Strona 1 z 1
[ 3b 2.2t ] podniesienie mocy
: 23 sie 2016, 14:41
autor: luik22
hej
zaczynam lekko dłubać moje 3b - intercooler już jest , zakupione wtryski 430 oraz pompa bosch 044 , wydech się spawa - chciałbym uzyskać moc w granicach 360 hp
1. Jakie turbo do tego dobrać ?
2. Czy jest szansa wysterować to za pomocą jakiegoś gotowego programu ? ( emu wspaniałe ale bardzo kosztowne)
3. Czy zapłon da radę to obsłużyć?
Tylko proszę nie piszcie ( przywróć motor do serii , zrób program i Ci wystarczy)
dzięki
: 23 sie 2016, 15:16
autor: Leo
heh.
Źle zacząłeś. Najpierw duży serwis.
potem cewki, komp AAN + program, potem kolektor wydechowy + wydech, turbina.
Obawiam się, że za dużo nie wiesz, więc najlpierw trzeba poczytać. Dużo poczytać. DUŻO.
360 KM to jakieś turbo typu GT28RS GT30 albo jakiegoś holseta chłopaki mają przetestowanego...
Ale po pytaniach Twoich to raczej nie wróżę Ci bezproblemowej przeróbki.
A jak tam zawiecha mocowania silnika i skrzyni? Przednia poducha jest dobra ?
Cóż, powodzenia. Robisz to sam ?
[ Dodano: 2016-08-23, 15:16 ]
PS. jak myślisz, ile wydasz chcąc mieć 360 KM w 2.2T ?
: 23 sie 2016, 15:19
autor: bloku
Leo...LUBIĘ TO
Jestem zdania, że jak ktoś rzuca hasło w ten sposób jak kolega
luik22, prędzej czy później się sparzy - na bank finansowo.
Każdy kto zaczął się bawić 3B/AAN czy ABY kończył tak samo - biedniejszy o kilka tysiączków
A moc nadal w okolicach 260-300KM
: 23 sie 2016, 19:42
autor: maciek889
luik22 pisze:2. Czy jest szansa wysterować to za pomocą jakiegoś gotowego programu ?
Tuningowi puryści opieprzą za tak daleko idące oszczędności.
Tylko ciekawe czy ktoś będzie miał gotowca pod twoje modyfikacje a jak nawet będzie miał to czy zechce się tanio podzielić.
Jeszcze możesz pójść w sterownik o połowę tańszy niż emu jak np. megasquirt albo
http://www.ottomotive.pl/joomla3/index. ... cro-detail
: 23 sie 2016, 20:41
autor: bloku
maciek889, tyle że MS nie obsługuje 3 i 5 cylindrowców.
: 23 sie 2016, 22:50
autor: Leo
bez przesady, wszystko da się zrobić na oryginalnym sterowniku, i tak jest najrozsądniej, tylko dla kolegi autora rada - po co wyważać otwarte drzwi skoro jest tyyyyyle ścieżek przetartych ...
: 23 sie 2016, 23:04
autor: maciek889
Tylko z tuningowym sterownikiem łatwiej będzie znaleźć kogoś z sondą szerokopasmową kto po taniości wystroi. Albo autor sam dokupując sondę szerokopasmową z kontrolerem sobie postroi (może silnik to przeżyje).
Najlepsze że ludzie uturbiający starsze BMW wsadzają ECUmastery DET3 tylko do paliwa a zapłon dalej z fabrycznego ECU (bez żadnych zmian map zapłonu) i w miarę bezpiecznie robią 300-400KM z 2.5-2.8.
: 23 sie 2016, 23:05
autor: luik22
aby was uspokoić drodzy koledzy to dość długo posiadałem 2.2t aan tyle że w s6 co prawda miała cewki tfsi , wydech ,intercooler i dolot oraz program ale jeździła całkiem spoko chociaż demon szybkości to to nie był
3b kupiłem przypadkowo, i kulturalnie pytam o turbo i gotowy program bo nigdy do 3b sie tym nie interesowałem nie wiedziałem że kompa od AAN można zaadoptować , a odnośnie waszych reakcji cóż piszcie co chcecie, i uwierzcie że na co dzień poruszam się autami które to s2 co robię wciągają nosem to ma być auto którym czasami pojeźdżę dla przyjemności.
Motor mam przygotowany więc powinien przyjąć spokojnie tą moc napędy porobione,
zawieszenie też, układ zapłonowy zreanimowany ( dzisiaj skończyłem) ,
Myślałem nad jakimś k26/27, na seryjny kolektor który uprzedzę mam nie popękany, drugi w zapasie też posiadam , ale oczywiście wolał bym jakieś gt30 tylko chyba wtedy zostaje Emu
: 23 sie 2016, 23:10
autor: Leo
seryjny kolektor popęka powyżej 330 koni, żadne k26 (strona wydechowa 2.20 cala bo taka jest największa) nie nabije Ci doładowania sensownie. Sorry. BTDT.
przestańcie z tym EMU , Krzysiek ma obcykany AANowy komputer w małym palcu, zrobi Wam co chcecie na dowolnej konfiguracji. Jakiekolwiek piggybacki, itepe do 2.2T 20v są w tym momencie NIEOPŁACALNE.
Jeśli więc wiesz co i jak to pytania zadajesz bez sensu, idź w kolektor rurowy albo wagner, plus dolot odwrócony na turbinie gt3071 albo gt3076 , i jeśli motor, skrzynia i reszta wytrzyma, sięgniesz 500 KM. Oczywiście na cewkach i kompie z AAN.
: 23 sie 2016, 23:25
autor: luik22
Leo pisze:seryjny kolektor popęka powyżej 330 koni, żadne k26 (strona wydechowa 2.20 cala bo taka jest największa) nie nabije Ci doładowania sensownie. Sorry. BTDT.
przestańcie z tym EMU , Krzysiek ma obcykany AANowy komputer w małym palcu, zrobi Wam co chcecie na dowolnej konfiguracji. Jakiekolwiek piggybacki, itepe do 2.2T 20v są w tym momencie NIEOPŁACALNE.
Jeśli więc wiesz co i jak to pytania zadajesz bez sensu, idź w kolektor rurowy albo wagner, plus dolot odwrócony na turbinie gt3071 albo gt3076 , i jeśli motor, skrzynia i reszta wytrzyma, sięgniesz 500 KM. Oczywiście na cewkach i kompie z AAN.
orientujesz się kto przeszczepi kompa z AAN ?
jeżeli mogę wiedzieć to na czym Ty masz swój wynik zrobiony ?
: 23 sie 2016, 23:32
autor: Leo
Mój wynik to max co można z seryjnych kolektorów wytrzasnąć, i to na turbinie k26/k27/k29 , ta turbina nie jest w stanie utrzymać wysokiego doładowania w wysokich obrotach. No i wstaje jakby miała dawać 500 koni , max doładowanie przy 4.500 rpm. Bez sensu. za 2-3 miechy będę wsadzał GT3071R , liczę na sporo więcej.
Komp z AAN przeszczepi Ci Krzysiek z Czechowic Dziedzic, ale on w tej chwili ma terminy na przyszly rok. ALE WARTO. Zresztą, on Ci wszystko zrobi.
: 23 sie 2016, 23:40
autor: luik22
poszukam kogoś z okolic Warszawy może zrobił by taki zabieg i od tego zacznę a turbo chyba dam gt30 i powinno latać na nie za dużym doladowaniu
: 23 sie 2016, 23:42
autor: Leo
Z Wawy to do Niedźwiadka, SLG, i paru innych możesz wybrać. Do wyboru do koloru, też dobrze zrobią.
: 25 sie 2016, 07:59
autor: Jarek-LT
: 26 sie 2016, 23:04
autor: GR235I3K