Strona 1 z 1

[b4 2.0 ABK] Modyfikacja - głowica od G60 - sprawdzone

: 30 maja 2008, 00:27
autor: vigo1984sz
Witam. Niedawno w ręce wpadła mi głowica z Corrado G60, chciałbym ją wstawić do mojej Audi z silnikiem 2,0 ABK, ale na starcie już mam jeden problem, mianowicie chodzi o to, że w ABK wtryskiwacze są na kolektorze ssącym, a w głowicy z G60 sa bezpośrednio w głowicy nad kolektorami. Wyszedł pomysł żeby zaslepić te otwory w głowicy, ale teraz druga sprawa czy kolektory będą pasowały? Proszę o pomoc jeśli ktoś sie orientuje....

[ Dodano: 2008-06-03, 18:43 ]
Dzisiaj w końcu znalazłem chwilę wolną na rozebranie głowicy w audince, przy okazji udalo mi się wymyślić swego rodzaju dystans do tego aby do głowicy G60 zamontować kolektor ssący z Audi. Na szczęście kolektor wydechowy jest taki sam i jego nie będzie trzeba przerabiać. Chcę dorobić taka jakby hybrydę, tzn. z blachy nierdzewki o gr. 50mm w specjalistycznym zakładzie zostanie docięty wzór flanszy od kolektora ssącego. z jednej strony będzie wygładał jak w silniku 2,0 (wtryski po ukosie) a z drugiej strony bedzie wyjście tylko z kanałami ssacymi (ponieważ na G60 wtryski byly bezpośrednio w głowicy i gniazda po nich zostaną zaślepione). to na tyle z poczynań z głowicą od G60, a teraz lecę odebrać nowe amorki na tył:D pozdrawiam

: 13 cze 2008, 16:13
autor: ptasior1988
takie pytanie czy głowica od g 60 ma 16 zaworów? ja mysle nad całym silnikiem od g60 i do tego przekładnia z zawieszeniem 4x4

: 16 cze 2008, 12:32
autor: vigo1984sz
Witam. Czy występowało G60 16v? nie widziałem osobiście nigdy. Większość to silniki PG czyli 8v, a jeśli występują 16v to sadze, ze kompresor jest tylko dodatkiem po przeróbce. pozdrawiam.

[ Dodano: 2008-06-16, 12:35 ]
Mój projekt na razie stanął w miejscu. Adapter który wymyśliłem choć nie kosztował mało został źle zrobiony i niestety wtryskiwacze nie mieściły sie prawidłowo w gniazda. Za pewien czas jak będzie trochę funduszy to myślę raczej nad przerobieniem listwy wtryskiwaczy, bo mam taka z VW 1,8 i kupnie kolektora ssącego od G60, a niech mi ktoś powie, jaką wydajność mają wtryski od ABK z audi a te od G60 ?

: 16 cze 2008, 12:47
autor: ptasior1988
Co do wtryskiwaczy nie wiem ale moze lepiej rozwiercić tą flanszę tak aby dopasować wtryski

[ Dodano: 2008-06-16, 12:50 ]
Tak sie zastanawiam moze bym założył kompresor do swojego 3a i też było ciekawie

: 16 cze 2008, 13:11
autor: vigo1984sz
No właśnie problem polega na tym ze zbyt płytko tzn blisko głowicy zrobili mi otwory, także tutaj nic nie wymyśle, gniazda pod wtryski w tej głowicy wyglądają tak:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/747 ... e8dd6.html

pomyślałem, że je może da sie rozwiercić, ale nie wiem czy tak można ingerować w budowę głowicy?

[ Dodano: 2008-06-16, 13:14 ]
Co do kompresora w 3A to najpierw trzeba by było do tego odpowiednio przygotować silniczek, bo w najgorszym razie wał by Ci wyszedł bokiem, dosłownie;)

: 16 cze 2008, 16:44
autor: ptasior1988
no wiem silniczek jest w super stanie więc moze by wytrzymał na ogół podzespoły silnika są w stanie wytrzymać duze obciązenia problem mógł by byc z uszczelką pod głowicą. Szczerze mówiąc to w budowe głowicy mozna dosyć mocno ingerować ja kanały wydechowe rozwierciłem o około 25% i nie było problemu no moze poza tym z uszczelkami bo zadna nie obejmowała i dałem na silikon a tak sobie myśle ze moze ci podpasują twoje wtryski w otwory w głowicy ostatecznie mozna je nieco rozpiłować w castoramie mozna zakupić rozwiertaki za około 10 zł które naprawde dają rade potem poprawic kamieniem na wiertarce i będzie ok ja tak rozwiercałem kanały

: 16 cze 2008, 16:48
autor: vigo1984sz
ptasior wiesz sprobuje je dopasowac bo na tych wtryskach w audi sa takie jakby adaptery plastikowe z oringami a generalnie wtryski sa praktycznie takiej samej budowy... ale puki co nie rozbieram autka narazie bo jest mi potrzebne na codzien.

: 04 lip 2008, 21:19
autor: ptasior1988
I jak tam głowica założona??

: 04 lip 2008, 22:40
autor: vigo1984sz
No jeszcze niebardzo, pewne ważniejsze wydatki teraz wyskoczyły i autko musi poczekać ostatecznie pomysł zrealizowany będzie przez zakup kolektora ssącego z G60 (może w przyszłym miesiącu jak się uda, na razie robota stanęła w miejscu. pozdrawiam

: 17 lip 2008, 20:10
autor: Silvesters
co do rozwiercania to lepiej bylo by to wykonac na frezarce niz w domu, zeby nie spierdzielic. Ale widze ze ten pomysl odpadl, moze przyda sie komus innemu ta rada ;-)

: 18 lip 2008, 10:14
autor: labek
1.8 16v to chyba byly silniki pod symbolem KR i mialy cos kolo 150 koni, pasuja do niego tloki z S2 i wsumie dobra podstawa do uturbienia <ok>

A co do 3a mysle ze jakies soft turbo by wytrzymalo tak mniejwiecej do 0.4 bara, pozniej juz tylko zostaje odprezenie silnika.

: 31 lip 2008, 22:42
autor: vigo1984sz
Z tego co niedawno czytałem do G60 16V były w wersji limitowanej Golfa II, ale nie odbiegajmy od tematu... Moja głowica niestety idzie na sprzedaż, i raczej na tym się na razie te marzenia kończą. Autko przywiozłem parę miesięcy temu a teraz czeka mnie kapitalny remont silnika, panewki poszły no i uszczelniacze w głowicy muszę zrobić. Także puki co autko stoi już 2 tydzień i jeszcze trochę postoi aż do remontu na warsztacie u znajomego...

: 03 sie 2008, 13:16
autor: PR23M3K
vigo1984sz dokladnie tak jak piszesz, G60 16v wystepowaly w limitowanej edycji Golfa, 71 sztuk, 210 KM, 252 NM
Obrazek

: 22 lis 2008, 11:27
autor: vigo1984sz
Sprawa z głowicą zakończyła się w ten sposób, że jest to po prostu nie dość, że nie opłacalne to jeszcze nie przyniosłoby zamierzonych efektów. Średnice zaworów zarówno ssących jak i wydechowych są identyczne, możliwym jest tylko, że różnice występują w wałkach rozrządu, ale już nawet tego nie sprawdzałem, głowica została sprzedana, a w silnik zostanie wkrótce po skończonym remoncie zamontowana oryginalna od 2,0l ABK w pełni wyremontowana z przeszlifowanymi kanałami. TEMAT UWAŻAM ZA ZAKOŃCZONY