Strona 1 z 2

[ALL] Swap na 1.9 TDI nowszej generacji.

: 12 lut 2017, 14:27
autor: Hans01
Witam. Jako, że to mój pierwszy post to chciałbym się przywitać. Zamierzam w najbliższym czasie kupić audi 80 B4 z zamiarem włożenia do niej silnika 1.9 TDI 130KM AVF lub AWX z innego samochodu, gdzie silnik montowano wzdłużnie jak w 80tce.

Moje pytanie jest takie - jaka buda i w jakiej wersji będzie do tego najlepsza? W sensie najmniej rzeźby.
Czy normalne B4 w sedanie z seryjnie montowanym 1.9 TDI 1Z, czy jakiś benzyniak będzie równie prosty np.coupe albo sedan w wersji competition z napędem 4x4.

Mocny benzyniak miałby plusa takiego, że ma zawieszenie i hamulce przystosowane do większej mocy natomiast seryjny ropniak nie musiałby być chyba przerejestrowywany, w końcu wkładam ten sam silnik.

Bardzo proszę o doradzenie mi. Rozumiem, że większość potraktuje mnie jako marzyciela jakich zapewne wielu tutaj, ale proszę o poważne odpowiedzi. Serdecznie pozdrawiam.

: 12 lut 2017, 15:41
autor: Krzysiek 84

: 12 lut 2017, 16:04
autor: Hans01
Dziękuje za link na Fb. Nie widziałem wcześniej tej strony. Mam pytanie jak wyglada kwestia przełożenia silnika. Czy mniej roboty jest przy przełożeniu 1.9 tdi 1z na 1.9 tdi nowszej generacji czy tyle samo co przy przekładce z silnika benzynowego? I jak wyglada kwestia rejestracji takiego samochodu?

: 12 lut 2017, 16:25
autor: maciek889
O ile się nie mylę to wszystkie 4 cylindrowe (diesel i benzyna) i 5 cylindrowe Audi 80 mają takie same mocowanie silnika przyspawane do podłużnicy.
Do tego diesel będzie droższy albo bardziej wytłuczony niż benzynowe.

Jeśli nie chcesz quattro i wystarczy ci 130KM to może kupić 80tkę TDI i z niej wykrzesać te 130KM.

Co do kwestii formalnych to na moim terenie dobrze mieć jakieś znajomości na stacji diagnostycznej, gdzie bez marudzenia wystawiają papiery np. na przeróbki anglików. Bo nie każda stacja będzie chciała taką przeróbkę legalizować albo będą chcieli fakturę z firmy, która taką przeróbkę zrobiła. Tak przynajmniej jest na moim terenie.

: 12 lut 2017, 17:05
autor: Hans01
Jeśli tak by było to super, bo chyba tyle samo pracy przy benzynie jak i przy dieslu i bez znaczenia co bym kupił. Mógłbym się kierować tylko stanem budy.

Quattro mogłoby być, ale raczej ciężko o takie w dobrym stanie i niewygórowanej cenie.
Chciałbym zrobić trochę więcej niż 130KM, wiem, że z 1z można zrobić nawet 200KM, ale nie wiem jak z żywotnością takiego silnika poza tym chcę aby to auto jeździło na codzień.

Rozumiem.
A 1.9 TDI 1z po zmianie na 1.9 TDI AVF lub AWX też trzeba przejestrować? Pojemność i oznaczenie przecież to samo.

: 12 lut 2017, 17:43
autor: maciek889
Pojemność i oznaczenie przecież to samo.
Ale w teorii moc inna, jak nie zapomnę to na dniach zapytam na zaprzyjaźnionej stacji czy coś w tej sytuacji trzeba zrobić.

: 12 lut 2017, 17:57
autor: Hans01
No tak, w teorii moc inna, ale przecież nie przejestrowujemy auta po zrobieniu czipa a przecież moc się wtedy też zmienia. Ciekawa sprawa z tym. Byłbym wdzięczny kolego za informacje. :)

: 12 lut 2017, 21:24
autor: kamsta
Z tego co ja pamiętam to kiedyś w dowodzie był bity numer silnika. Teraz nie ma bo według prawa silnik jest częścią wymienną. A skoro tak jest to nic nigdzie nie musisz zgłaszać. Zresztą diagnosta pod maskę ci nie patrzy.

: 12 lut 2017, 21:36
autor: Krzysiek 84
Chyba nie powinno być problemu , bo to i tak taka sama pojemność silnika , tylko silnik nowszy.

: 12 lut 2017, 22:01
autor: Jarewa
kamsta pisze: A skoro tak jest to nic nigdzie nie musisz zgłaszać. Zresztą diagnosta pod maskę ci nie patrzy.
Ale w razie "szkody" jest wszystko brane pod uwagę a ubezpieczyciel wtedy może odmówić odszkodowania za niezgodność z papierami.

kamsta pisze:Teraz nie ma bo według prawa silnik jest częścią wymienną
Wymienią na tą samą.

: 12 lut 2017, 23:04
autor: Mzet
Na Twoim miejscu Hans01 określiłbym moc w jaką celujesz, bo może niepotrzebnie robisz sobie schody.

: 12 lut 2017, 23:53
autor: Hans01
Jeśli ubezpieczyciel miałby odmówić odszkodowania w przypadku wypadku to chyba lepiej przerejestrować samochód. W takim razie kwestia rejestracji jest bez znaczenia przy kupowaniu samochodu, czy to diesel czy benzyna. Tym bardziej, że przekładka wydaje się być taka sama. Zgadza się?

Mzet, celuje w moc ok.170/180KM więcej dla ośki mi nie potrzeba. To też wydaje się bezpieczne dla silnika AWX/AVF i chyba bez kopcenia. Quattro byłoby fajne, ale chyba zbyt kosztowne i czasochłonne. Mam rację?

: 13 lut 2017, 00:31
autor: Krzysiek 84
Hans01 pisze:Mzet, celuje w moc ok.170/180KM
Idzie to osiągnąć na GT 1549s , wtryskach 216 , Fmic , pompa AFN

: 13 lut 2017, 00:52
autor: Hans01
Pytanie tylko czy silnik to wytrzyma a jeśli tak to jak długo i jak z kopceniem?
Bo dla silnika AVF/AWX 170KM to 30% większy przyrost mocy, tymczasem dla 1Z to prawie drugie tyle. Poza tym i tak trzeba by wymienić sprzęgło i skrzynie biegów jak w przypadku swapa.

: 13 lut 2017, 09:15
autor: Mzet
Jeśli moment będzie oscylował w granicach 350/380NM, krzywdy mu nie zrobisz. Sprzęgło wiadomo wzmocnić trzeba. Tak jak pisze Krzysiek idzie to osiągnąć w 1Z. Będzie do tego fmic/wałek/kolektor odpowiedni soft pod te graty i parowozu przypominać nie będzie.
Jeśli auto ma być do jazdy na co dzień z zapasem mocy do wyprzedzania, to skrzyni nie ma sensu ruszać. Chyba, że dla parunastu km/h powyżej 200, z których i tak korzystać w naszych warunkach i przy obowiązujących przepisach nie ma za bardzo gdzie.
Jeśli jednak jesteś zdecydowany na AWX, to generalnie temat 1Z można zamknąć.