurowanie, spawanie, złączki gumowe i opaski intercoolera 300-400zł
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie

Razem 3600-4800zł


2.8 30V
słupek z głowicami 1500zł
osprzęt 700zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zrobienie mocowania silnika - trochę metalu i spawarka
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie

Razem 2400-2500zł

W obu przypadkach trzeba zostawić sobie na dużo drobnych wydatków rezerwę ok 1000-1500zł

Jedynie na plus 1.8T jest spalanie i koszty związane z 2 garami mniej. Ale i tak koszt mniejszej ilości oleju w przypadku 1.8T zrekompensuje to że trzeba lać lepszy oraz najlepiej częściej wymieniać.

: 25 lis 2014, 07:11
autor: Leo
Wsadzałeś kiedyś ACK do auta, które go nie miało? :D

: 25 lis 2014, 08:34
autor: wysio
maciek889 pisze:
Leo pisze:ACK ale nie idź w koszty.
W którym momencie wychodzi taniej 1.8T?

Słupek z głowicą 1.8T 1500zł
osprzęt silnika bez turbosprężarki 700zł
turbosprężarka 600zł
instercooler 300-400zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zderzak S2 w którym zmieści się konkretny intercooler 900zł (chyba że upchnąć coś małego w zderzak cabrio bo chyba jest pojemniejszy niż ten z sedana i avanta)
orurowanie, spawanie, złączki gumowe i opaski intercoolera 300-400zł
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie

Razem 3600-4800zł


2.8 30V
słupek z głowicami 1500zł
osprzęt 700zł
lepszy filtr stożkowy 200-300zł
zrobienie mocowania silnika - trochę metalu i spawarka
wydech można zrobić budrzetowo albo bardziej profesjnalnie

Razem 2400-2500zł

W obu przypadkach trzeba zostawić sobie na dużo drobnych wydatków rezerwę ok 1000-1500zł

Jedynie na plus 1.8T jest spalanie i koszty związane z 2 garami mniej. Ale i tak koszt mniejszej ilości oleju w przypadku 1.8T zrekompensuje to że trzeba lać lepszy oraz najlepiej częściej wymieniać.
kupujesz angola 1.8 T i Cie wychodzi na 0 trochę przesadziłeś z kosztami pod liftowy zderzak też można normalnie wsadzić większy intercooler , i nie trzeba wydawać 900 zł na s2 , jak dla mnie koszta porównywalne a i w 1.8T mniej rzeźby z mocowaniami bo po 1.8 ADR pasuje P&P ;-)