Strona 1 z 3

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - zawor blow off

: 05 gru 2007, 18:44
autor: Solskier
Dostałem dzisiaj od kolegi zawór upustowy blow off, załozyłem go, ale ku mojemu zdziwieniu nie ma efektu dzwiekowego...dla czego? Jedyny efekt to po przekroczeniu jakiejś wartości doładowania upuszcza cały czas powietrze-czyli trace moc <ok> Podłaczenie jest nastepujące jedne koniec na weżu wychodzącym z IC plus jakiś weżyk cisnieniowy od góry wpiety zaraz za przepływke.O co z tym chodzi?? Może źle go założyłem, może coś jeszcze cza podłaczyć. A moze ktoś ma schemat jak to sie podłacza.

: 05 gru 2007, 19:05
autor: minon1
chodzi chyba o sterowanie. U nas jest podciśnieniowe a ten zawór działać bezie prawidłowo na nadciśnieniowym :?: Jakoś tak to rozumiem, ale pewności nie mam.

: 05 gru 2007, 19:17
autor: czarekj
Nie bawiłem się w takie klocki ale wydaje mi się, że jeżeli jest to zawór upustowy to działa prawidłowo.
Jeżeli taki zawór jest montowany seryjnie to tunerzy podkęcają go by otwierał się później. Patrz większe ciśnienie doładowania.

: 05 gru 2007, 19:26
autor: Vision
tak jak czarekj napisał działa jak zawór bezpieczeństwa w klekocie bezsens tak jak pilocik69 napisał , w benzynie to inna baja

: 05 gru 2007, 20:22
autor: RaKo
Pany gupoty piszecie :mrgreen: Proponuje poszukać np.na YouTuBe Tdi-ka z zaworem pięknie upuszcza powietrze,sens taki sam jak w benzyniaku :mrgreen:

: 05 gru 2007, 20:39
autor: zjawa
W TDI bezcelowe bo nie ma przepustnicy..

: 05 gru 2007, 20:56
autor: minon1
zjawa pisze:W TDI bezcelowe bo nie ma przepustnicy..
celem ma być pssssssssssssssss :lol: <piwo>

: 05 gru 2007, 21:00
autor: RaKo
Co ma przepustnica do blow-offa :?: Cel to właśnie psss pssst :mrgreen:
I ma upuszczać powietrze którego jest za wiele,co niektórzy muszą sporo poczytać :evil:

: 05 gru 2007, 21:06
autor: minon1
RaKo pisze:Co ma przepustnica do blow-offa :?: Cel to właśnie psss pssst :mrgreen:
I ma upuszczać powietrze którego jest za wiele,co niektórzy muszą sporo poczytać :evil:
to Ty poczytaj bo to nie ma tylko robić psssssss a ma konkretne zadanie w doładowanych benzyniakach :roll: <piwo>

: 05 gru 2007, 21:23
autor: RaKo
minon1 dopiero pisałeś że celem ma być psst 10minut później zmieniasz zdanie,a tak w ogóle to napisałem że ma upuszczać powietrze z doładowania żeby np.węzy nie pozrucało i nie uwaliło czegoś i kolega Solskier napisał o blow-offie w TDIku i o dźwięku o który mu chodzi czyli o Pssst,to czemu przeskakujesz na benzyniaki :?: :-/

: 05 gru 2007, 21:29
autor: minon1
RaKo pisze:minon1 dopiero pisałeś że celem ma być psst 10minut później zmieniasz zdanie,a tak w ogóle to napisałem że ma upuszczać powietrze z doładowania żeby np.węzy nie pozrucało i nie uwaliło czegoś i kolega Solskier napisał o blow-offie w TDIku i o dźwięku o który mu chodzi czyli o Pssst,to czemu przeskakujesz na benzyniaki :?: :-/
w TDI tylko pssssssssssss jak najbardziej

: 05 gru 2007, 22:54
autor: zjawa
Jeśli tylko pssst to spoko :mrgreen:
tu mamsz coś o montażu...
http://www.hoberg.at/diesel-bov.html
http://www.misterdotcom.info/smart/Down ... Ventil.pdf

: 05 gru 2007, 23:05
autor: ClNEK
RaKo pisze:minon1 dopiero pisałeś że celem ma być psst 10minut później zmieniasz zdanie,a tak w ogóle to napisałem że ma upuszczać powietrze z doładowania żeby np.węzy nie pozrucało i nie uwaliło czegoś i kolega Solskier napisał o blow-offie w TDIku i o dźwięku o który mu chodzi czyli o Pssst,to czemu przeskakujesz na benzyniaki :?: :-/

dzieki temu zaworowi turbina tez dluzej pozyje i jej tak nie wyhamowywuje.
w dieslu nie ma czym sterowac kiedy ma wypuszczac powietrze gdyz nie ma przepustnicy. pewnie jest przystosowany do mniejszego cisnienia i puszcza przy max doladowaniu, trzebaby mocniejsza sprezyne wsadzic ale wtedy to ci wogole nigdy nie pusci (brak owej przepustnicy - sterowania nim)

przy moim turboi to nie trzeba zaworu zeby poswistac :)

: 05 gru 2007, 23:13
autor: zjawa
ClNEK pisze:w dieslu nie ma czym sterowac kiedy ma wypuszczac powietrze gdyz nie ma przepustnicy. pewnie jest przystosowany do mniejszego cisnienia i puszcza przy max doladowaniu, trzebaby mocniejsza sprezyne wsadzic ale wtedy to ci wogole nigdy nie pusci (brak owej przepustnicy - sterowania nim)
podobno jest jakiś patent na"symulowanie przepustnicy" ale pytanie jak..

: 06 gru 2007, 08:28
autor: Solskier
Dokładnie koledzy w diesli to bedzie tylko efekt pssss i nic wiecej i tak samo jak piszecie zawór otwiera sie przy max doładowaniu (jego max w tej chwili wygląda na 1bar) po osiągnieciu maxa otwiera sie i momntalnie trace moc a pssyt to tylko na 1 biegu jest jako takie, Wiec jak to jest na tych filmikach z you tuba to psssy w klekotach to wystepuje po przeładowaniu a nie po puszczeniu gazu? W takim przypadku jak ja chce zachować moc i na dodatek jeszcze bede go podkrecał o pare PS :mrgreen: , to nigdy nie usłysze tego psssyt bo albo bedzie psssyt albo moc, tylko jak to jest na tych filmikach ze w czasie jazdy to działa i jest tak fajnie :?: