Swap silnika ADR do Audi 80 B4 2.0 ABT
: 27 cze 2018, 23:38
Jak w temacie, chcę zrobić swap silnika z ABT na ADR 20v. Napotkałem się na tym forum z jednym wątkiem lecz jest on mało obszerny a kontaktu z właścicielem nie ma. starałem się znaleźć coś na forum i w wujku google lecz z mizernym skutkiem. Postanowiłem więc założyć nowy temat i mam gorącą nadzieję że pomożecie choć troszkę, a możliwe że i komuś się przyda. Na wstępie zaznaczam że nie interesuje mnie swap na 1.8T gdyż to są już dla mnie zbyt duże koszta a nie chcę znów wracać do ABT z racji tego że umarł mi już drugi taki motor. Kupiłem Już silnik z anglika z osprzętem o przebiegu 95 tyś. mil, mam do niego komputer, stacyjkę i licznik. Wiązkę silnika będę miał na dniach tak samo jak cewkę zapłonową. nie liczę na to że podacie mi wszystko na tacy ale mam nadzieję że choć trochę mnie naprowadzicie by to w całości funkcjonowało.
Silnik jest z aluminiowym kolektorem dolotowym i przepustnicą, są w nim również zamontowane łapy. Pochodzi on z Audi A4 B5. Może któryś z forumowiczów ma w swoim Audiku taki motorek i jest w stanie odpowiedzieć mi na kilka pytań lub może jest tu dobrze ogarnięty kolega, a pytania brzmią następująco:
Układ chłodzenia: Czy przy ADR-ku chłodnica z silnika ABT wystarczy i czy wiatrak elektryczny wyrobi swoją normę? A może jest potrzeba wymienić chłodnicę i zastosować wiatrak na wiskozie?
Układ przeniesienia napędu oraz sprzęgłowy: Czy sprzęgło z A4 spasuje pod skrzynię od abk? Jaką skrzynię doradzicie mi by przełożenia nie były zbyt krótkie lecz też nie za długie, aby autko przyśpieszało dość energicznie? dodam że w ABT miałem bardzo krótką skrzynię i mimo odczuwalnego przyśpieszenia Audi było wolniejsze co za tym idzie obroty były dość duże. Może ktoś ma inny pomysł co do połączenia sprzęgła ze skrzynią ? Skrzynia od B5 nie pasuje gdyż przeguby są mniejsze od flansz napędowych skrzyni.
Rozrusznik: czy rozrusznik od ABT będzie współgrał wieńcem koła zamachowego od A4?
Za wszelką pomoc z góry dziękuję i postaram się odwdzięczyć. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie proszę o wypowiedzenie się.
wiem że proszę o wiele lecz wiedza nie bierze się znikąd i z chęcią czegoś się od was nauczę bo na pewno jesteście dużo bardziej doświadczeni ode mnie
Będę zdawał relację zdjęciową z postępów przy autku. Pozdrawiam 
Silnik jest z aluminiowym kolektorem dolotowym i przepustnicą, są w nim również zamontowane łapy. Pochodzi on z Audi A4 B5. Może któryś z forumowiczów ma w swoim Audiku taki motorek i jest w stanie odpowiedzieć mi na kilka pytań lub może jest tu dobrze ogarnięty kolega, a pytania brzmią następująco:
Układ chłodzenia: Czy przy ADR-ku chłodnica z silnika ABT wystarczy i czy wiatrak elektryczny wyrobi swoją normę? A może jest potrzeba wymienić chłodnicę i zastosować wiatrak na wiskozie?
Układ przeniesienia napędu oraz sprzęgłowy: Czy sprzęgło z A4 spasuje pod skrzynię od abk? Jaką skrzynię doradzicie mi by przełożenia nie były zbyt krótkie lecz też nie za długie, aby autko przyśpieszało dość energicznie? dodam że w ABT miałem bardzo krótką skrzynię i mimo odczuwalnego przyśpieszenia Audi było wolniejsze co za tym idzie obroty były dość duże. Może ktoś ma inny pomysł co do połączenia sprzęgła ze skrzynią ? Skrzynia od B5 nie pasuje gdyż przeguby są mniejsze od flansz napędowych skrzyni.
Rozrusznik: czy rozrusznik od ABT będzie współgrał wieńcem koła zamachowego od A4?
Za wszelką pomoc z góry dziękuję i postaram się odwdzięczyć. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie proszę o wypowiedzenie się.


