Strona 1 z 2
[80 b3 ośka] pytanie o swap
: 09 maja 2017, 20:20
autor: YetiQuattro
Witam koledzy,
Z pytaniem takowym się zgłaszam, a raczej w doradzeniu, co poczynić z moją osiemdziesiątką.
Mój stary motor, 1.9 SD zakończył swój żywot, zaczęło czesać panewkę na korbie.
Remont takiego silnika, jak wiadomo, totalnie nie opłacalny.
Mam do ogarnięcia ABK, który chciałbym tam wsadzić. 1200 zł. Byłby to koszt za kompletny swap oraz wykonanie. Co należałoby jeszcze wymienić i jakie koszta orientacyjne?
Drugą opcją chciałem wrzucić 1.8t. Krótki pomysł, trwał do zapoznania się z "ogólnym" kosztorysem.
Trzecia opcja, sprzedaż i zakupu coś z VAG'a, najchętniej 1.8t.
Jakie byłby Wasza decyzja?
: 10 maja 2017, 07:17
autor: Pieterb
YetiQuattro pisze:Mam do ogarnięcia ABK, który chciałbym tam wsadzić. 1200 zł. Byłby to koszt za kompletny swap oraz wykonanie.
powiem szczerze że dość optymistyczne podejście
YetiQuattro pisze:Co należałoby jeszcze wymienić i jakie koszta orientacyjne?
wymienił bym heble na większe
YetiQuattro pisze:Drugą opcją chciałem wrzucić 1.8t. Krótki pomysł, trwał do zapoznania się z "ogólnym" kosztorysem.
koszt wsadzenia, jak tu już koledzy niejednokrotnie pisali kilkukrotnie większy niż to co podałeś w przypadku abk
Więc podstawowe pytanie ile chcesz na to wydać? bo jeśli jakieś marne grosze a wstawi to jakiś "Janusz" w stodole to możesz mieć później kupę problemów. Bo takich tematów jest masa a jak dochodzi do kosztów to zaraz cisza się robi.
: 10 maja 2017, 14:54
autor: YetiQuattro
PieterB pisze:a wstawi to jakiś "Janusz" w stodole to możesz mieć później kupę problemów.
Może i Janusz, ale wiem, że na Audi zjadł zęby. I to dosłownie. Mam pewność, że zrobi to solidnie, bez fuszerki. Zresztą sam będe mu w tym pomagał.
: 10 maja 2017, 15:21
autor: Pieterb
YetiQuattro pisze:PieterB pisze:a wstawi to jakiś "Janusz" w stodole to możesz mieć później kupę problemów.
Może i Janusz, ale wiem, że na Audi zjadł zęby. I to dosłownie. Mam pewność, że zrobi to solidnie, bez fuszerki. Zresztą sam będe mu w tym pomagał.
luz kolego każdy robi co uważa. Twój wybór.
Tyle zjadaczy zębów już widziałem a z zapłonem a abk'u se nie umieją poradzić hehe
ps mam tylko prośbę jak już dokonasz dzieła to daj znać czy faktycznie zmieściłeś się w tych 1200 zł ze swapem na abk oczywiście, tylko tak szczerze.
: 10 maja 2017, 15:25
autor: YetiQuattro
Hehe, racja. Czytałem o tym w temacie Twojej 80tki.
: 10 maja 2017, 17:25
autor: maciek889
Tylko za tą cenę to zastanie mechaniczny wtrysk z SD. Ciekawe czy przypasuje aparat zapłonowy z SD do ABK bo może SD może być na mniejszy otwór.
: 10 maja 2017, 17:30
autor: YetiQuattro
maciek889 pisze:Tylko za tą cenę to zastanie mechaniczny wtrysk z SD. Ciekawe czy przypasuje aparat zapłonowy z SD do ABK bo może SD może być na mniejszy otwór.
Napisałem, że będzie to kompletny swap (słupek, osprzęt, elektryka)
Zastanawiałem się ponadto, czy nie zmienić również skrzyni biegów. Aktualna już dosyć kiepsko funkcjonuje, czasami biegi nie wchodzą, czasami zgrzytnie. Lewarek lata jak żyd po pustym sklepie
: 10 maja 2017, 17:46
autor: maciek889
YetiQuattro pisze: Lewarek lata jak żyd po pustym sklepie
To wina mocowania drążka w kabinie. Kup mniej wylatany albo kup nowy zestaw shortshiftera dedykowany do audi 80. Jak chcesz używkę to chyba z Audi A4 b5 pasuja i jest szansa że będzie mniej wylatany.
: 10 maja 2017, 18:32
autor: Pieterb
YetiQuattro pisze:Napisałem, że będzie to kompletny swap (słupek, osprzęt, elektryka)
troszkę mnie to dziwi jak napisałem wcześniej
bo sam goły słupek to min 500-600 zł i to nie wiem czy da się w dobrym stanie za tą kasę gdzie jeszcze trzeba doliczyć rozrząd od razu pewnie, plus przepływomierz z obudową filtra to koszt co najmniej 300 zł czyli razem ok 900 no powiedzmy robocizna 300 zł czyli razem 1200, a gdzie reszta gratów?
: 10 maja 2017, 18:36
autor: YetiQuattro
PieterB pisze:troszkę mnie to dziwi jak napisałem wcześniej
bo sam goły słupek to min 500-600 zł i to nie wiem czy da się w dobrym stanie za tą kasę a gdzie jeszcze doliczyć rozrząd od razu pewnie, plus przepływomierz z obudową filtra to koszt co najmniej 300 zł czyli razem ok 900 no powiedzmy robocizna 300 zł czyli razem 1200, a gdzie reszta gratów?
No cóż, nic lepszego pewnie i tak nie wymyślę, więc wezmę się za to ABK. Jak uda mi się skończyć, dam znać jaki to koszt. Będę miał bardzo po taniości całą B4, swapa biorę ja, resztę mój mechanior.
: 11 maja 2017, 14:02
autor: ziemor
ABK do gazu jest super, części tanie, - super motorek
: 31 maja 2017, 12:01
autor: turbofin
U mnie w audi 80 B3 1.8PM padl motor , wsadziłem słupek ABK, resztę osprzętu od PM-a.
Czyli takie 2.0 8v na jednopunktowym wtrysku i wiekszej przepustnicy od AAE 40mm, portki miałem powiekszone z wyjściem na 60mm od mojego projektu G60.
Smiga na gazolinie jak zły
W budzie B3 fajnie to już jedzie, nie zamienil bym juz na 1.8PM.
: 31 maja 2017, 14:44
autor: maciek889
turbofin, Jak pasował ABK do budy B3? Ponoć łap z B3 nie da się przykręcić do słupka z B4.
: 31 maja 2017, 16:41
autor: turbofin
Prawą łapę od strony kierowcy da się przykręcić do ABK tylko trzeba ja trochę przerobić, drugą łapę trzeba sobie pospawać, chwila roboty
: 19 kwie 2018, 14:54
autor: Pedro_12
turbofin pisze:Prawą łapę od strony kierowcy da się przykręcić do ABK tylko trzeba ja trochę przerobić, drugą łapę trzeba sobie pospawać, chwila roboty
Masz z tej roboty jakąś dokumentacje jakiś zdjęcia co i ile trzeba przerobić? I jak to wygląda?