Strona 1 z 1

[2.0 ABK] Turbo

: 15 sty 2017, 20:16
autor: Król_Leon
Witam chciałbym uturbic 2.0 ABK 115 km, mam turbine od audi 1.8 turbo, kolektor od audi 80 1.9 tdi, ecu master DET III , silnik rozebrany jak narazie nowe pierscienie , nowe panewki ,zregenerowana głowica kompletnie, nowa pompa wody, sprzegło,rozrzad z napinaczem,wyjscie na smarowanie turbiny ,metalowa uszczelka 1,65 nowe sruby głowicy grubości silnik posiada natrysk na denko tłoka jest teraz o to pytanie słyszałem ze można odpreżyć silnik poprzez kanapke ale nie chciałbym tego stosować z powodu przedmuchów ,czy można zwiekszyć średnice wyżłobienia w tłoku w ABK , silnik posiada CR 10.4:1 nie pamietam dokładnie , seria w abk do 93 roku miałą kute tłoki gdzies wyczytałem czy to sie sprawdza?? czy to jest sciema ?? , montowanie tłoków od ABT odprezy mi silnik ? dziekuje za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam

: 15 sty 2017, 22:13
autor: Leo
łatwiej będzie uturbić ABT bez kombinacji z tłokami itepe.
Moja rada - odpal seryjny silnik na EMU, jak będzie chodzić jak fabryka, dołóż turbo i kombinuj z zestrojeniem tego. Tak będzie rozsądniej. Nikt chyba ABK nie uturbiał, więc...

W jakie moce celujesz?

: 15 sty 2017, 22:26
autor: Król_Leon
nie celuje w żadne moce, po prostu małe doświadczenie chce tylko soft turbo bo jak wiadomo nie można tego przeciążyć na serii bo wyjdzie korba bokiem i tyle bedzie , jak narazie musze odprężyć ten silnik chociaż do cr 9,5:1 i zastanawiam sie nad sposobem , abt odpada mam głowice od ABK kompletnie zrobiona ,a blok abt i abk sa takie same jedynie z tego co wiem to różnia sie właśnie tłokami i szukam informacji na ten temat , bez odprężenia nie złoże silnika bo nie będe podnosił głowicy zaraz po złożeniu i odpaleniu , przy cr 10.4 duzo nie wytrzyma ten silnik więc czekam na dalsze informacje jakie posiadacie z góry dziekuje

: 15 sty 2017, 22:39
autor: Leo
Powodzenia.

i tak nic nie zrobisz. Ale wątek będę śledził.

: 16 sty 2017, 11:01
autor: maciek889
Odprężanie przez frezowanie tłoków osłabia tłoki. Gdzieś był temat gdzie chyba doprężali ABT tłokami od ABK (aż pojawiło się spalanie stukowe na benzynie), bo patrząc w katalog wał i korbowody ABT i ABK miało te same a tłoki inne.

Masz sondę szerokopasmową aby to wystroić?

: 16 sty 2017, 12:50
autor: Król_Leon
tak mam cały zestaw afr sonde szeroko pasmowa i egt temp spalin, no tylko do momentu odpreżenia nic nie zrobie, chce ładowac na poczatek max 0,5 bara nie wiem jaki stopien sprężania dokładnie potrzebuje ,dowiedziałem sie tyle że silniki w golfach ABA wersja USA były standardowo odprężone cr było 9.6:1 i wytrzymywały 1.2 bara ,wiec do takiego wyniku bym musiał zejść , czy komora w głowicy ABK a ABT sie różni ??

: 17 sty 2017, 10:55
autor: luckash
Na mikro doładowanie 0,4-0,5 bara bym nie odprężał. Zalać racinga i testować. Chyba, że chcesz odprężyć to podtoczyć tłoki odrobinę.

: 17 sty 2017, 13:21
autor: bloku
Tłoków nie ruszaj!!! Zrób najpierw program bez dmuchania i zobacz jak piec się trzyma. Potem turbawka i zacznij od małych doładować. Dobrze podlej aby było bogato. Stawiam, że przy 0,6...0,7 poddadzą się korby ;-)

: 17 sty 2017, 19:43
autor: Król_Leon
własnie po to chce odpreżyc wtedy wytrzyma , zejde do cr 9.0 :1 z 10 : 1 wymiana tłoków , spadnie ponad 1 bar cisnienia około , wiec korby nie powinny sie poddac , odprężenie to podstawa

: 19 sty 2017, 15:35
autor: bloku
To czekam na efekty ;-)

: 19 sty 2017, 15:41
autor: Leo
Dźwiękowe i dymne :D