Strona 1 z 1

[All] Ciekawostka - Twin-Turbo lub Bi-Turbo

: 01 mar 2007, 22:48
autor: mugen
Co o tym myslicie o takim patecie ?

: 01 mar 2007, 23:45
autor: FranoF1
....chcesz ABK uturbić :roll: :?: :roll:

: 01 mar 2007, 23:58
autor: jmm
A masz Vke?? Bo BiTurbo to jak masz Vke, a TwinTurbo do dwie turbosprezarki obok siebie :)

: 02 mar 2007, 00:11
autor: sebolec
jmm pisze:A masz Vke?? Bo BiTurbo to jak masz Vke, a TwinTurbo do dwie turbosprezarki obok siebie :)
Niekoniecznie. Bi-turbo może być równoległe, jak w V6, ale również sekwencyjnie - w tym przypadku mniejsza sprężarka dmucha przy mniejszych obrotach, a potem dopiero załącza się druga (Np. Toyota Supra, Mazda RX-7).

: 02 mar 2007, 00:14
autor: mugen
Nie. zastanawiam sie jak by sie to sprawdzilo w silnikach audi.

[ Dodano: 2007-03-02, 00:20 ]
a czy wtedy trzeba zastosowac bajpas????

[ Dodano: 2007-03-02, 00:21 ]
by zniwelowac turbo dziure ?

: 02 mar 2007, 08:34
autor: jmm
sebolec pisze:
jmm pisze:A masz Vke?? Bo BiTurbo to jak masz Vke, a TwinTurbo do dwie turbosprezarki obok siebie :)
Niekoniecznie. Bi-turbo może być równoległe, jak w V6, ale również sekwencyjnie - w tym przypadku mniejsza sprężarka dmucha przy mniejszych obrotach, a potem dopiero załącza się druga (Np. Toyota Supra, Mazda RX-7).
W Toyocie Suprze jest włąsnie Twin Turbo czyli dwie sprezarki obok siebie jedna mala druga duza, w RX7 tez tak jest. BiTrurbo to tylko do Vek, na kazdy kolektor przypada po turbinie, patrz Audi S4/RS4, RS6

: 02 mar 2007, 10:56
autor: sebolec
Ale Twin Turbo i Bi-turbo znaczą dokładnie to samo. Dwie sprężarki. Te pojęcia się stosuje zamiennie i nie określają one sposobu ułożenia sprężarek. ;-)

: 02 mar 2007, 22:44
autor: Doc
A o tagach w tytule to coraz wiecej osob zapomina. Mamy znowu zamykac ?

: 03 mar 2007, 22:06
autor: jmm
Doc pisze:A o tagach w tytule to coraz wiecej osob zapomina. Mamy znowu zamykac ?
Ale na tuningu nie ma zadnych określonych zasad El Direktore ;-)
sebolec pisze:Ale Twin Turbo i Bi-turbo znaczą dokładnie to samo. Dwie sprężarki. Te pojęcia się stosuje zamiennie i nie określają one sposobu ułożenia sprężarek.
I tu się mylisz kolego najmilszy, jest tak jak to opisalem wyżej. Też kiedyś myślałem, że te nazwy są zamienne, ale się doszkoliłem ;-)

: 03 mar 2007, 23:28
autor: sebolec
A ja jednak jestem wciąż przekonany o swojej racji w tym serdecznym sporze. Dalej będę się upierał, że bi-turbo i twin-turbo to terminy zamienne, i nie definiujące sposobu pracy sprężarek. ;-)

Za Wikipedią:

Kod: Zaznacz cały

Twin-Turbo, also called bi-turbo by some, refers to a turbocharged engine, usually larger than 2500 cc, on which two turbochargers compress the intake charge. There are two different twin turbo configurations, parallel twin-turbo and sequential twin-turbo.
Za Autozine Technical School:

Kod: Zaznacz cały

Most twin-turbo engines have the turbochargers arranged to operate independently, each serves one bank of cylinders. This is so-called "Parallel Twin-Turbo". An alternative arrangement, "Sequential Twin-Turbo", was designed to improve response and further reduce turbo lag.

Ponadto taki Nissan Skyline R32 ma rzędowa szóstkę, dwie sprężarki, z których każda napełnia po 3 cylindry jednocześnie, a całość jest ochrzczona przez producenta mianem twin-turbo.

Z twin-turbo i bi-turbo jest tak samo jak z quattro, 4-motion, 4-matic, awd, 4x4 i tym podobnym. Jedna funkcjonalność nosząca wiele imion. ;-) Pozdrawiam.

: 04 mar 2007, 10:48
autor: jmm
sebolec pisze:Ponadto taki Nissan Skyline R32 ma rzędowa szóstkę, dwie sprężarki, z których każda napełnia po 3 cylindry jednocześnie, a całość jest ochrzczona przez producenta mianem twin-turbo.
No i w tym wypadku wszystko się zgadza, bo jest to R6, wiec innej konfiguracji jak Twin Turbo nie da sie zamontować :-P

: 04 mar 2007, 11:12
autor: sebolec
Jedyna różnica w ułożeniu turbin w samochodach z dwoma sprężarkami jest taka, że albo obie dmuchają jednocześnie każda w połowę cylindrów (Nissan 300ZX Z32 [V6], Nissan Skyline R-32 [R6], Audi S4 [V6], i inne) albo przy niskich obrotach działa jedna, a przy większej prędkości obrotowej do układu dołącza się druga, większa (Toyota Supra MK IV, Mazda RX-7). A jaką sobie kto nazwę dla swojego patentu wymyślił, to już jego sprawa. ;-)