Strona 1 z 1

[ A6 C5 ] AQD 2.8 30V

: 30 sty 2016, 22:07
autor: Jarek-LT
Wiem panowie - NIE pomyliłem forów .... :lol:

Mianowice, szykuję małą niespodziankę przede wszystkim dla siebie ale również ją tu przedstawię ale to póżniej. Będzie również na A6.

Mianowicie chodzi mi o rozważenie wstawienia listwy wtryskowej od FSI. Wiadomo o co chodzi.
Problem jest w różnicy listew.
Listwa FSI nie ma zaworu zwrotnego cisnienia paliwa.

Co prawdopodobnie działoby się po jej wstawieniu w miejsce normalnej listwy.
Czy działałoby to czy były by jakieś nieprzewidziane konsekwencje.
Zadaje tutaj to pytanie ponieważ na A6 takich rzeczy poprostu nie robią - ich stać na kupno auta z obrazka a zabawa to nie ich dziedzina.

Jarek-LT

PS. tutaj w małym skrócie...
http://www.a6klub.pl/audi-a6-c6-28-2008 ... t79203.htm

W tym temacie już KONKRET -

http://www.a6klub.pl/audi-a6-c5-28-30v- ... t80998.htm
<piwo>

: 30 sty 2016, 22:57
autor: maciek889
Możesz zastosować jakiś tuningowy regulator ciśnienia paliwa wpięty trójnikiem na wlot. Bo jak chcesz robić doładowanie to dobrze aby regulował on ciśnienie względem kolektora ssącego.

Jaki chcesz kompresor wstawiać? Wszystkie kompresory dostępne z popularnych samochodów w polsce (mercedesy, mini) są trochę przy małe do silnika większego niż 2.0.

: 31 sty 2016, 08:13
autor: Jarek-LT
Oryginał od 3.0 tfsi który siedzi w AUDI. <ok>



Słuchaj Maciek - ale do czego mi ten regulator ciśnienia - w sumie dobrze, że przypomniałeś mi o nim - może go zastosuję.

Wracając do sedna - pompka pompuje 3 bary w układzie, dochodzi ciśnienie do wtrysków a te otwierają się i puszczają ile trzeba więc regulator jest chyba wyłącznie jakimś zabezpieczeniem od przelewania lub na podciśnieniu również dawkuje ciśnienie niepotrzebnego paliwa np. na wolnych obrotach wtryski biorą dużo mniej z listwy a reszta w powrót idzie.

Problem z listwą polega na tym, że jest tam bardzo mało miejsca i tak będę musiał ją przerobić. W FSI jest pojedyncza rurka na niej wtryski i brak jakiegokolwiek zaworku regulującego lub zwrotnego a ciśnienia 120 - 200barów.

http://www.a6klub.pl/a6-c5-aqd-193ps-za ... t80221.htm
-------------------------------
Tak na marginesie - jako przedstart wsadzam również kompresor do mojej B4 ABT-90KM od 1,4 fsi z grupy VW aby zobaczyć z czym to się je.

Koniec ery wolnossaków benynowych !!!!!!!!!!!!!!
Każdy silnik dodmucham i dodam PS-ów. :lol:

A taki kompresor do B4 ABT - dmucha do 1,2 bara od AUDI 3.0 TFSI do 1,9bara MAX.

http://allegro.pl/kompresor-powietrza-v ... 12221.html

Jarek-LT
LUXTECH

: 31 sty 2016, 10:26
autor: maciek889
Jarek-LT pisze:Wracając do sedna - pompka pompuje 3 bary w układzie
Pompuje te 3 bary dzięki temu regulatorowi ciśnienia paliwa. On wypuszcza paliwo gdy ciśnienie w listwie osiągnie 3 bary.
Bez regulatora pompka może napompować nawet 5-6 barów co sprawi że wtryskiwacze będą podawać za dużo paliwa. Albo nawet wcale się nie otworzą pod takim ciśnieniem.

W nowszych autach regulator jest montowany w zbiorniku paliwa przy pompce. A brak regulacji ciśnienia względem podciśnienia w kolektorze jest kompensowany elektronicznie.

: 31 sty 2016, 10:45
autor: Jarek-LT
Maciek889

tym jednym mądrym postem wytłumaczyłeś mi wszystko - dlatego wielkie DZIĘKI.
Pomógł - poszło. ;-)

Jarek-LT <ok>