Strona 1 z 4
[b4 1.9 1Z] Modyfikacje układu wtryskowego-rezystor
: 06 lut 2008, 18:41
autor: karol121
czy moze mi ktos wytłumaczyc dlaczego nie mozna podpiac sobie takiego oporniczka do silników z przepływka bosh :?: na czym dokladnie to polega :?: bo jak narazje nikt dokladnie tego nie opisal
: 06 lut 2008, 18:46
autor: DYZIO
Kolego było wiele razy opisane dokładnie. Przepływka to tylko znak rozpoznawczy a chodzi tu dokładnie o pompe paliwową
: 06 lut 2008, 18:52
autor: karol121
bylo napisane ze sie spali ale co nikt nie napisal i dlaczego
: 06 lut 2008, 22:49
autor: przemik
Rezystory, oporniczki, boxy.... prosta droga do rozpieprzenia silnika :mrgreen:
pozdr
: 07 lut 2008, 06:49
autor: Brylantoos
nic ci sie nie spali (przynajmniej mi sie nie spalilo) Mam b4 z 92 i niestety pompe na potencimetrze (okragla wtyczka) jezeli masz tez taka to mozesz zapomniec o oporniku.Pozdro
: 07 lut 2008, 07:45
autor: karol121
hej brylantoos witam ja własnie próbuje udowodnic ze moze i sie da t zrobic z tym opornikiem bo jak on jest wpinany do czujnika temperatury paliwa nie do powietrza tak jak pisal Minion tzn ze sie da to zrobic tylko trzeba taki oporniczek wpiac pod 5 i 6 pin a ty wpinałes pod 2 i 3 tak :?:
[ Dodano: 2008-02-07, 08:19 ]
rezystancja czujnika temo paliwa
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 62641.html
[ Dodano: 2008-02-07, 11:50 ]
brylantoos a ty pod jakie piny to podpinałes :?:
: 07 lut 2008, 12:36
autor: RaKo
A nie pod 4 i 7my :?:
: 07 lut 2008, 12:51
autor: karol121
czujnik temp paliwa pod 5 i 6 wtyczka okragla przpływka bosh nast potencjometryczny, a ty RaKo jak masz wtyczke :?:
[ Dodano: 2008-02-08, 10:33 ]
wiem juz ze na 100% ze wstawiajac opornik w piny 2 i 3 nic nie da gdyz wtegy opornik wpinamy w równoleg potenjometru ale nie wiem jakby sie nastawnik zachowal wpinajc w szereg opornik na wyjsciu potencjom do ECU co by spowodowalo zmniejszenie napiecia
[ Dodano: 2008-02-21, 18:58 ]
witam ponownie teraz juz wiem ze na 100% da sie podpiac rezystor do nastawnik potencjometrycznego tylko trzeba go wpiac w szereg na wyjsciu potencjometra wtedy zmniejszy sie napiecie idace do ECU a co za tym idzie dawka zwiekszy sie <ok>
: 10 mar 2009, 10:48
autor: UKI_XX
podstawową wadą chip'a jest jego cena a podstawową wadą rezystora to że nie należy go podłączać na stałe
co do silnika to nie ma żadnego znaczenia czy dawkę zwiększamy rezystorem czy zmieniając mapę <ok>
..no ale gdybyśmy wszyscy zakładali rezystory to z czego żyli by chiptunerzy :?:
: 10 mar 2009, 11:53
autor: PawelG
UKI_XX pisze:co do silnika to nie ma żadnego znaczenia czy dawkę zwiększamy rezystorem czy zmieniając mapę <ok>
jeśli sądzisz, że chiptuning polega na zwiększaniu dawki paliwa, to jesteś w lekkim błędzie <ok>
: 10 mar 2009, 12:48
autor: B4ME
UKI_XX pisze:
..no ale gdybyśmy wszyscy zakładali rezystory to z czego żyli by chiptunerzy :?:
z montowania większych suszarek
nie wiem jak inni ale ja bym nigdy nie założył rezystora do mojego samochodu nawet jakby dawał +100% PS/Nm za 10gr... To nie oto chodzi moim zdaniem... eh
: 10 mar 2009, 18:01
autor: UKI_XX
PawelG pisze:
jeśli sądzisz, że chiptuning polega na zwiększaniu dawki paliwa, to jesteś w lekkim błędzie <ok>
no jak wolisz, ciśnienie doładowania też można zwiększyć za pomocą rezystora <ok>
a skoro piszesz, że nie polega na zwiększaniu dawki paliwa to skąd niby mają się wziąć te dodatkowe konie i Nm :?: do pewnego stopnia mapa doładowania zostaje jak była a zmieniasz mapę paliwową a więc więcej koni to paliwa a jak chcesz więcej to podnosisz również ciśnienie doładowania i tu nie ma żadnego znaczenia czy ciśnienie jak i dawka są ustawione za pomocą komputera czy oszukując czujniki
silnik jest tylko obiektem fizycznym zamieniającym energię zawartą w paliwie na energię mechaniczną i dla niego nie ma żadnego znaczenia jak ma podane paliwo i powietrze a jedynie ilość paliwa i powietrza <ok>
: 10 mar 2009, 23:24
autor: MAPI
a co z kątem wtrysku :?: ...też oszukasz oporniczkiem :?:
przerobienie mapy paliowej nie polega na podniesieniu jej w całości
paliwa dodaje sie tylko tam ,gdzie daje najlepszy efekt...i jest najlepiej wykorzystane
to samo z doładowaniem ,ustawieniem monentu obrotowego ,ograniczeniem dymienia itd....
pozdrowionka
: 11 mar 2009, 10:16
autor: B4ME
MAPI pisze:a co z kątem wtrysku :?: ...też oszukasz oporniczkiem :?:
przerobienie mapy paliowej nie polega na podniesieniu jej w całości
paliwa dodaje sie tylko tam ,gdzie daje najlepszy efekt...i jest najlepiej wykorzystane
to samo z doładowaniem ,ustawieniem monentu obrotowego ,ograniczeniem dymienia itd....
pozdrowionka
Pewnie wszyscy nie wiedzą ale MAPI jest tunerem i zna się na rzeczy...
: 11 mar 2009, 16:30
autor: UKI_XX
ale z kątem wtrysku to też wyskoczyłeś
skoro mam ustawiony na 52 to zmienisz mi za pomocą programu na 65 bez przekręcania pompy :?: