Strona 1 z 1
Audi 80 b3 1.8 RU swap na 2.0
: 07 sty 2018, 19:25
autor: adam94pp
Siemanko jestem od niedawna posiadaczem audi 80 b3 z silnikiem 1.8 Ru+LPG ktory niestety poowoli umiera nie chce mi sie tego remontowac wole wrzucic inny.Nie chce rowniez zadnych 1.8t i tak dalej v6 v8 chce aby dobrze odpalal i ciut lepiej sie zbieral niz ten RU.Tutaj moje pytanie czy 2.0 z abk z b4 115km bedzie pasowal bez wiekszych przerobek? kupilbym caly z osprzetem oraz elektryka i kompem jedynie bez skrzyni bo moja bedzie pasowala.Da sie to ogarnac? chodzi mi bardziej o kwestie elektroniki.Czy wiazka silnikowa laczy sie z wiazka kabinowa? nw jak to jest w audi.Z drugiej strony slyszalem ze da sie bez trudu wrzucic 2.0 3A 113KM jedynie wystarczy wrzucic ssacy z mojego RU poniewaz w tym 2.0 3A jest chyba wtrysk mechaniczny dobrze mowie?
: 07 sty 2018, 20:28
autor: maciek889
Mocowanie łap silnika trochę się różni między B3 i B4. 3A podejdzie bez większych przeróbek.
A wiązki silnikowa jest tak zazębiona z resztą wiązek że praktycznie deskę trzeba ściągać aby wyjąć część idącą do komputera.
: 07 sty 2018, 21:58
autor: adam94pp
Maciek a czy przy silniku 3A wystarczy kupic sam slupek a osprzet zostaje moj?
: 07 sty 2018, 22:25
autor: Krzysiek 84
Chce Ci sie pchać w mechaniczny wtrysk
: 07 sty 2018, 23:06
autor: maciek889
adam94pp pisze:Maciek a czy przy silniku 3A wystarczy kupic sam slupek a osprzet zostaje moj?
Jak się uprzesz to można na osprzęcie gaźnikowca zrobić ale trzeba zrobić podkładkę kolektora ssącego aby zasłonić otwory po wtryskiwaczach oraz przerobić aparat zapłonowy aby dało się wsadzić do bloku 3A aparat z mechaniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu. I jeszcze musiałbyś dać elektryczną pompkę paliwa bo 3A już nie będzie miał krzywki na wałku pośrednim do napędzania mechanicznej pompki paliwa.
Tutaj ktoś zrobił podobną rzecz ale niestety już nie ma zdjęć:
https://audi80.pl/topics77/b3-18-za ... t84699.htm
: 08 sty 2018, 17:17
autor: adam94pp
W poblizu mam swap 2.0 abk 115km ale pochodzi z A6 C4 nic to nie przeszkadza? chyba lepiej wrzuce cala elektryke oraz silnik z osprzetem ale bez skrzyni abk i bedzie to lepsza opcja.Czy tez bedzie ciezko?
: 08 sty 2018, 17:56
autor: maciek889
Wiązki silnika będziesz musiał zapewne przerobić albo wsadzić z 80tki bo A6 C4 już jest inna skrzynka bezpieczników.
: 09 sty 2018, 16:47
autor: adam94pp
Ale jak dorwe z 80 b4 taki silnik abk to brac z wiazka oraz kompem bez skrzyni czy lapy tez beda potrzebne z b4? sry ze tak dopytuje ale wole miec wszystko nizeli auto mialo by stac nie wiadomo ile
-silnik
-wiazka
-komp
-skrzynia bedzie pasowac od RU?
-łapy silnika?
: 09 sty 2018, 19:25
autor: maciek889
Skrzynia będzie pasować tylko zwróć uwagę aby ci nie została tulejka ustalająca na skrzyni i silniku.
Co do mocowaniu silnika to tutaj:
https://audi80.pl/topics9/80-b3-osk ... tm#1040074 Turbofina pisał jak to zrobił.
Tylko też ABK najlepiej kup bez przepływomierza, który jeździć z gazem na mikserze. Do tego jeśli będziesz chciał jeździć dalej na gazie to ABK najlepiej zamontować sekwencje, bo zwykła ma duże szanse na rozwalanie drogiego przepływomierza (przepływomierze do ABK są drogie bo wystrzały gazu często go rozwalają i jest ich deficyt).
: 09 sty 2018, 19:39
autor: Pieterb
adam94pp, widzę kolega mocno coś kombinuje
nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby remont tego silnika.
Bo montaż abk + sekwencja(nawet byle jaka) to pewnie sporo podniesie koszty niż autor planuje.
Podobnie jak montaż 3A ze zwykłym gazem no chyba że jakieś blosy itp - tu też może być średnio.
: 09 sty 2018, 19:45
autor: adam94pp
Pieter srednio chce to remontowac oczywiscie zrobilbym to sam ale ten silnik to padaka 75km nie jedzie