Strona 1 z 1

[b4 2.0 ABT] Modyfikacje - zmiana wtrysku

: 02 mar 2008, 20:57
autor: damian k
chlopaki mam male pytanko natury technicznej. chce zmienic wtrysk w moim audi. mam 2.0 najedno punkcie a chce zeby byla na wielopunkcie. czy jest taka zmiana mozliwa? czy trzeba zmieniac caly motor?

: 02 mar 2008, 21:51
autor: homer
nie zmieniasz: uklad wtryskowy, kompa(od mono chyba nie ogarnie),wiazke, puszke z filtrem, fitr, przepustnice(?) i chyba glowice (ale pewny nie jestem)
PS mdlubanie tego silnika jest bezowocne ja to rpzerrabialem fakt nie jezdiz juz jak ABT ale nie jest to rakieta :lol:

: 03 mar 2008, 11:53
autor: damian k
widzialem w tematach przerobiony filtr w ABT 1.8. zalozony byl od golfa. czy jest tez taka przerobka do 2.0???

: 03 mar 2008, 14:23
autor: homer
ale abt miales chyba tylko 2,0?? i wlasnie w nim to bylo rezane a od silnika 1,8 (golf GT) jest wlasne ta kopulka ktra montujesz <ok>

: 03 mar 2008, 23:27
autor: wilu8
ABT 2.0 i 1.8 PM ma ten sam wtrysk więc podejdzie bez problemu ta ''czapka ''
he ETKA to nazywa kolektor ssący

: 04 mar 2008, 09:00
autor: Danek
Koledzy ale damian k, pyta czy można monowtrysk przerobić na wielopunkt :-) .
Moim skromnym zdaniem sprawa nieopłacalna. Jak już wspomniał Homer do wymiany cała góra silnika, prawdopodobnie również tłoki bo w ABT jest niższe sprężanie niż w ABK (tłok chyba ma głębszy dołek w denku), wiązka, komputer, filtr powietrza oraz dokładka przepływomierza. Natomiast próba przełożenia wielopunktu z 1,8 golfa lub 1,8 Audi to jeszcze większa rzeźba bo 1,8 na wielopunkcie to mechaniczny wtrysk.
Przekładka całego silnika to praktycznie taki sam zabieg jak w pierwszym przypadku więc również nieopłacalne.

: 29 mar 2008, 16:25
autor: mikesz20
witam mam właśnie podobny dylemat w poniedziałek mój mechanik będzie rozbierał mi silnik i okarze sie czy opłaci się naprawa czy jednak wymiana jak wymiana to znów może zmienić z 2.0 ABT (90ps)na 2.0 ABK (115ps) ale z waszych postów wynika że jednak nie warto

: 29 mar 2008, 18:43
autor: Hołowczyc20
Witam
Jeżeli się da naprawić to napraw a jeżeli nie to kup znowu ABT albo jak chcesz mieć mocniejszy to ABK

: 30 mar 2008, 18:27
autor: el_scorpion
Jak opłaci ci się wymiana silnika z abt na abk to pewnie że warto, w końcu 25KM więcej. Ale szczerze to wątpię. Najtaniej chyba kupić samochód z mocniejszym silnikiem a ten na części.

: 01 kwie 2008, 21:24
autor: ptasior1988
Ja od dłuższego czasu zastanawiam sie nad zmiana silnika na 2.0 na wielopunkcie.Problem jest tego typu ze nale4zy znaleść i przełozyć wiązke od wielopunktu wraz z kompem.kolejny problem filtr powietrza jest połączony z przepływomiezem rozdzielaczem wtrysku i regulatorem ciśnienia taliwa ale plusem jest ze silnik będzie pasował na 100% ja miałem zmieniać ale zabrakło mi funduszy a teraz mam 1.8 na gaźniku tak więc słabo

[ Dodano: 2008-04-01, 21:26 ]
ps. wymiana silnika na ten z wielopunktem to wydatek okolo 1000zł po kosztach wiem co mówie.Jednak napewno warto

: 21 kwie 2008, 06:54
autor: Darecki3037
podajecie tylko większe różnice w silnikach ABK ABT , można się na prawdę zdziwić ile jest małych różnic które wychodza przy podmiance . Efekt jest taki że albo braknie kasy albo nerwów nie polecam!!!

: 22 kwie 2008, 21:13
autor: rafi
damian k pisze:chlopaki mam male pytanko natury technicznej. chce zmienic wtrysk w moim audi. mam 2.0 najedno punkcie a chce zeby byla na wielopunkcie. czy jest taka zmiana mozliwa? czy trzeba zmieniac caly motor?
daj se chlopie spokuj!!!!!!!!! a jesli tak koniecznie chcesz ABK to sprzedaj ABT i kup ABK.......
a jesli juz milabys zmieniac auto/silnik to lepiej zmien na takie z silnikim 2.3 NG

Jakikolwiek SWAP silnika pomiędzy B3/B4

: 14 kwie 2010, 09:06
autor: Francis1982
Witam. Może ktoś będzie jeszcze potrzebował informacji na temat czy da się w ogóle zamienić silnik z B3 na B4 i na odwrót to z własnego doświadczenia piszę, że NIE. A to z prozaicznego powodu. Silniki w B3 "wiszą" na sankach zawieszenia a w B4 na karoserii. Są inne poduszki, inne łapy i nie ma miejsca w bloku silnika na nawiercenie i gwintowanie żeby się dało silnik wycentrować w komorze silnika. Wiem, bo kosztowało mnie to parę tysiaków i wyszło z tego wielkie G... Pozdrawiam.