Strona 1 z 1

[b3 1.8 JN] Modyfikacje - zamiana z 1.8s na 1.8e - roznice ?

: 23 sty 2008, 22:42
autor: bartek18150
Tak jak w temacie :mrgreen: . Mianowicie chodzi mi o roznice w budowie silnikow :oops: . Czym sie one roznia ze z oznaczeniem E maja wiecej konikow? Myslalem nad przerobka, slyszalem ze posiadaja dwie pompy zasilajace, ok ale co dalej :-? ? I tutaj nasuwa sie drugie pytanie, jak ma to sie do spalania? :lol:

: 24 sty 2008, 00:44
autor: Andrew^
1.8e to nie przypadkiem DZ ?? chyba tak wtedy ma 112 KM a rozni sie walkiem rozrzadu, brakiem kolektora, troche innym ukladem tryskowym. spalanie bardzo zblizone do 1.8s

: 24 sty 2008, 01:16
autor: bartek18150
czyli lipa z przerubkami? :-(

: 24 sty 2008, 08:41
autor: vwcorjacek
Moim zdaniem wszystko sie da...zależy tylko od checi i budżetu właściciela...

: 24 sty 2008, 21:23
autor: Andrew^
jaka lipa ?? jak nie masz kata w dowodzie wycinasz, walek ?? szrot i szukasz takiego silnika jak Ci nie dadza z silnika no to juz ciezej ale napewno znajdziesz, co do softu odezwij sie do Czerkaj-a zapytaj jak to jest z softem do tych silnikow moze wsytarczy zmienic kosci z DZ do JN-a ew cale komputery podmienic. Proboj

: 25 sty 2008, 21:57
autor: bartek18150
a czym dokladniej ruzni sie walek w tych silnikach?

: 25 sty 2008, 22:29
autor: Andrew^
inne krzywki - chyba :) co za tym idzie w innym momencie otwieraja sie zawory :)

: 25 sty 2008, 22:33
autor: bartek18150
czyli nie wiadomo czy ruch tlokow jest taki sam, eh widze ze jak cos to lepiej by bylo caly silnik wsadzic

: 27 sty 2008, 10:03
autor: Andrew^
a co Cie w tym momencie ruch tlokow interesuje ?? niech ktos bardziej obeznany sie wypowie mi sie wydaje ze tam jest ten sam układ korbowo-tłokowy rozni sie tylko walek aaa i podgrzewacz jest na boku bloku w tym silniku

: 28 sty 2008, 21:50
autor: bartek18150
Chpodzi o to ze jesli inny walek to rowniez tloki moga pracowac w innej sekwecji

: 29 sty 2008, 03:45
autor: seba1025
co ty za głupoty opowiadasz? jak mogą inaczej tłoki chodzic... tak sama chodza jak we wszystkich r4 wyznaczajac faze ssąca i wydechową itp... tylko w tych fazach przez krzywki może byc opuźnione otwieranie lub zamykanie zaworów ssących i wydechowych po za tym byly róznice DZ od JN, napewno ma inny wałek , ma wyłaczenie przepustnicy, układ ssący jest taki sam. komp nie wiem. i stopień spręzenia ma chyba inny niz JN ale tego nie potwierdzam.


Ps.
rozłozenie tłoków w R4 _ -- -- _ pierwszy na dole drugi na górze trzeci też czwarty na dole i jak chodza to sie zmieniaja jak 3i2 leca w dół to 1i4 lecą w góre i tak do us..anej śmierci:P
przepraszam jesli to wulgaryzm:)

: 29 sty 2008, 08:32
autor: Żo
W silniku DZ nie ma kompa sterującego pracą wtrysku. T wtrysk mechaniczny - proponuję użyć opcji szukaj - w tematach odnośnie instalacji gazowej jest więcej szczegółów.

: 30 sty 2008, 23:14
autor: bartek18150
JN to rowniez wtrysk mechaniczny :-/ wiec dziala podobnie jak DZ. Chodzi mi o konkretne ruznice, lub jakies mody, kotre zwekszylyby moc w JN. Jak dla mnie 90km na taki silniczek to trszke malo, choc moj nawet ladnie sie zbiera na kazdym biegu :mrgreen:

: 30 sty 2008, 23:56
autor: Andrew^
chcesz mocniejszy motor ?? przeswapuj 2.0 16v ;)dz, jn i reszta to silniki dla dziadkow nic z nimi nie zrobisz

: 20 kwie 2008, 09:36
autor: robus1974
JN od DZ różni się bardzo,po pierwsze wałek a dokładnie wzniosy krzywek czyli czasy otwarcia i zamknięcia zaworów,komory spalania czyli inny tłok inna głowica a co za tym idzie inne sprężanie .DZ trzeba karmić 98 a JN możesz poić 95.Oprócz tego masa drobnych różnic które są niewidoczne na pierwszy rzut oka.Jak chcesz więcej mocy to załatw sobie inny silnik 2,3 lub 16v.Jeszcze poczujesz różnice jeśli wymienisz wtryskiwacze ale to nie jest tanie,w aso 216 zł sztuka.Możesz sobie zamówić sportowy wałek ale to koszt koło 700zł,wybierasz sobie ilu stopniowy chcesz(normalne wałki są robione w okolicach 270 stopni)im więcej stopni tym większy wzrost mocy,ale i większe spalanie,ale na samym wałku się sprawa nie kończy,prawdopodobna wymiana tłoków planowanie głowicy(w zasadzie remont,szlifowanie gniazd,szlifowanie zaworów,poszerzanie kanałów ssących).Załatw sobie silnik z golfa 1 1,6 gti lub samą głowicę(to była płaska głowica jak z diesla,miała przeogromne zawory,ale wtedy to na 100% wymiana tłoków,do niej jeszcze jakiś ekstra wałek,no i zaślepienie kanału spływowego oleju z regulatorów hydraulicznych..Przekładka silnika to też nie taka prosta sprawa sprawa,jeśli wymieniasz na taki sam to nie problemu ale jeśli wkładasz inny to już problem i to nie mały,silnik spasujesz bez problemu ale jeśli chodzi o resztę to masa przeróbek,najlepiej mieć auto z którego bierzesz silnik pod ręką wtedy wszystko umiesz pozamieniać w ostateczności przerobić.Robiłem to nie raz i wiem ile jest z tym dupczenia,jeśli ma to mieć ręce i nogi.