Strona 1 z 1

B4 2.0 ABT - swap na AQN

: 31 gru 2016, 09:29
autor: Jarek-LT
Witam

Jak w temacie, ostatnio przeglądałem trochę forum i internet i przyszła taka myśl
na modyfikacje ABT 90PS na AQN-a 170PS 5-cylindrów od paska - wzdłużny w budzie.

Trochę grzebałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem.
Oczywiście trzeba by zrobić kompletny SWAP z kompem, pedałem gazu, stacyjką itp.

Czy te silniki same w sobie nie są problematyczne?
W czym widzieli byście największe problemy?

Jeśli ktoś ZAPOMNI O CZYM TU MOWA niech przeczyta raz jeszcze temat i odpuści
sobie teksty typu - jak swap to tylko na 1.8T.........

W dalszej perspektywie możliwość dołożenia KOMPRESORA i 250PS-ów mamy.
Zadnej turbawki !!!!!!!!!!!!!!!

W budzie a6 c5 2.8 jeżdżę na KOMPRESORZE - po-prostu nie zapomniane wrażenia z każdego przyśpieszenia.

Jarosław-LT

: 31 gru 2016, 09:38
autor: maciek889
Ktoś wsadził nawet VR6 do 80-tki (jest w dziale moje audi). Ale robił customową miskę olejową, bo nie ma miski pod podłużnie montowane VR6 w przeciwieństwie do vr5.
Jarek-LT pisze: stacyjką itp.
Lepiej już wywalić immobiliser, są wkładki stacyjki do 80tki z pętlą indykcyjną jak chcesz już montować ale będziesz musiał jeszcze wsadzić licznik albo immoboxa (w zależności o rocznika dawcy).

I dobrze w VR6 sprawdzić napinacze łańcuszków rozrządu bo lubią się rozlecieć i narobić szkód.

: 31 gru 2016, 11:32
autor: Jarek-LT
Dodam jeszcze, że z tego typu są silniki jak wspomniany R5 rzędowy jak i W5 vałka.
Gdyby R5 okazywał się lekko za długi w co wątpię to W5 jest krótszy. Nie spojżałem
jednak ile mają PS-ów. mysli_
Z dołożeniem kompresora mieli byśmy bardzo przyjemne odpychanie od samego dołu.

: 31 gru 2016, 12:08
autor: maciek889
Jarek-LT pisze:Dodam jeszcze, że z tego typu są silniki jak wspomniany R5 rzędowy jak i W5 vałka.
Z tego co się orientuje, to był tylko jeden silnik 2.3 po zakończeniu produkcji tego starego R5 z audi 80/100 skonstruowanego w latach 70'. Były tylko dwie głowice do niego 10V i miał wtedy 150KM i 20V (nie mylić z R5 7A z 80tki) i wtedy miał 170KM.

Co do nazewnictwa (tego silnika z lat 90') to różnie go nazywali, bo skonstruowany jest trochę jak silnik rzędowy (kolejność zapłonu / konstrukcja wału) jak i V (czyli cylindry nie są w jednej linii aby był krótszy).

: 31 gru 2016, 12:57
autor: Leo
250 km przy takim nakładzie kasy i pracy? Bez sensu.

i stawiam ananasy przeciw dyniom, że tego nie zrobisz.

: 31 gru 2016, 13:17
autor: Jarek-LT
Mądrego to i warto posłuchać.... nie mylić z tym przypadkiem..... cwaniak_

Silnik R5 - kompletny swap wraz ze skrzynią jest już za mniej niż 2k.
Jeśli chodzi o VR6 - coś tam można wyrwać za 2,5k - 3,5k sam silnik.
Kompletny swap 7k - więc Maciek889 - sam rozumiesz.

Myślałem też o V6 2.4 czy 2.8 + kompresor z 3.0 TFSI jak mam w A6 C5
ale dwa takie same silniki to żadna odmienność....
poza tym w szczycie przyśpieszania pokazuje mi czasami chwilowe spalanie 55liter.
piwoa80