Strona 1 z 1

[1.9 AAZ] swap na 1.9 tdi AHU z passata b5

: 20 sie 2018, 18:17
autor: dawm80
Witam serdecznie ! Mam do dyspozycji całego passata b5 s silnikiem 1.9 tdi ahu . Chce wsadzić to do mojego audi 80 b4 . Mój td nie jest jakiś słaby ani wolny bo jest po lekkich modach a nawet remontach ale nie o tym . Kwestie mechaniczne to pikuś nawet jej przeróbki choć w tym przypadku wiele ich nke będzie. Problem leży w elektryce silnika . Wiem ze musze przełożyć instalację silnika z passata do audi bo jest przepływka sama pompa itd . Co jak co z czym trzeba będzie coś ciąć? Chodzi o instalację i wlutowywac się w starą ? Co z kompem miejsce na niego jest pod podszybiem . Co ze złączem obd ? Co z zegarami u mnie jest big ben tutaj obrotomierz z czego wsadzić czy z normalnego 1z czy a a4b5 ? Co z abs z nim chyba nic sie nie zmienia tylko podłączyć kontrolke do zegarów. Nie interesuje mnie mtdi choć to najprostsze wyjście . Ten silnik jest jak igła, zwiększyłem mu lekko dawkę na nastawniku zbiera się naprawdę dobrze . Nie jestem jakiś ciemny nie myślcie tak . Przydały by sie jakieś schematy itp gdzie szukać? Siedzę na forum od jakiegoś czasu ale dopiero wczoraj się zarejestrowałem, szukałem szukałem ale nic komkrkonkretnego nie znalazłem. Nie oczekuje odpowiedzi na tacy ale im więcej tym lepiej . Pozdrawiam

: 20 sie 2018, 20:20
autor: MUNIOR
Niestety ale inastalacja z paska b5 czy audi a4 nie bardzo pasuje do audi 80 ,bo jak sam zauwazyłeś zupelnie inne jest umiejscowienie kompa czy skrzynki bezpieczników .Zapakowanie takiej instalacji do 80 tki to nie lada wyzwanie i rzeżba .Jak ten pasek B5 dawca jest do 97 roku czyli ze sterownikiem ECU 028906021 ,to najlepszym wyjsciem było by poszukanie instalacji z audi 80 z nastawnikiem indukcyjnym i "zapakowanie "jej do twojej 80 tki i wszystko z grubsza będzie pasować bez wiekszej rzeżby .Jedynie wtyczka od nastawnika pompy wtryskowej będzie inna ,ale to nie problem bo mozna zakupić taką wtyczke i przeszczepić .Jeżeli to rocznik 98 i póżniejszy to jest wiekszy problem bo jest już zupelnie inna wtyka do ECU ....A tak podsumowując to przekładanie instalacji to zwykle cięzka i masakryczna robota , nawet jak wszystko z grubsza pasuje ...jak nie pasuje ,czyli instalacja z paska b5 do 80 tki ,to już nie masakra tylko tragedia ....i nawet ja ,gdzie się w tych wszystkich róznicach dobrze orientuje ,nie podjąl bym się takiej "zabawy " ...wolał bym już kupić całe auto ;-)

: 20 sie 2018, 22:02
autor: Krzysiek 84
dawm80, _uwaga

: 21 sie 2018, 11:10
autor: dawm80
Passat to rok 97 jedynie muszę zajrzeć na numer ale z kolei w którym miejscu on jest? Na obudowie? Po czym poznam nastawnik indukcyjny? To ten z przelewem do gory ? Mam dostęp do kilku 80 na części ale to raczej zwykle 1z na potencjometrycznym. A w tym przydały z tej instalacji da sie cos zrobić wtedy taka na 100% będę mial . A co z kompem wtedy wrzucam z passata czy razem z instalacją komp z audi ? mysli_ . Zależy mi trochę na tym

: 21 sie 2018, 18:39
autor: Krzysiek 84
dawm80 pisze: Po czym poznam nastawnik indukcyjny? To ten z przelewem do gory ?
To jest indukcyjny

Obrazek