Montaż zmodyfikowanego 1.8T zamiast 2.0 ABK - prośba o pomoc
: 24 gru 2019, 07:04
Witam.
Podpięty temat ma już stare posty więc chciałbym prosić o wypowiedzi osób które są po takich przeróbkach "świeżo".
Docelowo chciałbym zamontować silnik o oznaczeniu AEB. Przed montażem tego silnika chciałbym przygotować go pod minimum 250KM. Silnik zostanie przed montażem kompletnie wyremontowany.
To co miałbym w planach :
- remont kompletny silnika
- montaż wzmocnionego sprzęgła
- montaż innej turbiny (hybryda?)
- montaż wydajniejszych wtryskiwaczy
- montaż tego silnika do Audi 80 Sedan
- montaż FMIC
- wykonanie układu wydechowego
- montaż wydajniejszej pompy paliwowej
- montaż wydajniejszych hamulców (np. z 2.8)
- finalne strojenie z hamownią
Budżet na powyższe to ok. 10 000,00 - 12 000,00 zł (nie zawiera ceny auta,kosztu zakupu silnika 1.8T, kosztów montażu - będę to robił sam)
Chciałbym prosić o podpowiedzi osób obeznanych w temacie :
- jakie dodatkowo "graty" wymienić przy remoncie względem serii żeby uzyskać te 250KM minimum oraz żeby to było bezpieczne?
- czy jest sens "zakuwania" silnika? jeśli zwiększa to jego wytrzymałość oraz trwałość to wolałbym to wykonać.
- czy jakaś skrzynia 6 biegowa pasuje P&P czy trzeba rzeźbić?
- czy ogólnie montaż tego silnika wraz ze wszystkim obędzie się bez większego rzeźbienia i powinienem ogarnąć temat na własną rękę? Wymieniałem w aucie wiele rzeczy sam i uważam że powinno się udać jeśli swap nie wymaga używania specjalnych narzędzi których mógłbym nie mieć.
No i najważniejsze - czy ten budżet wystarczy? Ewentualnie co będę mógł z takim budżetem "sensownie" zadziałać.
Prosiłbym ewentualnie o linki do takich komponentów jak turbo, sprzęgło itd. - sprawdzonych gdzie nie dostanę bubla.
PS. Jeśli jest ktoś ze świętokrzyskiego, z ogarniętą taką 80tką - bardzo proszę o kontakt.
Podpięty temat ma już stare posty więc chciałbym prosić o wypowiedzi osób które są po takich przeróbkach "świeżo".
Docelowo chciałbym zamontować silnik o oznaczeniu AEB. Przed montażem tego silnika chciałbym przygotować go pod minimum 250KM. Silnik zostanie przed montażem kompletnie wyremontowany.
To co miałbym w planach :
- remont kompletny silnika
- montaż wzmocnionego sprzęgła
- montaż innej turbiny (hybryda?)
- montaż wydajniejszych wtryskiwaczy
- montaż tego silnika do Audi 80 Sedan
- montaż FMIC
- wykonanie układu wydechowego
- montaż wydajniejszej pompy paliwowej
- montaż wydajniejszych hamulców (np. z 2.8)
- finalne strojenie z hamownią
Budżet na powyższe to ok. 10 000,00 - 12 000,00 zł (nie zawiera ceny auta,kosztu zakupu silnika 1.8T, kosztów montażu - będę to robił sam)
Chciałbym prosić o podpowiedzi osób obeznanych w temacie :
- jakie dodatkowo "graty" wymienić przy remoncie względem serii żeby uzyskać te 250KM minimum oraz żeby to było bezpieczne?
- czy jest sens "zakuwania" silnika? jeśli zwiększa to jego wytrzymałość oraz trwałość to wolałbym to wykonać.
- czy jakaś skrzynia 6 biegowa pasuje P&P czy trzeba rzeźbić?
- czy ogólnie montaż tego silnika wraz ze wszystkim obędzie się bez większego rzeźbienia i powinienem ogarnąć temat na własną rękę? Wymieniałem w aucie wiele rzeczy sam i uważam że powinno się udać jeśli swap nie wymaga używania specjalnych narzędzi których mógłbym nie mieć.
No i najważniejsze - czy ten budżet wystarczy? Ewentualnie co będę mógł z takim budżetem "sensownie" zadziałać.
Prosiłbym ewentualnie o linki do takich komponentów jak turbo, sprzęgło itd. - sprawdzonych gdzie nie dostanę bubla.
PS. Jeśli jest ktoś ze świętokrzyskiego, z ogarniętą taką 80tką - bardzo proszę o kontakt.