Strona 1 z 1

[B3 1.8 PM] Nowy katalizator Bosal Euro 3

: 04 maja 2015, 14:05
autor: Patrique
Panowie, czy ktoś montował ten lub podobny model katalizatora?
http://allegro.pl/katalizator-bosal-099 ... 07725.html

Oczywiście nie mówimy tutaj o żadnych innych strumiennicach / przelotówkach.
U mnie po wstawieniu tłumika (zamiennika za katalizator) spaliny są bardzo intensywne, a auto traci moc. Wiem... to jest dość dziwne, ale tak właśnie jest. Na drugi dzień jak wstawiłem z powrotem ori katalizator wszystko wróciło do normy. Więc coś jest na rzeczy. Powód wymiany? Ori kat jest już trochę porzeźbiony migiem i nie chce mi się już go poprawiać. A ten z Bosal'a jest akurat taki mały i fajnie mi się ułoży wydech w połączeniu z dodatkową siatką.

: 04 maja 2015, 21:31
autor: sokraal
Firmę zdecydowanie polecam ale z samym katalizatorem nie miałem do czynienia. Co do spalin to są intensywne bo nie filtruje ich katalizator. Spadek mocy może wynikać z tego że w układzie wydechowym jest już tłumik i dołożenie drugiego wpływa na przepływ spalin z silnika co zaniża moc.

: 04 maja 2015, 21:51
autor: Patrique
Czyli ze starego kata uciąć ten kołnierz na trzy śruby i dać normalną rurkę? :p Czy koniecznie musi być strumiennica? Mam spory zapas rur od 48 do 55mm <ok>

: 05 maja 2015, 13:53
autor: sokraal
Wiesz możesz dać rurę ale będzie kopcił i chce fote z miną dociekliwego policjanta który wjedzie ci lustrem pod auto :D

: 05 maja 2015, 22:29
autor: Patrique
sokraal, wiesz w sumie to nie mam wbitego kata w dowód ;-)
Jednak problem jest inny nowe tłumiki są bardzo głośne przez zbyt swobodny przepływ spalin. Katalizator już jest w stanie nie nadającym się do ponownego montażu. Co możecie polecić do montażu (mówimy o tłumiku) aby było plug and play. Mam już dość spawania, klepania i skręcania <ok> .
Z bosala jest w IC taki tłumik ale relatywnie drogi ponad 240zł. Ponoć jest jeszcze w zamienniku jakiś Asmet. Zamienniki z allegro mają zbyt szeroką puchę przez co bez przeróbek nie pochodzi. Przerabiał już ktoś ten temat?

: 06 maja 2015, 12:47
autor: Audi 80 Polska
sokraal pisze:Wiesz możesz dać rurę ale będzie kopcił i chce fote z miną dociekliwego policjanta który wjedzie ci lustrem pod auto :D
W Polsce nawet na przeglądach nie przeszkadza brak katalizatora. Dla samochodów wyprodukowanych przed 1995 rokiem normy spalin są tak luźne że przejdzie je samochód bez katalizatora.

: 06 maja 2015, 21:24
autor: Patrique
Panowie no i udało się rozwiązać wydechową łamigłówkę <ok> ... hehe oczywiście śmieję się, bo chyba takiego wydechu jak w 1.8 8V to chyba prostszego nie ma mhmm :-P .
Ale przechodząc do rzeczy. Jeśli ktoś miałby kiedyś dylemat co wstawić zamiast katalizatora, to śmiało mogę polecić tłumik z firmy Asmet. Jest całkiem dobrze wykonany (rury idealnie wyprofilowane), puszka trochę większa jak ori przez co jeśli ktoś ma już zużyte poduszki silnika / tuleje trawersu to może się zdarzyć za mały odstęp tłumika od blachy/wspornika podłogi co jest bezpośrednio za nim. Ale i tak na tle ew. modzenia starego katalizatora, lepiej założyć już ten tłumik.
Co na plus?
:arrow: silnik lepiej się wkręca w obroty
:arrow: obroty trzymają idelanie 900rpm
:arrow: dźwięk wydechu (na poziomie przodu auta) bez zmian
Co na minus?
:arrow: smród spalin jak w cinquecento
:arrow: duży przepływ/ciśnienie spalin, kumulujący się na tylnim tłumiku. Założyłem nowy tłumik Bosala, ale dźwięk stał się metaliczny i podchodzi pod 5 litrowego HEMI <ok>
:arrow: brak zauważalnego przyrostu mocy

Podsumowanie:
Modyfikacje oceniam ogólnie dobrze. Jest to niewątpliwie dobra alternatywa jeśli chodzi o koszt naprawy. Ale jeśli ktoś chce mieć cały czas kata to warto pomyśleć o wstawieniu nowego katalizatora ceramicznego EURO 4; cena nie jest jakaś zaporowa, ale zabawy z poprawnym wspawaniem go wymusza spory zapas rurek 54mm, drutu i mieszanki ArCO do półautomatu, nie licząc już energii elektrycznej. Dlatego warto to przekalkulować.