FMIC Audi 80 B4 TDI Pierburg
: 15 mar 2020, 11:03
Witam, wczoraj zakończyłem montaż FMICa jak w temacie.
Co nam potrzebne?
Intercooler Fiat Bravo 1,9 lub Grande Punto są identyczne. Allegro 100zł z wysyłką.
Rura aluminiowa 51mm długość 60cm szt,1
Kolanko aluminiowe 90stopni 51mm dł. 30cm szt,1
kolanko alu,,,,,,,,,,,, 45stopni 51mm dł. 30cm szt, 2
silikony 90stopni 51mm 30cm szt 2,
opaski 8szt.
śruba 8ka długości 5cm wystarczy szt,2
spawarka ,klucze, flex z cienką tarczą ,brzeszczot pilnik ,zderzak S2 no i chęci
Kolanka, silikony,rura i opaski zamówione na FMIC.pl i nie jest to reklama tu wszystko jest ze zdjęciami ,ceny ,każdy wymiar praktycznie.
Do roboty
Zdejmujemy zderzak przód, demontujemy listwę dolną przed chłodnicami ,taki spoiler na całej szerokości chłodnic, montowany na plastikowe nakrętki,obcinamy śruby spod tych nakrętek 4szt.
demontujemy kierownicę wiatru intercoolera i oryginalny intercooler wraz z mocowaniem do podłużnicy.
Ja mam wersję z klimatyzacją i wszystko dało się upchnąć.
Pod chłodnicą wody od przodu na dole nad rurą poprzeczną wystają blaszki 2mm trzeba to obciąć, tak samo mocowanie środkowe pasa górnego, a samą tą blachę która idzie od góry od zamka wygiąć ok 5cm pod kątem 90st. inaczej nie wejdzie intercooler.
Spawamy 2 śruby 8ki do rury pod chłodnicami i wieszamy intercooler,kolanka silikony trzeba odpowiednio skrócić, rurę 60cm skracamy o 24cm to co zostaje na samachód, kolanko alu 90 stopni skracamy 9,5cm z jednej strony.
Kolanka aluminiowe 45 podłączamy pod turbo, do strony gorącej i zimnej powrotu na kolektor dolotowy.
Wykorzystujemy oryginalne rury z Audi i nic nie obinamy, rurę od torbo trzeba zdjąć, odwrócić 180 zamienić końce , profilowanie lepiej pasuje i odwrócić w stronę lewego koła, poskręcać wszystko do kupy. Koszt ok 350zł w tym wysyłki po 2 razy, bo nie wiedziałem co będzie potrzebne.
Przepraszam za chaotyczny opis, mam zdjęcia jak ktoś chce na email.
Pozdrawiam RaKo
Co nam potrzebne?
Intercooler Fiat Bravo 1,9 lub Grande Punto są identyczne. Allegro 100zł z wysyłką.
Rura aluminiowa 51mm długość 60cm szt,1
Kolanko aluminiowe 90stopni 51mm dł. 30cm szt,1
kolanko alu,,,,,,,,,,,, 45stopni 51mm dł. 30cm szt, 2
silikony 90stopni 51mm 30cm szt 2,
opaski 8szt.
śruba 8ka długości 5cm wystarczy szt,2
spawarka ,klucze, flex z cienką tarczą ,brzeszczot pilnik ,zderzak S2 no i chęci
Kolanka, silikony,rura i opaski zamówione na FMIC.pl i nie jest to reklama tu wszystko jest ze zdjęciami ,ceny ,każdy wymiar praktycznie.
Do roboty
Zdejmujemy zderzak przód, demontujemy listwę dolną przed chłodnicami ,taki spoiler na całej szerokości chłodnic, montowany na plastikowe nakrętki,obcinamy śruby spod tych nakrętek 4szt.
demontujemy kierownicę wiatru intercoolera i oryginalny intercooler wraz z mocowaniem do podłużnicy.
Ja mam wersję z klimatyzacją i wszystko dało się upchnąć.
Pod chłodnicą wody od przodu na dole nad rurą poprzeczną wystają blaszki 2mm trzeba to obciąć, tak samo mocowanie środkowe pasa górnego, a samą tą blachę która idzie od góry od zamka wygiąć ok 5cm pod kątem 90st. inaczej nie wejdzie intercooler.
Spawamy 2 śruby 8ki do rury pod chłodnicami i wieszamy intercooler,kolanka silikony trzeba odpowiednio skrócić, rurę 60cm skracamy o 24cm to co zostaje na samachód, kolanko alu 90 stopni skracamy 9,5cm z jednej strony.
Kolanka aluminiowe 45 podłączamy pod turbo, do strony gorącej i zimnej powrotu na kolektor dolotowy.
Wykorzystujemy oryginalne rury z Audi i nic nie obinamy, rurę od torbo trzeba zdjąć, odwrócić 180 zamienić końce , profilowanie lepiej pasuje i odwrócić w stronę lewego koła, poskręcać wszystko do kupy. Koszt ok 350zł w tym wysyłki po 2 razy, bo nie wiedziałem co będzie potrzebne.
Przepraszam za chaotyczny opis, mam zdjęcia jak ktoś chce na email.
Pozdrawiam RaKo