Strona 1 z 1

[b4] Modyfikacje - 1.6 TD VNT

: 05 kwie 2008, 13:30
autor: Vision
Jest to setup jaki stworzyłem na własne potrzeby , zastosowana jest turbina VNT gt17 z TDI 130kM na kolektorze z AAZ wysterowana 0.9 bar bez ic , sterowanie nad ciśnieniowe nie jest to finalne rozwiązanie
Zapraszam do dyskusji

: 05 kwie 2008, 14:04
autor: Solskier
Ciekawe rozwiazanie sam rozwazałem kiedys jak miałem MK3 AAZeta nad taka opcja ale sie drogi poszły w inna storne, co do samego patentu, turbina jest o wiele szybsza i efektowniej działa niz seryjna i co najwazniejsze jest w stanie wytworzyć bez meki 1.5bara. Wstaw FMIC pompe zrob na 10mm albo wiecej :evil: :mrgreen: i wymiataj, szkoda tylko ze nie mozna przeskoczyc tego ogromnego dymienia, to jest jedyny minus modów, no nie powiem mój TDI tez robi niezła zaslone ale w TD to jest już piekło ;-)

: 05 kwie 2008, 14:08
autor: Vision
co do dymienia przecież to VNT kręci z samego dołu i leki dymek nie wiem ile paliwa trzeba podlać żeby postawić zasłonę dymną nie próbowałem a co do 1.5 bar to silnik pewnie by tego nie zniósł co innego jak by go wzmocnił na dole ,a AAZ jest odporniejszy na Niutona budowa jak w 1Z tak słyszałem , u mnie zadymia podobnie jak na tym filmie na mój gust to nie zasłona choć mogę sie mylić nie wiem ;-)

: 05 kwie 2008, 18:37
autor: hct
ja bym tez chcial taka turbawke. trzeba by kompa zmieniac znowu ?

: 05 kwie 2008, 23:15
autor: Vision
ja bym tez chcial taka turbawke
przecież można , ten setup pasuje do TD jak i TDI możesz zrobić tak jak ja mam sterowane nad ciśnieniowo ciekawe jaki efekt by był
hct pisze:trzeba by kompa zmieniac znowu ?
jeśli pod ciśnieniowo trzeba by poszukać w necie , gdzieś o tym czytałem o przesterowaniu , podmiance ale reasumując , to tak do końca nie wiem jak z tym jest

: 06 kwie 2008, 08:33
autor: Solskier
hct pisze:ja bym tez chcial taka turbawke. trzeba by kompa zmieniac znowu ?
Musiałbyś zmieniac kompa na tego od AFNa ale turbawki ze zmienna geometria słabo znosza chip tuning - urywaja sie oski.
Vision pisze:a AAZ jest odporniejszy na Niutona budowa jak w 1Z tak słyszałem
No spokojnie wytrzymuje 350nMna metr a dol silnka około 800-900PS. Euglen to niezły rezacz jest w tym swoim SBku wymienił juz wszystko co tylko sie dało.

: 07 kwie 2008, 09:46
autor: Vision
Solskier pisze:turbawki ze zmienna geometria słabo znosza chip tuning - urywaja sie oski.
jak by były takie złe to by ich nie stosowano , jak każda rzecz ma swoje ograniczenia
dlatego są różne modele o różnych parametrach
Solskier pisze:No spokojnie wytrzymuje 350nMna metr a dol silnka około 800-900PS.
skąd takie dane?
A bazą nie był SB tylko 1V

: 07 kwie 2008, 18:56
autor: Solskier
Vision pisze:jak by były takie złe to by ich nie stosowano , jak każda rzecz ma swoje ograniczenia
dlatego są różne modele o różnych parametrach
Ich głownym ograniczeniem jest cieńka ośka przez co sie uwala...zwłaszcza jak dostaje ostro w palnik coś powyzej 1.5bara, na forum vw Cowboy doskonale to opisał i sam nawet uwalił oske przy 1.35bara doładowaniu w nowej turbinie, ale nie pamietam czy VNT czy VTG ale ogólnie to ta sama turbina tylko inna nazwa stosowana przez producenta.
Vision pisze:No spokojnie wytrzymuje 350nMna metr a dol silnka około 800-900PS.

skąd takie dane?
A bazą nie był SB tylko 1V
Kiedyś widziałem na niemickiem kanale jakis program i tam o tym było ponad póltorej godziny... myśle ze zrozumiałem co do danych wszystko dobrze bo juz kiedyś też w innym źródle spotkałem sie z opisem silnka 1Z w którym było nadmienione ze dól wytrzymuje 1000PS a korby 400nM na metr... A co do silnka euglena to mała niepamiec, ale jak wymodził 125PS czy jakoś tak bo juz równiez nie pamietam to jest mega szacun dla niego chociaż 1V to praktycznie to samo co SB rózni sie tlyko gratami a euglen akurat graty wymienił wszyskie. ;-)

: 07 kwie 2008, 22:44
autor: Vision
Solskier pisze:Ich głownym ograniczeniem jest cieńka ośka przez co sie uwala...zwłaszcza jak dostaje ostro w palnik coś powyzej 1.5bara, na forum vw Cowboy doskonale to opisał i sam nawet uwalił oske przy 1.35bara doładowaniu w nowej turbinie, ale nie pamietam czy VNT czy VTG ale ogólnie to ta sama turbina tylko inna nazwa stosowana przez producenta.
jak każda rzecz ma swoje ograniczenia , dlatego są różne modele o różnych parametrach nowa z Allegro i cena , w skrócie ma nadal VNT
Solskier pisze:1V to praktycznie to samo co SB rózni sie tlyko gratami a euglen akurat graty wymienił wszyskie. ;-)
:mrgreen: blok , skrzynia , głowica 1V to prawie robi różnice , ja mam CY prawie SB , 1Z prawie AFN
Solskier pisze:co najwazniejsze jest w stanie wytworzyć bez meki 1.5bara.

niech ocenią inni :-/

: 08 kwie 2008, 08:24
autor: Solskier
Vision pisze: blok , skrzynia , głowica 1V to prawie robi różnice , ja mam CY prawie SB , 1Z prawie AFN
Dla mnie nie ma róznicy czy to 1Z czy to AFN czy czos jeszcze innego wszystko da sie podkrecic do tego samego poziomu <ok> i myśle ze mój 1Z jest tego dobrym przykładem. Silniki o których mowa sa z jednej lini rodzinnej wiec maja podobne ogranicznenia. Napewno TDI ma wikesze mozliwosc jak TD chocby z racji lepszych głowicy i odporniejszych korb. Doskonale wiem ze pewnych granic nie da sie przeskoczyc i tu napewno nie ma o czym dyskutowac. Ale również wiem ze 1V moze być równie silny jak SB i to w obu przypadkach moga byc auto po modach.

A co do pompowania turbo to w golfie mk3 miałem maluteńka kkk k03 i bez wiekszych problemów przez 60tys km (potem zmieniło auto właciciela) ta malutka turbinka pompowała około 1.6 bara nie powiem ze sie przy tym nie meczyla ( bo to była by brednia) ale porównujac VNT z K03 to róznia wielkosci jest ogromna wiec 1.5bara (pamietamy dotatkowo ze VNT pompuja seryjnie 1.2-1.3bara.....wiec 0.2bara wg mnie jest w tym przypadku zadnym wysiłkiem). Takie jest moje zdanie, nabyte nie z suchej pisemnej wiedzy ksiazkowej ale z paro letniej praktyki, moze wiedzy nie mam jakis ogrom i zdazaja mi sie pomyłki, jednak wierze w rzeczy do których sam doszedłem i które okazały sie słuszne, nikt nie musi sie ze mna zgadzac i nikt nie musi tego popierac, to jest tylko i wyłacznie moje zdanie <piwo> :-D

: 08 kwie 2008, 14:24
autor: karol121
Solskier pisze:Dla mnie nie ma róznicy czy to 1Z czy to AFN
dla mnie róniwez to te same silniki róniace sie turbina, wtryskami i pompa a dól i góra ta sama, jestem za solskierem skoro na własnym doswiadczeniu doswiadczyl ze turba ze zminna geo sa mniej wytrzymale tzn walki to mysle ze tak jest :mrgreen: a czytajac co on ze swoja audica robi i jescze chce zrobic no to szacuneczek <piwo>