Strona 1 z 2

[All] Artykul o Dieslu - co o tym sądzicie

: 13 cze 2008, 19:25
autor: pawian78

: 13 cze 2008, 20:22
autor: Arczizioom
Niemieckiego nie łapie ale widzę coś ala opornik opisywany już na forum. Ale czy skuteczne trzeba by sprawdzić.

: 13 cze 2008, 21:53
autor: pawian78
owszem opornik opisywany na forum wpięty w nastawnik i do tego opornik wpięty w mapsensor w celu podniesieniaciśnienia doładowania,z miłom chęciom podyskutował bym z kimś o tym rozwiązaniu ,jak wiadomo tuning silnika polega na podniesieniu dawki paliwa i dawki powietrza.

: 14 cze 2008, 11:40
autor: przemik
pawian78 pisze:owszem opornik opisywany na forum wpięty w nastawnik i do tego opornik wpięty w mapsensor w celu podniesieniaciśnienia doładowania,z miłom chęciom podyskutował bym z kimś o tym rozwiązaniu ,jak wiadomo tuning silnika polega na podniesieniu dawki paliwa i dawki powietrza.
Prosta droga do rozpieprzenia silnika....

: 14 cze 2008, 14:46
autor: ppawlo
Odnośnie opornika bardzo dużo zostało napisane tutaj:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=rezystor
Mam nadzieję, że nikt nie obrazi się że wstawiłem linka do innego forum:).

: 14 cze 2008, 15:13
autor: Arczizioom
przemik pisze:Prosta droga do rozpieprzenia silnika....
<piwo> Dobrze gadasz zgadzam się z tobą w 101%

: 14 cze 2008, 19:06
autor: pawian78
podaje przykład z życia wzięty.Audi 80 b4 1,9tdi sprowadzony 3 lata temu od tego momentu przebieg 150tys km,do dnia dzisiejszego żadnych problemów nielicząc N75.Jako że niejest to muj sam tylko kolegi przed wymianą zaworku postanowiliśmy zrobić logi i się okazało dawka 1,0 i ciśnienie wyższe niżpowinno.Więc zaczeliśmy grzebać.Po około 6 godzinach dobraliśmy się do kompa i dopiero sie okazało co niemcy potrafią zrobić dzięki rezystorom.Dodam że oporniki podłączone na stałe bez żadnych przełączników,po silniku niewidać żadnych oznak nadmiernego zużycia choć ma już 320tys km.

: 14 cze 2008, 20:26
autor: benek77
Jeżeli wszystko byłoby takie proste to po naszych ulicach latały by same zmodzone własnoręcznie tdi, a warsztaty zajmujące się tym fachowo by zniknęły. Być może jest to sposób ale skoro renomowane warsztaty, które siedzą w temacie chiptuningu tego nie zakładają to znaczy, że jest tego jakaś przyczyna??

: 14 cze 2008, 21:12
autor: pawian78
podałem przykład z życia wzięty,audiczka śmiga bez problemów na tych opornikach 3 lata, a co do renomowanych warsztatów niebęde sie wypowiadał bo niemiałem doczynienia.Może niezakładają czegoś takiego bo gdyby ludzie sie dowiedzieli o tym to krew by ich zalała że za 2 oporniki biorą tyle kasy, zawsze lepiej zmienić mapy.

: 15 cze 2008, 13:47
autor: Arczizioom
Ja tam wole zostać przy ori ustawieniach. Konstruktorzy tak dobrali elementy silnika żeby dawały sobie radę właśnie z taką seryjną mocą auta a po przeróbkach może się okazać że korbowody są za słabe, tłoki pompa zbyt mało wydajna i milion innych pierdół. Nie szukajmy mocy tak gdzie jej nie ma. Najlepiej zapodać sobie A4 wzmacniane 130KM i nie męczyć się z przeróbkami których następstwa mogą być bardzo kosztowne.

: 15 cze 2008, 16:10
autor: ppawlo
Arczizioom pisze:Konstruktorzy tak dobrali elementy silnika żeby dawały sobie radę właśnie z taką seryjną mocą auta a po przeróbkach może się okazać że korbowody są za słabe, tłoki pompa zbyt mało wydajna i milion innych pierdół.
Podobno dół silnika 1Z jest obliczony i zaprojektowany na moc prawie 1000 koni! Dlatego te silniki przy odpowiedniej obsłudze są prawie wieczne.

: 15 cze 2008, 16:27
autor: benek77
ppawlo, 1000 koni to chyba przesada, w końcu te silniki były opracowywane w czasach gdy diesle służyły jeszcze do oszczędzania, a nie ścigania się na 1/4 mili. Nie przeczę, że te silniki potrafią wytrzymać wiele kilometrów jak i spore przyrosty mocy ale 1000 koni to spora przesada.

: 15 cze 2008, 17:51
autor: ppawlo
benek77 pisze:ppawlo, 1000 koni to chyba przesada, w końcu te silniki były opracowywane w czasach gdy diesle służyły jeszcze do oszczędzania, a nie ścigania się na 1/4 mili. Nie przeczę, że te silniki potrafią wytrzymać wiele kilometrów jak i spore przyrosty mocy ale 1000 koni to spora przesada.
Być może to chodziło o moment obrotowy a nie moc. Pewny nie jestem.

: 16 cze 2008, 09:36
autor: przemik
Dawno juz sie tak nie usmialem.

Konstrukcja silnika 1Z jest wiekowa i prosta ale przez to doskonała.
Core tego silnika (uklad korbowo tlokowy, blok, glowica) jest obliczony na 600 - 800 tys kilometrow.
Dobrze traktowany 1Z przejedzie 1 mln kilometrów.
Zaryzykuje stwierdzenie ze obok AAT i AEL, 1Z - to najbardziej dlugowieczne i bezoblslugowe TDi.

Pozdr

: 16 cze 2008, 11:26
autor: padawi
Ja mam benzyne (podobno AAD) niewiem, a na liczniku właśnie mi skoczyło 319000 :mrgreen: