Strona 1 z 1

Pytanie o SWAP

: 16 sie 2020, 00:10
autor: Krisu303
Siemano wszystkim mam do was pytanie, ponieważ od jakiegoś czasu no nie daje mi to spokoju czy jeśli chce zrobić swapa z 2.0 abt na 1.8t to czy zawieszenie które jest oryginalnie musi zostać wymienione????? Bo ja jestem zdania że w sumie tak ale mogę się mylić. Z góry dziękuję za odpowiedź i jeśli to zły dział na taką dyskusje to przepraszam.

Re: Pytanie o SWAP

: 17 sie 2020, 07:46
autor: Leo
nie musi być, bo i po co. O te parę kilo nie chodzi.

Re: Pytanie o SWAP

: 18 sie 2020, 23:06
autor: Krisu303
To znaczy,że co wywalam se jednostkę 2.0 i przerabiam łapę i wstawiam 1.8t tak o bez zmiany zawiasu? czyli jedyne co to pewnie hamulce mam rozumieć?

Re: Pytanie o SWAP

: 19 sie 2020, 07:25
autor: Leo
hamulce to kwestia masy i prędkości. Masę praktycznie niewiele zmieniasz, a prędkość może i tak, hamulce większe zawsze się przydają, lecz różnicę poczujesz dopiero wtedy, jak wsadzisz coś powyżej 300mm na przód. Nawet tak zachwalane dwutłoki nie są ostatecznie takie super do wyższych prędkości, a niestety, nie bardzo jest w czym wybierać.

Re: Pytanie o SWAP

: 19 sie 2020, 15:23
autor: Pieterb
Krisu303 pisze:
18 sie 2020, 23:06
bez zmiany zawiasu?
a co ma zawias do tego? no chyba ze jakąś wyścigówkę z tego robisz ;-)

Re: Pytanie o SWAP

: 19 sie 2020, 15:31
autor: Krisu303
To znaczy ja wcześniej byłem przekonania że nie trzeba ale kiedy to mój znajomy który jest mechanikiem powiedział mi,że przecie ta buda jest za stara i,że ogółem to lipa z takim zawiasem do takiego silnika i inne tego typu teorie.

Re: Pytanie o SWAP

: 19 sie 2020, 15:50
autor: Leo
ludzie pakują 4.2 i zawiasu nie ruszają... będziesz tym w wyścigach startował? Nie? To nie zawracaj sobie głowy.

Re: Pytanie o SWAP

: 19 sie 2020, 17:49
autor: Krisu303
No w sumie racja nie chce z tego robić wyścigówki tylko bardziej coś co poprawi osiągi tego auta. A co do reszty ile taki pełen koszt swapa wychodzi? Chodzi mi tu o to że jaki silnik musi być do tego najlepiej dobrany (chodzi mi tu o oznaczenie) i jak wygląda sytuacja z wiązkami. Wiadomo nie mam umiejętności do zrobienia tego ale ciekawi mnie taki kosztorys jaki może sobie zarządzać mechanik jeśli by miał to zrobić.

Re: Pytanie o SWAP

: 19 sie 2020, 18:54
autor: maciek889
Chyba jakiś czas temu ktoś z forum brał 10k za swap chyba z silnikiem, jego odświeżeniem i uszczelnieniem + częściami w tej cenie. Jakaś bardziej znana firma tuningowa weźmie 20k+. A mechanik też dobrze miał pojęcie, bo jak nigdy nie robił takiej przekładki ani nic z tuningu, dorabiania wydechu i dolotu od zera to może różnie się skończyć. Najłatwiej wchodzi po 4 cylindrowych silnikach z 80tki pierwsze wersje podłużnie montowanego 1.8T na tym starszym bloku, który jeszcze nie miał pompy wody na rozrządzie np. AEB, AJL, APT.

Gdzieś w FAQ na górze działu tuning jest opis podłączenia wiązki AEBa.

Re: Pytanie o SWAP

: 19 sie 2020, 18:59
autor: Krzysiek 84
Servo dwu komorowe by się przydało i poczujesz różnicę w hamowaniu nawet na jednotłoku z tarczą 280x22

pytanie o podlaczeie turba ze ziennna geometria

: 16 sty 2022, 18:08
autor: jacek42dzek
witam robie tuning mechaiczny 1.9 tdi 1z na moc 170 km w tymcelu zakupilem turbo gt 1852V ze zmiennna geometria w aucie bylo turbo t15 z klapka upustowa jak podlaczyc teraz te turbo ze ziennna geometria lub co jeszcze dokupic moze ktos juz wykonal taka przerubke i podpowiedz jak to wykonac